Seppo Pietikainen

Air Indian B777 poikkesi Helsingissä

35 viestiä aiheessa

Tässä jotain tietoja lennosta:

 

Lento AI101 (konetyyppi B773), aikataulun mukainen lähtöaika DEL klo 00.45 (lähtöaika ei tiedossa) , aikataulun mukainen saapumisaika JFK klo 06.45. Laskeutui eilen JFK pe 25.3. klo 13.44 6h 59min aikataulusta ( klo 06.45) myöhässä (huom. kesäaika).

 

Suoritettu polttoainetäydennys Helsingissä voidaan ehkä jotenkin haarukoida seuraavasti:

 

Lennetty Helsingistä ohi n. 1000 km eli siis 2,5h ylimääräistä lentoa + 20 min nousutehot eli:

Moottorin matkalentokulutus 11000 naulaa tunnissa, nousuteho (alennettu?) 3750 gallonaa tunnissa. Eli siis....   55000 naulaa + 2500 gallonaa eli 20060 l +9460 l = 29520 l  eli tämän mukaan yksi tankkiautollinen pitäisi riittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kuollut.

 

Jännää tässä on se että täällä keskustelee oikeitakin lentäjiä jotka tietää kriteerit.

 

Aina ei vaan voi mennä ellei ole hätä.

 

Voisitko täsmentää hieman?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin särähtää silmään tuo 773, muuttaisin ---> 77W.

 

77W voi olla periaatteessa oikea IATA koodi, mutta esim CX ja TG (Jetilta liisatut) kayttaa usein 773 koodia. CX omassa systeemissä 77A ja mikä lienee se uusilla penkeillä varusteltu JFK peli...

 

Turkish ei enää kai tiedä itsekään, KVS kertoo 777 (TC-JJE->) ja 77W (Jetin TC-JJA-D). Troya/Amadeus tulkitsee Boeing 777-300ER kaikista vaikka täysin eri conffi. TK71/09APR ei löydy Troyasta seatmappia TK Elite Plus luurin mukaan... Olen kuulemma busineksessa mutta seatmappia ei ole...  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

77W voi olla periaatteessa oikea IATA koodi, mutta esim CX ja TG (Jetilta liisatut) kayttaa usein 773 koodia. CX omassa systeemissä 77A ja mikä lienee se uusilla penkeillä varusteltu JFK peli...

 

Turkish ei enää kai tiedä itsekään, KVS kertoo 777 (TC-JJE->) ja 77W (Jetin TC-JJA-D). Troya/Amadeus tulkitsee Boeing 777-300ER kaikista vaikka täysin eri conffi. TK71/09APR ei löydy Troyasta seatmappia TK Elite Plus luurin mukaan... Olen kuulemma busineksessa mutta seatmappia ei ole...  :thmbup:

 

Kysymys: Onko  TK OK HEL-IST-JFK-valilla? Saako hyvan hinnan bisnekseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysymys: Onko  TK OK HEL-IST-JFK-valilla? Saako hyvan hinnan bisnekseen?

 

Ei tietoa yhteyksistä, käsittääkseni TK IST-JFK lentää 2x päivässä (777 J U Y, 343 J Y) kesäkaudella ja HEL 10x viikossa. 777 eli TK omaa 777-300ER en ole vielä kokeillut, 09APR TK 71 olisi eka sikäli kun ovat lipun reissuen oikein hoitaneet...

 

Mainio toteamus kun yritin käyttää toisen ELPL upgraden saman puhelun aikana... "Sir our system is overloaded it failed sir. Call back in 10 hours."

 

Vaikea cruise masterille kertoa oikeista hinnoista kun tuo J meikalaiselle on Elite Plus Upgrade tai palkinto... (Helsinki-Aasia Y50 U60 J70...). Hieno taulukko mielestani.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tietoa yhteyksistä, käsittääkseni TK IST-JFK lentää 2x päivässä (777 J U Y, 343 J Y) kesäkaudella ja HEL 10x viikossa. 777 eli TK omaa 777-300ER en ole vielä kokeillut, 09APR TK 71 olisi eka sikäli kun ovat lipun reissuen oikein hoitaneet...

 

Mainio toteamus kun yritin käyttää toisen ELPL upgraden saman puhelun aikana... "Sir our system is overloaded it failed sir. Call back in 10 hours."

 

Vaikea cruise masterille kertoa oikeista hinnoista kun tuo J meikalaiselle on Elite Plus Upgrade tai palkinto... (Helsinki-Aasia Y50 U60 J70...). Hieno taulukko mielestani.  :thmbup:

 

OK! Kiitos tiedosta... Seuraava Finland-USA-Finland-lippu taitaa menna Lufthansalle ja lennot mohkofantille Frankin kautta Kennedylle. Tuota TK:n 77W:ta on aina tullut ihailtua AA:n Admirals Clubista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

77W voi olla periaatteessa oikea IATA koodi, mutta esim CX ja TG (Jetilta liisatut) kayttaa usein 773 koodia. CX omassa systeemissä 77A ja mikä lienee se uusilla penkeillä varusteltu JFK peli...

 

Ainakin oma työnantajani  käytää GE-moottoreilla varustetusta 777-300ER mallista lyhennettä 77W, kun taas  P&W moottoreilla (sekä pienemmillä tankeilla/painoilla & lyhyemmällä kärkivälillä) varustettu perus 777-300 lyhennetään muotoon 773.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK! Kiitos tiedosta... Seuraava Finland-USA-Finland-lippu taitaa menna Lufthansalle ja lennot mohkofantille Frankin kautta Kennedylle. Tuota TK:n 77W:ta on aina tullut ihailtua AA:n Admirals Clubista.

 

Lensin juuri Lufthansan Möhköllä eestaas Hel-Fra-Jfk, on se vain oivaa matkustamista. Itse tosin alakerrassa, mutta 75H/76K paikkoina eli jalkatila laskettiin metreissä.

 

Loistava henkilökunta, terminaali/maapalvelut parasta mitä tullut vastaan *G kortilla, A380, ja tarjoilukin toimi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään