Ilkka Mannikainen

Finnair mukaan uuteen rahtilentoyhtiöön (Nordic Global Airlines, NGA)

159 viestiä aiheessa

Joopa joo, turmasta selvinnyt LGD nousi juuri Cairosta kohti Eurooppaa.

 

Raju kolarointi ja pahoin vaurioitunut siipi eivät siis estä lentämistä.  :laugh:

 

Finnairin osaomistaman yhtiön jättikone kolaroi rajusti Sambiassa

 

Henkilövahinkoja ei tiettävästi ole, mutta MD-11:n siipi on ilmeisesti pahoin vaurioitunut

 

Elli-Alina Hiilamolle IltaSanomiin terveisiä että ensi kerralla sitten paremmalla onnella.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silloin varmaan pitäsi ottaa asiasta tarkemmin selvää, tai jos ei tietoa ole niin sitten kirjoittaa juttu sellaisessa muodossa että saatu tieto ei ole aivan varmaa. Vaan kun aina pitää keskittyä repimään isoja otsikoita asiasta missä ei ole mitään asiaa, niin tulos on juuri tällaista  :thmbup:

 

..ja taisi muuten se EK:n A340 lähteä myös jo samana päivänä taivaalle ilman winglettiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kone on NGB ja LH ulompikorkeusperäsin saanut osuman  :thmbdn:

 

Olen parista eri lähteestä myös kuullut että se hittiä ottanut olisikin ollut NGB eikä LGD.

 

Eli voi olla, että joutuu ottamaan sanojaan takaisin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko firmalla sen verran vähän tarvetta rahtikapasiteetille, että vuorollaan aina joku kone on jemmassa Xiamenissa? Nythän OH-LGC vuorostaan ollut kuukauden päivät siellä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Nyt näyttää siltä, että yo. uutisessa mainittu Nordic Globalin sisaryhtiö Western Global Airlines olisi saamassa toiminnan käyntiin:

 

Having secured its Part 121 Air Operators Certificate (AOC), Western Global intends to offer both local and international cargo flights in partnership with its Finnish sister carrier, Nordic Global Airlines (NJ, Helsinki Vantaa)

 

http://www.ch-aviation.com/portal/news/30522-cargo-start-up-western-global-airlines-commences-operations

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensi viikolla on, ikävä kyllä, viimeiset MD11 rahtikonelennot Hesasta Hong Kongiin.... :thmbdn:  :(

Kysyntä erillisille rahtilennoille on laskenut...näin luin lentopostista.

 

Jos 20.-21.12. vielä lentävät Honkkarin niin se on sit viimeinen tällä tietoa. Minuu v***taa kun hieno kone häipyy!

Saa nähä mihin siirtävät OH-LGC:n vai jääkö seisontaan Hki-Vantaalle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmillinen juttu :(

 

Missä nuo NGA:n ysitoistaset nyt sitten pörräävät/seisovat, yhtiön omien sivujen mukaan heillä olisi edelleen neljä konetta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saas nähdä minkälaista muutosta NGA:n laivastossa nähdään, nyt kun Finnair Cargon lennot loppuvat. Perstuntuman mukaan Afrikan-keikkaa on kuitenkin riittänyt vain 1-2 koneelle kerrallaan.

 

Huomasin muuten, että WGA:n laivasto on kasvanut jo viiteen koneeseen Airfleetsin mukaan. :o FR24:n datan mukaan vain yksi (N435KD) olisi kuitenkin aktiivinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LGC käynnistelee juuri tunnuksella NGB951 kohti Liegeä. Tiedä siis vaikka kyseessä olisi viimeinen suomen rekisterissä olevan MD-11:n lähtö EFHK:lta! 

 

:'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En lukenut aikaisempia,mutta hienoa että joku Finnairissa on viimein huomannut että rahtipuoleltakin saattaa saada tuottoja. Eipä se kestänyt kauempaa kuin 30 vuotta.  80-luvulla oli paljonkin tarjolla,mutta A-syystä ja B-toisesta niitä tilaisuuksia ei haluttu ottaa. Nice work,Brian.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei NGA:n rahtilennot ole kyllä minnekään loppuneet.

 

Suomen osalta on, ainakin toistaiseksi.

Afrikkaan toki vielä sahaavat muualta Euroopasta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-NGA ja OH-NGB ovat lennetty rapakon toiselle puolelle.

 

OH-NGA jätti Euroopan Las Palmasissa josta siirtyi Dallasin (DFW) kautta Miamiin 25-26.3.15.

OH-NGB lennettiin Stanstedista Reykjavikin ja Bangorin kautta jonnekin Michiganin seudulle, kenties Oscoda-Wurtsmithin (OSC) kentälle 25-26.3.2015. Flightradarissa loppuu potku noilla tienoin matalissa korkeuksissa joten määränpää jää epäselväksi.

 

On huhuttu NGA:n alasajosta. Liittyisiköhän näiden kahden koneen siirto lätäkön toiselle puolelle, juuri siihen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään