Topi Falkenberg

Otto automaatti on nyt myös anna

56 viestiä aiheessa

Varmaankin kaikki muut tuon tietävät, minä en, mitä klassista tuossa slippery slopessa on, ja mitä tarkoitat sillä vai laittelitko vain slippery slope klassisen argumentin.

ihan sama Arne, mutta vippaa nyt se euro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Klassinen slippery slope -argumentti.

Kyse ei ollut slippery slope -argumentista, vaan halusin tuoda perspektiiviä esiin Hakalalle, jotta hän ymmärtäisi, ettei kaikille se euro ole ihan yhdentekevää. Kannattaisi yrittää tulkita sanottua muultakin kannalta, kuin tässä tapauksena tulkintasi mukaisena varoituksena slippery slopesta.

Ensimmäinen lause oli alunperin ainoa lause ennen muokkausta ja sillä kritisoin Hakalan vähättelyä, että kuka viitsii ruikuttaa eurosta. Se on periaatteellisesti ihan sama, onko kyseessä euro, kymppi vai satanen, jos kyse on tuollaisesta helposti virheellisesti tehtävästä valinnasta, paikassa jossa sellaista ei pitäisi olla sentinkään edestä. Jälkimmäinen lause tuli sitten jälkikäteen sarkastisena lisäyksenä ensimmäiseen, kerran ei herran mielestä ole eurolla väliä tuollaisessa paikassa, niin sittenhän voi pistää suuremmatkin summat, jotta hädänalaiset pääsisivät hyötymään mahdollisimman paljon Hakalan vauraudesta. Kyse on vain siitä, milloin Hakalan raja tulee vastaan, kunnes se ei enää olekaan niin yhdentekevää ruikuttamista, mutta todennäköisesti tähänkin löytyisi joku vielä sanomaan, että turhaan siitä kympistä (tai muusta summasta) ruikutat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ihan sama Arne, mutta vippaa nyt se euro.

Juu laita vaan tilinumerosi, hyötyä voisi olla myös pankkikortistasi ja jos vielä tunnusluvun sais niin..... ;D

Tämä oli sellainen gregoriaaninen sleeping on a slope juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyse ei ollut slippery slope -argumentista, vaan halusin tuoda perspektiiviä esiin Hakalalle, jotta hän ymmärtäisi, ettei kaikille se euro ole ihan yhdentekevää.

Juuri näin Sami,  :thmbup: ja pistä ihmeessä Sinäkin euro tulemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai raja tulee vastaan, mutta tämmöisellä tosi köyhälläkin kuin minä ei Eurosta kostu.

Kyse on enemmän kuin Eurosta kukkarossa, joista jokainen on mullekkin tärkeä, on siitä mitä sillä saa.

Oletetaan, että mulla olisi juuri 21€ tilillä ja viikko aikaa liksaan. Näinkin käy aika usein mulle. Emmä silti olisi viittinyt/kehdannut alkaa Euron perässä rimpuuttelee, kulukin olisi syöneet ison osan tuosta Eurosta. Ja fiilis olisi ollut ihan hyvä vaikka vahinko olisikin tullut. Kyllä mä olisin voinut Euron eestä kärsiä, vaikka en haluaisi rahakkaanakaan nyt niin tukea Plania.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai kysymys lähinnä onkin siitä, että kukaan ei halua tulla huijatuksi, ei edes €uron vertaa.

Paljonkohan tuo Planin mainoskampanjakin on tullut maksamaan, jääkö jotain vielä jaettavaksikin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään