Guest Chand

Turvallista matkaa, Finnair!

7 viestiä aiheessa

Pojat lähetelly tämmösiä juttuja sähköpostilla... :o;D

 

 

Turvallista matkaa, Finnair!

 

Jokaisen Finnairin lennon jälkeen koneen kapteeni kirjoittaa virheraportin, jos lentokoneessa on ollut jotain vikaa. Virheraportti annetaan mekaanikoille, jotka huoltavat koneen kuntoon. Kun vika on korjattu, mekaanikot kirjoittavat raportin kääntöpuolelle, mitä he ovat tehneet, ja lentäjät lukevat merkinnät ennen seuraavaa lentoa.

 

Kukaan ei voi väittää, että huoltohenkilökunnalta puuttuisi huumorintajua. Lukekaa vaikka nämä aidot merkinnät, jotka Finnairin lentäjät ovat tehneet vioista ja mekaanikot niiden korjauksista. Uskokaa tai älkää, kyseisen yhtiön koneet eivät ole kuitenkaan koskaan joutuneet vakavaan lento-onnettomuuteen.

 

 

O: Lentäjän ilmoittama ongelma.

V: Mekaanikon vastaus.

 

O: Vasen sisäpyörä pitäisi melkeinpä

vaihtaa.

V: Vasen sisäpyörä melkeinpä vaihdettu.

 

O: Koelento sujui muuten hyvin, mutta

automaattinen laskeutuminen oli melko

raju.

V: Tähän koneeseen ei ole asennettu

automaattista

laskeutumisjärjestelmää.

 

O: Potkurin numero 2 voitelujärjestelmä on epäkunnossa.

V: Potkurin numero 2 voitelu toimii.

Potkurien 1, 3 ja 4

sen sijaan ei.

 

O: Jokin ohjaamossa on irti.

V: Jokin ohjaamossa kiinnitetty

paikalleen.

 

O: Tuulilasissa on kuolleita hyönteisiä.

V: Elävät hyönteiset olivat päässeet

loppumaan.

 

O: Automaattiohjaus laskee lentokorkeutta 200 jalkaa, kun korkeuden pitäisi lukittua.

V: Minkäs minä sille täältä maasta käsin voin.

 

O: Vuodon merkkejä oikeassa

laskeutumistelineessä.

V: Merkit poistettu.

 

O: Radiolaitteistossa uskomattoman kova

ääni.

V: Ääni laskettu uskottavalle tasolle.

 

O: Kitkalukko lukitsee kaasukahvan

paikalleen.

V: Ehkäpä lukko on olemassa juuri siksi...

 

O: Arvelen, että tuulilasissa on särö.

V: Arvelen, että saatat olla oikeassa.

 

O: Moottori numero 3 puuttuu.

V: Moottori löydetty oikeasta siivestä

lyhyen etsinnän jälkeen...

 

O: Lentokone käyttäytyy hassusti.

V: Lentokonetta käsketty ryhdistäytymään, lentämään kunnolla ja olemaan vähän vakavamielisempi.

 

O: Tutka mörisee.

V: tutka ohjelmoitu puhumaan selvästi.

 

O: Hiiri ohjaamossa.

V: Kissa asennettu.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lukekaa vaikka nämä aidot merkinnät

 

Alunperinhän tuo juttu on kulkenut USA:n ilmavoimien lokimerkintöinä. Joku vaan keksinyt vaihtaa Finnairin tilalle. Mutta ei silti, aika hyviä nuo ovat ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu selvästihän nuo on muutettu jostain toisesta Finnairiksi kun en ainakaan minä muista yhdessäkään Finskin koneessa olevan 4 potkuria.. Kyllä noita on hauska lukea siltikkin... Ja kait se oli USA:n ilmavoimista muutettu kuten Sami sanoikin kun muistelisin lukeneeni nuo aiemmin engelsmanni kielellä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan tuolla tekniikan puolella olisi hyviä omia juttuja. Yhden kuulin taannoin. Vikavalitus logissa oli, että kapteenin kuula on jäykkä. Tämän oli tekniikka kuitannut, että tekniikka ei voi asiaa korjata, valittakaa seuraavan kerran emännille ;)

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka tää nyt onkin olevinaan huumoria, ni täsmennetään, ettei jää kenellekään epäselväksi. Kappaleessa 1 kuvattu menettely on sangen kaukana todellisuudesta, vaikka viat olisivat oikeitakin... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään