Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Jos nyt kerta on mahdollisuus (Windowns 8 64-bit) niin laitahan vähän reilummin muistia. Kun hintakin on niin vaivainen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Tuohon emoon ei kyllä sovi so-dimm kammat, joten tästä parempi vaihtoehto: http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/AX3U1600GB2G9-2G?pid=1302537831534 Joo entäs sitten tuon RAM:in kanssa ? onko osat tässä vai vieläkö tarvitsee jotain muuta ?, Meinaan että tuo osapaketti + tuo RAM muisti jonka sanoit sopivan tuohon konepakettiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Jos nyt kerta on mahdollisuus (Windowns 8 64-bit) niin laitahan vähän reilummin muistia. Kun hintakin on niin vaivainen. Ja mikä Windows 8 ?????? tarkoitit varmaan Windows 7 ? Ja eikö muka 2x 2GB RAM + 1TB Kiintolevy riitä ainakin tähän hätään ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Ja mikä Windows 8 ?????? tarkoitit varmaan Windows 7 ? Ja eikö muka 2x 2GB RAM + 1TB Kiintolevy riitä ainakin tähän hätään ? Joo, sori. Ihan mielesi mukaan sitä muistia, kyllä riittää! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Miksi ottaa esim. 16gb muistia jos siitä käytetään maksimissaan vain 8 gigaa? Tämä on vähän huono vertauskuva koska muisti ei vanhene (ts. "kuivu") samalla tavalla kuin virtalähde. Eikä se laatupowerikaan auta jos sitä käytetään väärin, vaikka siitä tässä ei ollut kyse, tiedän. Kyse on siitä periaatteesta, että 700W virtalähde kuormitettuna esim. 550W:lla on varmatoimisempi kuin 600W virtalähde samalla kuormalla. Kun vielä huomioidaan, että nykyisten virtalähteiden hyötysuhde on hyvä pienilläkin kuormilla ei hukkatehokaan riita perusteeksi valita pientä virtalähdettä. Jokaisella on vapaus valita virtalähteensä itse ja omilla kriteereillä. Takavuosina aika tarkkaan ATX-speksiin tutustuttuani olen päätynyt nykyiseen linjaani - joka harvemmin saa kannatusta. Ei ole kyllä ongelmiakaan ollut... (knock on wood) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Muistia ei ole ikinä liikaa, joskin jossain vaiheessa siitä tulee jokseenkin hyödytöntä. Kahdeksan gigaa olisi vielä ihan järkevä määrä, mutta neljälläkin pärjää. Ja muistia on helppo lisätä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 600W on mielestäni uhkapeliä jos haluaa pitkää käyttöikää. 700W olisi viisaampi valinta. Taitaa olla enempi poikkeus jos emolla ei ole äänipiiriä mutta yhtäkään ei voi luokitella hyväksi jos ruvetaan puhumaan äänen laadusta. Pärjää niillä kyllä kun ei odota liikoja. Mulla on itelläni käytössä Corsairin CX 600W 2.3 poweri ja ei ole ollut mitään häikkää vielä tähän saakka nykykokoonpanollani. Itelläni on erillis äänikorttina toiminut jo muutaman vuoden SB X-Fi Xtreme Gamer ja en nyt kovinkaan isoa eroa ole äänelaadun suhteen huomannut integroituun verrattuna joka löytyy nykyiseltä emoltani. Edellinen virtalähde oli Thermaltaken 850W ja en koskaan saanut sillä koko kapasiteettia käyttöön, nykylaitteille riittää hyvin 600W virtalähde jos ei mitään SLi tai CF konfiguraatioita käytä, FSX suhteen Singlellä pärjää, koska useamman GPU:n tukea siitä ei löydy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Ja mikä Windows 8 ?????? tarkoitit varmaan Windows 7 ? Ja eikö muka 2x 2GB RAM + 1TB Kiintolevy riitä ainakin tähän hätään ? Windows 8 julkaistaan jo ensivuonna, mutta seiskaan verraten ei ainakaan tarvitse koneesta kovinkaan paljon tehoa. Itse odotan ensimmäistä Betaa käyttöön tuosta win8, olen jo Vistan alkupäivistä lähtien ollut MS:llä vapaaehtoisena beta testaajana ja nykyisin kun noita Betoja on tullut esim win7 RC kaikkien kokeiluun, niin varsin win8 uskon saman tapahtuvan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Olen ihmetellyt nykyisiä näytonohjaimia ! Vääntöä on niin maan per*****sti. Minullakin on HD 6970 . Ei ole olemassa sellaisia pelejä, tai lentosimulaattoreita jotka rasittaisivat korttia yhtään. Sama tilanne on GTX 580 kortilla. Ja taatusti joku ikivanha FSX toimii näillä korteilla liiankin hyvin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Olen ihmetellyt nykyisiä näytonohjaimia ! Vääntöä on niin maan per*****sti. Minullakin on HD 6970 . Ei ole olemassa sellaisia pelejä, tai lentosimulaattoreita jotka rasittaisivat korttia yhtään. Sama tilanne on GTX 580 kortilla. Ja taatusti joku ikivanha FSX toimii näillä korteilla liiankin hyvin Se nyt on jo wanha juttu, että pelinkehittäjät ei tänä päivänä pysy laitteisto kehityksessä mukana ja niiden ominaisuuksien pohjalle kehittyviä engineitä tulee aika paljon jälessä, ensimmäinen julkaisu versio uudesta Crysis 2 pelistäkin oli pitkälti DX9 pohjalta, jolle tuli muutaman päivän viiveellä tuki DX11. Pelimarkkinat taitaa olla tällä hetkellä konsolipuoleen suunnattuja enempi, ei niinkään PC:lle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Tolta se kyllä vähän vaikuttaakin ! ja jos joku sanoo FSX:ää ikivanhaksi niin se ei ole ! vaikakin se on julkaistu 2006 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Nyt on tullut aika ostaa uusi kone, kun vanha huutaa hoosiannaa jo. Kertokaas millaisia koneita suosittelette. Mieluiten läppäri, koska minun on tarvis siirrellä konetta ja kantaa mukanani sitä, mutta saa olla myös pöytäkone, jos on hyvä. Enkä ala kokoamaan itse vaikka siitä tulisikin parempi. Linkatkaa myös hyviä näyttöjä. Robert Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Voithan tietysti, (jos vaan budjetti sallii) niin ostaa tuollaisen osapaketin kuin minä olen ajatellut. Saattaa myös olla että jos et itse halua koota niin löytyyhän Suomesta ATK-liikeitä joille voi viedä koneen koottavaksi maksua vastaan (ainakin itse luulen niin). Jetro Eemeli Rouvali Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Jimms kokoo ja testaa koneen 69€ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Joo ! voisinhan minä sieltä sitten itse tilata myös kokoamisen Muuten mahtuvatko nuo kaikki osat tuohon koteloon joka kuuluu tuohon osapakettiin ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Äh... kysyn suoraa pyörittääkö tuo kone kuinka hyvin FSX:ää?? http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=640754&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Äh... kysyn suoraa pyörittääkö tuo kone kuinka hyvin FSX:ää?? http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=640754&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151 Ei luultavasti ainakaan, kuin "unelma". Mutta luultavasti sellasta melkein ok luokkaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Niin ainakaan tuo näytönohjain ei ole mikään paras Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Niin ainakaan tuo näytönohjain ei ole mikään paras Voiks linkkaa jonku joka on valmiiksi koottu ja jossa FSX toimisi ainakin melkein kuin unelma?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Voiks linkkaa jonku joka on valmiiksi koottu ja jossa FSX toimisi ainakin melkein kuin unelma?? Budjetti? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Mä en pysy teiän insinööriän perässä , joten voisko joku tehä mulle valmiin paketin koneelle, joka pyörittäis FSX:N mahd. hyvin. Budjetti olisi 1300€, eli 1200€ koneelle, ja loput kasaukselle ja vakuutukselle . -Lauri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Mä en pysy teiän insinööriän perässä , joten voisko joku tehä mulle valmiin paketin koneelle, joka pyörittäis FSX:N mahd. hyvin. Budjetti olisi 1300€, eli 1200€ koneelle, ja loput kasaukselle ja vakuutukselle . -Lauri http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=43493 Tiedä sitten näistä valmiista paketeista ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 mitä mieltä ootte. Onko hyvä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2011 Itse varmaan vaihtaisin tuon näyttiksen uudempaan GTX sarjalaiseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla