Jetro Eemeli Rouvali

Mikä Kone FSX:ksään (tietokone siis)

638 viestiä aiheessa

Tuo cooleri oli edellisessä koneessani kiinni, voin sanoa että on sellainen cooleri jota ei tarvitse vuosiin vaihtaa. :thmbup:

Loistavaa :thmbup:.

Katoin muutaman videon nosita coolereista jne., ja niissä coolerit oli koneen ulkopuolella.

Kai tuo yllä oleva cooleri kuitenkin menee sisäpuolelle?

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo cooleri oli edellisessä koneessani kiinni, voin sanoa että on sellainen cooleri jota ei tarvitse vuosiin vaihtaa. :thmbup:

Takuu 6 vuotta 8)

E: ai sä laitoitkin jo tonne ;D

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loistavaa :thmbup:.

Katoin muutaman videon nosita coolereista jne., ja niissä coolerit oli koneen ulkopuolella.

Kai tuo yllä oleva cooleri kuitenkin menee sisäpuolelle?

Lauri

Tottakai, mitoituksen on sen mukaan tehty että sopii melkein jokaisen kopan sisälle.

Pakkauksessa tulee mukana 2 tuuletinta, toisen voi iskeä joko toisen coolerin kaveriksi rinnakkaiselle puolelle siiltä tai sitten kotelo tuulettimeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai, mitoituksen on sen mukaan tehty että sopii melkein jokaisen kopan sisälle.

Ok. Nyt on varmaankin aika kiittää, erityisesti Tonia ;), että olette auttaneet tässä kokoon panossa.

Laitan kuvaa jahka se kone ilmestyy kotiin :).

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakkauksessa tulee mukana 2 tuuletinta, toisen voi iskeä joko toisen coolerin kaveriksi rinnakkaiselle puolelle siiltä tai sitten kotelo tuulettimeksi.

Mitä itse teit? (= kumpi on järkevämpi ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin muuten juuri, että tuota cooleria ei ole vähään aikaan saatavilla, joten onko tuo sinun tämän hetkisesi yhtä hyvä/parempi?

No samalla hinnalla, vähän erillaisella tuulettimella ja jäähdytin siilellä saat samanlaisen kun mulla.

http://www.jimms.fi/tuoteinfo/NH-C12P-SE14?pid=1312012075919

EDIT: Yhtä hyviä on, asian on ajanut kun kontakti prossun ja coolerin kanssa on kunnossa. Lämmöt on ns. IDLE tilassa reippaasti alle 30+ asteen ja rasituksessakin harvemmin yli 45+ astetta pääsee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otapa tämä. Tämän hetken tehokkain ilmajäähy ja maksaa vain 10 senttiä enemmän kuin noksu.

http://www.jimms.fi/tuoteinfo/SILVER-ARROW?pid=1312018175332

Suosittelen myös Coolink Corator DS:sää, joka jakaa saman perusrakenteen Noctua NH-D14:n kanssa ollen lähes täysin vastaava suorituskyvyltään, mutta huomattavasti halvempi.

http://www.jimms.fi/tuoteinfo/CORATORDS?pid=1312018660828

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hömm. Tuota ei ole nyt saatavilla, ja he aikovat kohta rupemaan kasaamaan konetta. Joten otan tuon Tonin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama juttu täällä. Aina ollut joku muu, kuin alkuperäinen cooleri.

Minulla on myös tuo i7-860. Ostin sen jotain loppuvuodesta 2009.  Ja cooleri on alkuperäinen, mikä oli Intelin prosessorilaatikossa.

On hiljainen ja todella hyvä.

Minulla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta tehokkaanpaan jäähdytykseen. Nettikäytössä suorittimen kellotaajuus on jotain  1203,7 Mhz ja kerroin 9,0.

Pelikäytössä tikittää jotain 3340 Mhz ja kerroin 25.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on myös tuo i7-860. Ostin sen jotain loppuvuodesta 2009.  Ja cooleri on alkuperäinen, mikä oli Intelin prosessorilaatikossa.

On hiljainen ja todella hyvä.

Minulla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta tehokkaanpaan jäähdytykseen. Nettikäytössä suorittimen kellotaajuus on jotain  1203,7 Mhz ja kerroin 9,0.

Pelikäytössä tikittää jotain 3340 Mhz ja kerroin 25.

Täällä kellotettuna 3,8Ghz 24/7 ja speedsteppi käytössä, joka vaihtaa kerrointa rasituksen mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

minkä "suojaus ohjelman" ostan tohon uuteen koneeseen, joka tulee huomenna?

Norton? F-Secure?

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

minkä "suojaus ohjelman" ostan tohon uuteen koneeseen, joka tulee huomenna?

Norton? F-Secure?

Lauri

Tästä varmaan saisi taas kunnon väittelyn aikaan, mutta ihan vaan perus ilmainen Avast! ajaa asiansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miikka puhuu asiaa lainaus eräästä toisesta topicista:

Ilmainen vinkki®™ poista Norton ja asenna tilalle joku ilmainen virustorjunta softa (Esim. Avastit tai Avira) tai sitten hommaa F-secure  ;D

Ilmainen vinkki2®™

Heitä sekä Nortonilla ja F-Securella vesilintua ja hommaa joku ilmainen kuten em. Avast, Avira tai sitten vaikka Comodo Internet Security. Comodo hoitaa virukset, palomuurin yms. , aika turhaa maksaa jostakin minkä voi saada ilmaiseksikin :thmbup:

Eli mikä tahansa muu paitsi Norton  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmaiset ohjelmat on aivan yhtä hyviä kuin maksulliset, jopa parempia.

Voin suositella Avastia tai Microsoft Security Essentialsia. Molempia olen käyttänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avast + Windows palomuuri jo kolmatta vuotta ilman ongelmia.

Normikäyttäjä ei enempää tarvitsekaan. Mikään virustorjunta ei suojaa aivojen jättämiseltä narikkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen AVG:tä. Yksinkertaisesti paras ilmainen antivirusohjelma. Ennen käytin vielä Zonealarmia palomuurina, mutta kun ei sillä ylimääräisellä palomuurilla tee juuri mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmainen Avast ja reitittimestä/kytkimestä palomuuri (jos ei luota Avastin softamuuriin - yksi palomuuri riittää) ja NAT päälle (lopetti netistä päivittäin tulevat "koputtelut"). On toiminut hyvin.

Minulla oli aiemmin työpaikan puolesta F-Secure (ei siis maksanut minulle mitään sekään), mutta osoittautui niin raskaaksi, että poistin sen ja laitoin kevyemmän Avastin tilalle.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli sellainen kysymys mieleen, että kun käytän Avastia, niin pidänkö Windowsin palomuurin päällä vai pois? Nyt se on päällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmaisten väitetään usein ajavan saman asian, mutta joka kerta olen pettynyt kun olen vaivautunut kokeilemaan. Viimeisimmästä kerrasta on muutama vuosi. Ehkä ne teknisessä mielessä tekevät samat asiat, mutta ne vaativat paljon enemmän säätöä ja huomiota kuin Norton. Monet ilmaisohjelmat tuntuvat etenkin haluavan vakuutella käyttäjälle tekevänsä jotain, niin innokkaasti ne hyppivät silmille ja ilmoittelevat milloin mistäkin. Essentialsin yritysversio on kylläkin vaikuttanut hyvältä, joten ehkä tuo ilmaisversiokin olisi kelvollinen.

F-Securea en osaa myöskään kokemuksieni perusteella suositella. Ehkä hillittömästä raskaudesta on jo enimmäkseen päästy, mutta minulla se esimerkiksi esti erään tulostimen ajurien asentamisen. Norton on ollut käytössä enemmän tai vähemmän yhtäjaksoisesti kahdeksan vuotta, enkä ole törmännyt mihinkään suurempiin ongelmiin. Hoitaa hommansa ja tekee sen ennen kaikkea huomaamattomasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.