Jetro Eemeli Rouvali

Mikä Kone FSX:ksään (tietokone siis)

638 viestiä aiheessa

Moi,

tässä on lopullinen kokoonpano ;).

Sain nuo kaikki tarjouksessa 1280€ :).

[ attachment removed / expired ]

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä tajua mikä tuossa coratorissa oli vikana. No, eipä sillä kauhesti väliä  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä tajua mikä tuossa coratorissa oli vikana. No, eipä sillä kauhesti väliä   :)

Ei ollut. Annoin heille alkuperäisen kokoonpanon.

He kuitenkin valitsivat tuon ;).

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

tässä on lopullinen kokoonpano ;).

Sain nuo kaikki tarjouksessa 1280€ :).

Lauri

Ja siis tuon koneen takuu on nytten sitten 2 vuotta ja komponenttikohtainen takuu jatkuu tämän jälkeen.

Voin myöhemmin ostaa vielä yhden vuoden laajennus takuun vielä.

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai SandyBridgelle suunnitelluissa GSkillin muisteissa...

Samapa se. Hyvä mylly tulossa!  :)

Jos se halus butiikki vaihtaa halvempaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos se halus butiikki vaihtaa halvempaan.

Nyt en ymmärtänyt!  ???

edit.

Oma kysymys vielä. Nyt on tulemassa kone FSX pelaamista varten.

Budjetti rajoittaa ja pitäs tehdä valinta tärkeimpien osien osalta.

Olen ajatellut, että laittaisin jomman kumman näistä seteistä.

2500K + GTX560 Ti OC

tai

2600K + GTX460

?

Kumman itse valitset? Miksi näin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt en ymmärtänyt!  ???

edit.

Oma kysymys vielä. Nyt on tulemassa kone FSX pelaamista varten.

Budjetti rajoittaa ja pitäs tehdä valinta tärkeimpien osien osalta.

Olen ajatellut, että laittaisin jomman kumman näistä seteistä.

2500K + GTX560 Ti OC

tai

2600K + GTX460

?

Kumman itse valitset? Miksi näin?

Pelaamisessa 2600K ei tuo mitään etua. Muussa, esimerkiksi kuvankäsittelyssä 2600K on parempi.

Eli pelaamiseen parempi on 2500K.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelaamisessa 2600K ei tuo mitään etua. Muussa, esimerkiksi kuvankäsittelyssä 2600K on parempi.

Eli pelaamiseen parempi on 2500K.

Mites perustelet tuon väitteesi. Kyllä 2600K on edelleenkin enemmän kellotaajuuksia jo vakiona, vrt 2500k joten ne muutamat herzitkin on jo teholisä ja välimuisti on pienempi, 2500k on 4cores 4threads, 2600K 4cores 8threads. Joten eläpäs nyt ihan alkajaisiksi huijaa  8) Joten FSX:n suhteen ne on aika oleellisia lisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma mielipide että osta tuollainen 2600K+GTX560 Ti OC yhdistelmä. Ei tarvitse olla sitten ihan heti vuodattelemassa kun ei nyt suju kuin toivoisi.

FSX:stä täällä moni valittaa kun ei tehot riitä, miksi siis olisit valmis karsimaan juuri siitä oleellisimmasta osasta jota FSX tarvitsee, eli prosessori. Tehokkaampaa vaan sisään, voin sanoa että et pety. 460 on jo vanhaa tekniikkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites perustelet tuon väitteesi. Kyllä 2600K on edelleenkin enemmän kellotaajuuksia jo vakiona, vrt 2500k joten ne muutamat herzitkin on jo teholisä ja välimuisti on pienempi, 2500k on 4cores 4threads, 2600K 4cores 8threads. Joten eläpäs nyt ihan alkajaisiksi huijaa  8) Joten FSX:n suhteen ne on aika oleellisia lisiä.

Nojoo, itse vaan kyselin tietokonehuollosta uutta emolevyä, prosessoria ja muisteja, niin siellä sanoi että pelaamisessa 2500K olisi parempi...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma mielipide että osta tuollainen 2600K+GTX560 Ti OC yhdistelmä. Ei tarvitse olla sitten ihan heti vuodattelemassa kun ei nyt suju kuin toivoisi.

FSX:stä täällä moni valittaa kun ei tehot riitä, miksi siis olisit valmis karsimaan juuri siitä oleellisimmasta osasta jota FSX tarvitsee, eli prosessori. Tehokkaampaa vaan sisään, voin sanoa että et pety. 460 on jo vanhaa tekniikkaa.

Samaa mieltä Tonin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nojoo, itse vaan kyselin tietokonehuollosta uutta emolevyä, prosessoria ja muisteja, niin siellä sanoi että pelaamisessa 2500K olisi parempi...  ::)

Mistähän se heebo sen perustelee. Miksi siis 2600K ei olisi pelaamisessa parempi, kannattaa sitä kysyä seuraavan kerran siltä. Tuohan on jo kusetusta. Aina enempihän tuossa tehoa on kun 2500K:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2500K:n ja 2600K:n erot ovat marginaalisia. Jälkimmäisessä on HyperThreading ja isompi välimuisti. Esim. FSX:ssä HT:stä ei ole mitään hyötyä. 2500K:n suorituskyky/euro on parempi kuin 2600K:ssa. Jos haluaa pelikoneen ja pysyä tietyssä budjetissa on ehkä kannattavampaa sijoittaa tuo erotus näytönohjaimeen tai vaikkapa SSD-levyyn.

Mielestäni on hiukan harhaanjohtavaa sanoa että 2500K on parempi, sen sijaan edullisempi se kyllä on ja joissain tapauksissa jopa järkevämpi valinta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos teille, jos sitä tosiaan vielä nyhtäisi jostain sen puuttuvan 100€, niin sais tuon suositellun 2600K + 560Ti setin. Katellaan, muut osat onkin jo valittu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä yritä nyhtää. Sijoita 2500K:hon ja hyvään prossujäähyyn tai sitten näytönohjaimeen tai SSD-levyyn.  :thmbup:

Kuten jo mainittu, 2500K:lla ja 2600K:lla ei ole merkittäviä eroja pelikäytössä. 2600K saattaa olla parhaimmassa tapauksessa muutaman prosentin nopeampi, mutta en ainakaan itse lähtisi maksamaan lähemmäs 100€ enemmän vain pienestä parannuksesta - Varsinkaan kun 2500K:sta saa 2600K:ta tehokkaamman jo melko maltillisella kellotuksella. Kummastakaan ei lopu puhti vähään aikaan pelikäytössä.

Nykypeleissä HT:sta ei ole mitään hyötyä, koska tukea useammalle ytimelle ei löydy tai sitten näyttis on se joka jarruttaa menoa.

Tämän hetken "Best Bang for the Buck"-prossu pelikäyttöön on ehdottomasti 2500K. 2600K jos editoi ja tekee muuta raskasta, mutta silloin taitaa olla budjettikin vähän toista luokkaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsinkaan kun 2500K:sta saa 2600K:ta tehokkaamman jo melko maltillisella kellotuksella.

No taas tuossa ei ole mitään järkevää pointtia, koska taas pienellä kellityksellä 2600K vie 2500K kun pässiä hännässä, eli aina se sielä häntäpäässä tulee vaikka kuin kellottelisit. 2600K on taas reilusti enempi potentiaalia kellottaa kun 2500K:ssa. Eli jos pamautat 2500K 3,8ghz, 2600K vetelee jo 4,5ghz ja taas mennään nopeampaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tää kellotus juttu on?

Voiko joku selostaa taremmin (oon vähän ulapalla tässä asiassa ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tää kellotus juttu on?

Voiko joku selostaa taremmin (oon vähän ulapalla tässä asiassa ;D)

Kellotteljiat varmaan sen selittää. Itse en sitä harrasta, kun laitteisto tekee sen ihan itsestään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No taas tuossa ei ole mitään järkevää pointtia, koska taas pienellä kellityksellä 2600K vie 2500K kun pässiä hännässä, eli aina se sielä häntäpäässä tulee vaikka kuin kellottelisit. 2600K on taas reilusti enempi potentiaalia kellottaa kun 2500K:ssa. Eli jos pamautat 2500K 3,8ghz, 2600K vetelee jo 4,5ghz ja taas mennään nopeampaan.

Olen kyllä Anssin kanssa samaa mieltä, niin kuin aikaisemmasta postauksestakin käy ilmi, että 2500K on tällä hetkellä fiksuin valinta pelaamiseen. Tämän hölynpölyn kellotuksen "suuresta" vaikutuksesta ja kuinka yksi prosessori jättää dramaattisesti toisen "häntäpäähän" voi kyllä dissata, varsinkin kun pari viestiä myöhemmin sanot ihan itse että et edes harrasta kellotusta! Tiedätkö edes mistä puhut? Osaatko omakohtaisesta kokemuksesta sanoa kuinka paljon 2600K vs 2500K parantaa FSX:n sujuvuutta? Entä osaatko omakohtaisesta kokemuksesta sanoa kuinka paljon kyseisten prossujen kellotus lisää FSX:n sujuvuutta?

Ennen kuin rupeat tykittämään takaisin päin lisään vielä että en itsekään harrasta kellotusta, kokeillut kyllä olen ja todennut hyödyn (FSX:ssä) suhteellisen pieneksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaatko omakohtaisesta kokemuksesta sanoa kuinka paljon 2600K vs 2500K parantaa FSX:n sujuvuutta? Entä osaatko omakohtaisesta kokemuksesta sanoa kuinka paljon kyseisten prossujen kellotus lisää FSX:n sujuvuutta?

Ennen kuin rupeat tykittämään takaisin päin lisään vielä että en itsekään harrasta kellotusta, kokeillut kyllä olen ja todennut hyödyn (FSX:ssä) suhteellisen pieneksi.

Kerro sinä minulle tietämättömälle. Sinähän se niin viisas näytät olevan?

Kyllä sitä on tullut kokeiltua Turbo EVO ohjelman kautta kellottamista kys. 2600K 4,4GHZ.

FPS lukema nousi yli 10fps. Että se parannus on ihan silmissä nähty. Se missä testasin sitä oli nimenomaan Aerosoft Manhattan X + FSDT KJFK joka on se vakio paikka jossa suorituskyky mittauksia suoritan eri laitteilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esim edellisellä i7 860 testautin myös samalla alueella toisenlaisella kokoonpanolla silloisen laitteiston pieni kellotus toi muutaman fps lisän ja se on jo FSX:n suhteen jopa suotavaa. Nykyisellä se on jo oletuksena samoja lukemia mitä edellisellä koneella ja siihen kellotusta kun on annettu, on fps noussut tosiaan reilulla 10 fps.

PS: 860 ei vielä näitä lukituksia ollut poistettu joita K sarjalaisissa ei enää ole.

860 vastaa lähemmiten 2500K.

Joten jos kaipaat lisää tietoa omasta kokemuksesta, niin voisin sanoa että ainut taidan olla joilla tuo laitteisto on ollut aika kirjavaa jos verrataan muihin käyttäjiin ja varmasti suorempi kokemus sen suhteen on eri laitteilla. 980X oli sellainen välivaihe hankita jota tuskin olisi tarvinnut hankkia, eli ei sinällään sitä kalleinta tarvita tuomaan jo ihan riittävää suorituskykyä esim simuun. Joten voisin väittää että 2600K hankinta on oma järkensä FSX:n suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyn koska en tiedä ja kiinnostaisi tietää. Sinäkään et ilmeisesti tiedä vaikka hyvin asiantuntevasti esität asioita: Sanot että 2500K:n ja 2600K:n välillä on merkittävä ero ja minä kysyn kuinka paljon? Jos et tiedä kuinka paljon, niin miten voit esittää moisia väitteitä? Onko sinulla (tai jollain toisella) konkreettisia faktoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitä on tullut kokeiltua Turbo EVO ohjelman kautta kellottamista kys. 2600K 4,4GHZ.

FPS lukema nousi yli 10fps. Että se parannus on ihan silmissä nähty. Se missä testasin sitä oli nimenomaan Aerosoft Manhattan X + FSDT KJFK joka on se vakio paikka jossa suorituskyky mittauksia suoritan eri laitteilla.

Ok, entä 2600K vs 2500K?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.