Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 - Keskusmuisti on kaikkein tärkein. Asuksen uusiin emolevyihin menee nykyään jo 32 Gb. Eli muistikampapaikat täyteen vaan. ! - Käyttöjärjestelmän ( Windows 7 , 64 bit service pack 1) SEKÄ FSX:n asennus SSD levylle. - Suoritin Core i7 2600K - Näytönohjaimeen en ota kantaa. - Tietoturvapuoli : F-securen Internet Security 2011 on toimiva . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Mikä olikaan koneen käyttötarkoitus? Editointi, pelit, office? Jos vaihtaisit 2600K->2500K, niin ehdottomasti SSD-levy ja käyttis sille tai GTX 580. Jos kuitenkin harrastat raskasta videoeditointia, niin kannattaa pitää 2600K, sillä siinä se on selvästi nopeampi. Pelikäyttöön 2500K. En näe mitään järkeä tunkea koneeseen kolmeakymmentä kahta gigaa keskusmuistia, koska Pekka peruskäyttäjä ikinä saa edes sitä neljää gigaa täyteen. Kahdeksan gigaa riittäkin melkein mihin tahansa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Jimmsiltä suosittelivat vaihtaa i7 i5:senn 2500K:hon ja antoivat gtx 570 tilalle gtx 580. Hintakin pysyi samana Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Jimmsiltä suosittelivat vaihtaa i7 i5:senn 2500K:hon ja antoivat gtx 570 tilalle gtx 580. Hintakin pysyi samana Pitäsit nyt vaan sen iiiiiseiskan mut iteppähän päätät Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Pelikäyttöä ajatellen fiksumpi valinta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 En näe mitään järkeä tunkea koneeseen kolmeakymmentä kahta gigaa keskusmuistia, koska Pekka peruskäyttäjä ikinä saa edes sitä neljää gigaa täyteen. Kahdeksan gigaa riittäkin melkein mihin tahansa Täytyy olla varovainen, mitä sanoo. Itse Bill Gates möläytti aikoinaan : 640 kb keskusmuistia pitäisi riittää kaikille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Pitäsköhän ostaa toinen rykelmä 8gb muistia nykyisen määrän rinnalle PS: Tänään oli tuo 2500K lähtenyt tulemaan, eli varmaan huomenna pääsen ne testit tekemään. Saas nähdä kummalla menee luu kurkkuun Henrillä vai mulla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Täytyy olla varovainen, mitä sanoo. Itse Bill Gates möläytti aikoinaan : 640 kb keskusmuistia pitäisi riittää kaikille. Itse asiassa ei möläyttänyt. Mutta tosiaan turha koneeseen on tunkea ihan älyttömiä määriä muistia. 32 gigaa riittää jo melkoisen kovassa käytössä olevaan palvelimeen. Kotikoneeseen voi sen kahdeksan ottaa, niin ei tule ihan heti pulaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Minulla on myös 8 Gt nopeaa keskusmuistia. Vanhan (pyörivän) kiintolevyn puolella oli melkein kaikki muistimäärä käytössä. Joskus oli muutama kilotavu vapaana. Nyt kun on SSD levy, on jatkuvasti yli 6 Gt vapaana. Mistä johtuu ? Keskusmuistin pitäisi olla huimasti nopeampaa, kuin SSD:n muisti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Keskusmuistin pitäisi olla huimasti nopeampaa, kuin SSD:n muisti. Juu, se vähän taitaa riippua valmistajasta. Itselläni on Intelin 320 sarjan 120GB kovo käytössä. En ole testejä vedellyt muualla kun Windows 7 omassa ja kyllä se vielä pienemmät pisteet saa kun keskusmuisti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 ... En näe mitään järkeä tunkea koneeseen kolmeakymmentä kahta gigaa keskusmuistia, koska Pekka peruskäyttäjä ikinä saa edes sitä neljää gigaa täyteen. Kahdeksan gigaa riittäkin melkein mihin tahansa Tällä Pekka perskäyttäjällä on koneessaan 4 gigaa persmuistia enkä vielä ole törmännyt tilanteeseen, jossa se ei olisi riittänyt. Entisessä koneessa oli 2 GB ja se kävi toisinaan FS2004:n kanssa vähäiseksi. Piti kikkailla kaikenlaisten muistinvapauttajaohjelmien kanssa. Syy tosin taisi olla huonosti tehdyissä maisemissa, jotka aiheuttivat muistin ylivuotoa. Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Laitoin jo kerran tämän paketin, mutta laitetaanpa uudelleen. Kertokaa mielipiteenne tuosta koneesta. Onko muisti ja näyttis ym. tarpeeksi hyviä. Budjetti kaikkiintaan n. 1000€ kieppeillä. Onko käyttöjärjestelmän asennus vaikeaa? Onko se periaatteessa sama toimenpide joka tehdään merkki konettakin ostettaessa? [ attachment removed / expired ] Robert L Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Jimmsistä ainakaan tota emoa eivät oikein suositelleet, koska sen saaminen markkinoille kestää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Oikeestiko??? Viime viikolla, kun kyselin tosta paketista. Niin minulle sanottiin, että hyvält näyttää. Ja 2 1/2 vko pääst valmiin kasattun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 hömm. Kysäses kuitenkin, minun emon ohjasivat toiseen, ja se on mielestäni parempi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Mihin ja minkä hintanen se oli? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 http://jimms.fi/tuoteinfo/P67A-C45-%28B3%29?pid=1310804714600 Kai ne sulle tarjouksen anto ???. Ymmärtääkseni he antavat tarjouksen heti kättelyssä . Ainakin minulle antoivat... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Lähetä tuo kokoonpano kuvana heille ja kerro, mihin tarkoitettu ja pyydä parannus ehdotuksia. He saattavat tehdä tai olla tekemättä muutoksia, ja saattavat antaa tai olla antamatta sitä tarjousta . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 kyllä ne tarjouksen antoivat ja kerroin, että tuo tulee simuiluun. Niin sieltä sanottiin että mun budjettilla. Niin tuo on hyvä koe Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Robertin paketista näyttää puuttuvan kiintolevy. Ehdotan kohta hyvää ! Muoks: http://jimms.fi/tuoteinfo/SSDSC2MH120A2K5?pid=1311612757990. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Ehdotan järkevämpää: http://www.jimms.fi/tuoteinfo/HD103SJ?pid=1311613168229 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Miten ois molemmat. En edes pysty kuvittelemaan windowsin asennusta enää jollekkin perus kiekko kovolle. Ei näillä nopeuksilla mihin on jo tottunut Tuo teranen vaan peleille yms. Windows tuolle Tarmon ehdottamalle SSD asemalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Tuo Intelin SSD on SATA 3 levy. Emolevyn on oltava myös . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Tuo Intelin SSD on SATA 3 levy. Emolevyn on oltava myös . Toimii myös SATA 2, mutta jos haluaa kaiken irti olisi hyvä löytyä SATA 3 väylä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2011 Toimii myös SATA 2, mutta jos haluaa kaiken irti olisi hyvä löytyä SATA 3 väylä. Eli mitä muutoksia minun on tehtävä, jootta saisin tuon ssd levyn sopimaan emoon? Tuo samsungin 1 teran on jo paketissa, mutta unohtunut kuvan ulkopuolelle. Sitten minulta löytyy erikseen 1 teran ulkoinen kiintolevy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla