Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Mitä et siis tajua edellisestä kommentistani, aika selkeästi omasta mielestäni sen kirjoitin mitä Omassa Norton Internet Security 2011 Sovelluksessa olen joutunut tekemään, kun olen alkanut karanteeniin menneitä tiedostoja palauttelemaan. Ensin puhuit, että pitää ilmoitella Symantecille ettei tiedostoa tarvitse joka kerta ottaa pois karanteenista. Sitten sanoit, että ei sitä tietenkään tarvitse uudestaan tehdä kun on poistanut karanteenista. Mikäpä oli se ilmainen sovellus jolla tuollaisia mainitsemiasi ongelmia oli? Ei ainakaan Avastia ole tarvinnut millään tavalla muuttaa tuossa aamusta olleeseen asennukseen. En muista, ja toisaalta niputan palomuurin tässä samaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Eli kyllä sitä säätämistä siis on itselläni Nortonissa riittänyt useamminkin, jotta se on sen oman hetkensä taas sellainen johon voi olla tyytyväinen, ennen kun taas uusi tiedosto jonka lataa osoittautuu Nortonin mukaan vaaralliseksi. Ihan puhdasta kokemusta, josta ei voi väittää vastaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Ensin puhuit, että pitää ilmoitella Symantecille ettei tiedostoa tarvitse joka kerta ottaa pois karanteenista. Sitten sanoit, että ei sitä tietenkään tarvitse uudestaan tehdä kun on poistanut karanteenista. Tarkoitin sitä asialla, kun tulee tilanne asentaa windows uusiksi ja koneellasi olevat asetukset sitä mukaan Nortonista häviää, joudut jokaisen Nortonin uudelleen asennuksen jälkeen lisäämään ne samat vanhat tiedostot uudelleen sieltä karanteeni osastolta, kun taas elämän voi tehdä siltä osalta seuraavaan asennuskertaan helpommaksi, että Symantecilla on tiedossa kyseisistä tiedostoista luotettavuus sertifikaatti, jotta niitä aiemmin karanteeniin siirtyneitä tiedostoja ei enää tunnusteta Norton ohjelman kautta viirukseksi tms. Sitä tässä ajoin takaa, kun mainitsit että ei sinulla ole halua lähetellä Symantecille tietoja kys. tiedostoista jotka Norton on aina poistanut/siirtänyt karanteeniin, voin koittaa vielä tarkentaa asiaa jos et vieläkään ymmärrä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 En muista, ja toisaalta niputan palomuurin tässä samaan. Windowsin omanko? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Tarkoitin sitä asialla, kun tulee tilanne asentaa windows uusiksi ja koneellasi olevat asetukset sitä mukaan Nortonista häviää, joudut jokaisen Nortonin uudelleen asennuksen jälkeen lisäämään ne samat vanhat tiedostot uudelleen sieltä karanteeni osastolta, kun taas elämän voi tehdä siltä osalta seuraavaan asennuskertaan helpommaksi, että Symantecilla on tiedossa kyseisistä tiedostoista luotettavuus sertifikaatti, jotta niitä aiemmin karanteeniin siirtyneitä tiedostoja ei enää tunnusteta Norton ohjelman kautta viirukseksi tms. Sitä tässä ajoin takaa, kun mainitsit että ei sinulla ole halua lähetellä Symantecille tietoja kys. tiedostoista jotka Norton on aina poistanut/siirtänyt karanteeniin, voin koittaa vielä tarkentaa asiaa jos et vieläkään ymmärrä. Jaa. No, Firefox ja World of Tanks korjaantuvat kyllä vaikken tekisi mitään, niillä on niin paljon käyttäjiä. Windowsin omanko? En, vaan sen ilmaispalomuurin, jota silloin suositeltiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Jaa. No, Firefox ja World of Tanks korjaantuvat kyllä vaikken tekisi mitään, niillä on niin paljon käyttäjiä. En, vaan sen ilmaispalomuurin, jota silloin suositeltiin. Ok, no joka tapauksessa itselläni on noin joutunut tekemään. Hyvä että muut pääsee helpommalla, kun minä niistä ilmoittelen Symantecille jotka on viirukseksi todettu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Mites, voiko tuon koneen nimen muuttaa "JIMMS-PC":stä nimeen vaikka "Lauri" ilman käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta? Lauri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Mites, voiko tuon koneen nimen muuttaa "JIMMS-PC":stä nimeen vaikka "Lauri" ilman käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta? Lauri Tuotako tarkoitat: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/quick-tip-change-the-registered-owner-in-windows/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 En ole aivan varma.... Siis tietokoneen "nimi". Se muistaakseni esiintyy jotenkin suojaus asioissa... Mulla oli aiemmin vain Lauri, ja mulla oli pää kansio nimellä Lauri myös... Joo, on vähän sekavaa, mutta tarkotan siis tietokoneen "omaa nimeä" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Mites, voiko tuon koneen nimen muuttaa "JIMMS-PC":stä nimeen vaikka "Lauri" ilman käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta? Lauri Ohjauspaneeli\Järjestelmä ja suojaus\Järjestelmä -> Muuta asetuksia -> Muuta -> Tietokoneen nimi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Ohjauspaneeli\Järjestelmä ja suojaus\Järjestelmä -> Muuta asetuksia -> Muuta -> Tietokoneen nimi Juuri tuo. Kiitos! . Mites muuten, voiko joku selittää tuota FSX.cfg tweakkausta, tai antaa jotain asiasta hyvin kertovaa linkkiä? Ja muutenkin, olen asetuksia säätänyt paremmiksi Nividan ohjauspaneelista ja FSX display valikosta. Mistä muualta kannattaa, ja mikä tuo tweak juttu on? Kiitos! Lauri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2011 Juuri tuo. Kiitos! . Mites muuten, voiko joku selittää tuota FSX.cfg tweakkausta, tai antaa jotain asiasta hyvin kertovaa linkkiä? Ja muutenkin, olen asetuksia säätänyt paremmiksi Nividan ohjauspaneelista ja FSX display valikosta. Mistä muualta kannattaa, ja mikä tuo tweak juttu on? Kiitos! Lauri http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,97510.msg1303539.html#msg1303539 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Riittäisikö tämä pyrittämään FSX:ää oikeen kunnolla vaikka asetukset maxed? (täysillä minulle on fps 30-100) http://www.jimms.fi/tuote/JIMM-MC2-TIGER Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Riittäisikö tämä pyrittämään FSX:ää oikeen kunnolla vaikka asetukset maxed? (täysillä minulle on fps 30-100) http://www.jimms.fi/tuote/JIMM-MC2-TIGER Virtalähteen tehot vähän arveluttaa, liian pieni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Virtalähteen tehot vähän arveluttaa, liian pieni. Ei ole liian pieni tuolle kokoonpanolle, yksikään noista komponenteista yhteensä ei tule edes läheskään tuota 500W hyödyntämään edes rasituksessa. Sitten kun koneesta löytyy enempi virtaa vieviä osia, kuten 2xGPU kortit niin sitten voipi alkaa aika rajoillansa tuolla powerilla. Uskoisin että Jimmsillä on sen verran osaavaa porukkaa sielä rautapuolella, että osaavat osat mitoittaa oikein omille nimikko koneilleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Ei ole liian pieni tuolle kokoonpanolle, yksikään noista komponenteista yhteensä ei tule edes läheskään tuota 500W hyödyntämään edes rasituksessa. Sitten kun koneesta löytyy enempi virtaa vieviä osia, kuten 2xGPU kortit niin sitten voipi alkaa aika rajoillansa tuolla powerilla. Uskoisin että Jimmsillä on sen verran osaavaa porukkaa sielä rautapuolella, että osaavat osat mitoittaa oikein omille nimikko koneilleen. Jimmsin koneet pahasti ylihinnoiteltu. Katseleppa tuolta http://www.silentrig.com/category/89/sr-keskusyksikot Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Jimmsin koneet pahasti ylihinnoiteltu. Katseleppa tuolta http://www.silentrig.com/category/89/sr-keskusyksikot Mitähän ***tun tekemistä tuolla kommentilla oli taas meikäläisen kommentin kanssa Sinä se vaan noista Ylihinnoitteluista jaksat marista. Kyllähän liikkeet omansa lisää hintoihin aina, se nyt on selvää. Mutta tuota ylihinnoittelu kommenttia en taas voi ymmärtää mitä se tuohon minun kommenttiin liittyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Ei ole liian pieni tuolle kokoonpanolle, yksikään noista komponenteista yhteensä ei tule edes läheskään tuota 500W hyödyntämään edes rasituksessa. Sitten kun koneesta löytyy enempi virtaa vieviä osia, kuten 2xGPU kortit niin sitten voipi alkaa aika rajoillansa tuolla powerilla. Uskoisin että Jimmsillä on sen verran osaavaa porukkaa sielä rautapuolella, että osaavat osat mitoittaa oikein omille nimikko koneilleen. Niin..., asiasta voidaan olla kuitenkin montaa eri mieltä, tuppaa nuo "pikku powerit" paukahtelemaan. Olen suunnitellut powereita nokialle, siemenssille, ericsonille, abb roboticsille, puolustusvoimille, sairaala elektroniikalle ja muille eri teholähde käyttäjille 26:n vuoden kokemuksella. Köyhemissäkin kokoonpanoissa on nykyään vähintään 550 wattinen teholähde. 650 minimi uusissa koneissa. On sitten vähän varaa parantaa päivitys komponentteja parempaan ettei lopu tehot heti kesken eikä poweri paukahda käsiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Tuossa Jimmsin paketissa en huomannut itse mitään ylihintaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Niin..., asiasta voidaan olla kuitenkin montaa eri mieltä, tuppaa nuo "pikku powerit" paukahtelemaan. Olen suunnitellut powereita nokialle, siemenssille, ericsonille, abb roboticsille, puolustusvoimille, sairaala elektroniikalle ja muille eri teholähde käyttäjille 26:n vuoden kokemuksella. Köyhemissäkin kokoonpanoissa on nykyään vähintään 550 wattinen teholähde. 650 minimi uusissa koneissa. On sitten vähän varaa parantaa päivitys komponentteja parempaan ettei lopu tehot heti kesken eikä poweri paukahda käsiin. Ehkä sinun kannattaisi tässä tapauksessa opastaa Jimmsin henkilöstöä näillä sanoilla. Hekin osaavat sitten tulevaisuudessa varautua rakentamaan kokoonpanot näiden ajatusten perusteella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Esim noita Silentrigin paketteja kun katsoo, niin laidastaan on lähes samalla tasolla tuo Virtalähteen tehomäärä. http://www.silentrig.com/category/106/sr-pelikoneet Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Esim noita Silentrigin paketteja kun katsoo, niin laidastaan on lähes samalla tasolla tuo Virtalähteen tehomäärä. http://www.silentrig.com/category/106/sr-pelikoneet Otappa huomioon että esim tuo silent rigin tonnin pelikone sisältää käyttiksen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Nyt kun Silentrigistä tuli puhe niin suosittelen kyllä, oman koneeni olen tuolta tilannut ja kaverini myös. Suht nopea toimitus, asiallisesti pakattu ym. Omaa konettani ei taida tuolta enää saada. Maksoin koneesta n. 850€ sis. käyttis ja FSX on pyörinyt hyvin, ellei jopa erittäin hyvin, vaikka mennäänkin ilman Inteliä ja NVidiaa, (AMD 965 BE 3,4Ghz, Ati 6870, 4gb... löytyy koneesta). Ei toki ilman tweakkauksia pyörinyt kuin alta 30fps, mutta sen jälkeen defukoneilla Frapsin mukaan huitelee Eyefinityllä (2 näyttöä) keskimmäärin n. 60-100fps, asetukset n. high ja liikennettä 30%. Kentillä ja raskaimmilla koneilla tietysti vähemmän. Mutta pontti oli se, että ei sen koneen tarvitse aina sitä High-Endiä olla, että X pyörii, tweakkaus tekee ihmeitä. Ja varmasti pyörii Heikin ehdottamalla koneella FSX paremmin kuin omalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Kiitokset monista vastauksista. No sanotaan että mites sitten tämä? http://www.silentrig.com/product/1037/high-power Omiakin ehdotuksia saa antaa max. hinta 1000€ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Kiitokset monista vastauksista. No sanotaan että mites sitten tämä? http://www.silentrig.com/product/1037/high-power Omiakin ehdotuksia saa antaa max. hinta 1000€ Tuohon kannattaa melkein hankkia erillinen kovo Windowsia varten. Mulla on SSD mallinen Intelin 120Gb kovo Windows 7 ja käynnistysaika parhaimmillaan työpöytätilaan kestää rapiat 14sek. Tuossa kun on vaan 500GB kovalevy, niin siihen ennemmin sitten asentelet ne pelit yms. Mulla simulaattorille on ihan oma kovonsa, sen kansion koko lähentelee jo 400gt. Paljon on viimeisen 10 vuoden aikana lisureita tullut osteltua ja omiakin maisemia tehtyä niin tilanvientiä on ja tulee vielä menemäänkin. Se maaginen 500gt raja kun alkaa lähentyä, vaihtuu 1tb kovo FSX:lle. Simulaattori on nyt jäänyt vähän sivuun, nykyiset työhommat vie aikaa ja kuukauden sisällä syntyy jo 3 muksu, niin lisää töitä on tiedossa, joten Simu harrastuksena siirtyy ja siirtyy. Ei siis ole aikaa hirveesti laajennella FSX:ää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla