Vesa Laine

Keskustelua Air Finlandista

372 viestiä aiheessa

Siis onko saatavilla oikeaa tietoa Air Finlandin tilanteesta? Onko tehty jotakin osakekauppoja ja onko osakkuussuhteet muuttuneet? Jos on, niin miten? Täällä Malagassa kiertää niin hurjia huhuja että olisi kiva kuulla jotain muutakin kuin "hevosmiesten tietotoimiston uutisia".

EDIT: Otsikon informaatioarvoa parannettu, kun ei näyttänyt olevan alkuperäisessä edes yritystä /Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä Malagassa kiertää niin hurjia huhuja että olisi kiva kuulla jotain muutakin kuin "hevosmiesten tietotoimiston uutisia".

Minkälaisia huhuja siellä mahtaa olla liikkeellä?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä huhuillaan että Finnair olisi ostanut Air Finlandin ja yhtiötunnuskin on muuttunut  Paljon täältä kulkevat olisivat kyllä erittäin tyytyväisiä jos näin todella olisi. On tapahtunut sen verran pitkiä myöhästymisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä huhuillaan että Finnair olisi ostanut Air Finlandin ja yhtiötunnuskin on muuttunut FIF:stä OF:ksi. Paljon täältä kulkevat olisivat kyllä erittäin tyytyväisiä jos näin todella olisi. On tapahtunut sen verran pitkiä myöhästymisiä.

Mitä yhtiötunnuksen vaihto (jota ei ole kylläkään tapahtunut) merkitsee tavalliselle Malagaan menijälle? OF on aina ollut Air Finlandin tunnus.

Finnair olisi kyllä tiedottanut pörssissä jos se olisi käynyt ostoksilla. Nyt taitaa Malagassa pikkasen olla päiväviinit noussu päähän.  :laugh:

Miksi ne paljon sieltä kulkevat sitten valitsevat Air Finlandin jos on niin pitkiä myöhästymisiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos täältä Malagan lentokentän tauluista löydät yhdenkin OF tunnuksen, tarjoa sulle tulohallin baarissa viinit. Ja ihmiset tosiaan äänestävät nyt jaloillaan. Lentävät mieluummin Pariisin kautta Hesaan. Ne ovat ajoissa perillä. Tämän kertoi matkatoimistovirkailija joka syyttä on saanut monet haukut päälleen. Itse en enää missään nimessä käytä Air Finlandia jos sen tehokkuus ei nykyisestä parane.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä huhuillaan että Finnair olisi ostanut Air Finlandin ja yhtiötunnuskin on muuttunut FIF:stä OF:ksi.

FIF on Air Finlandin ICAO-tunnus ja OF on IATA-tunnus. Aivan vastaavasti kuten FIN ja AY Finnairilla, BLF ja KF Blue1:llä, jne. Nämä ovat liikenneilmailun perusasioita, joihin voi perehtyä vaikkapa sivulla http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_codes.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos täältä Malagan lentokentän tauluista löydät yhdenkin OF tunnuksen, tarjoa sulle tulohallin baarissa viinit. Ja ihmiset tosiaan äänestävät nyt jaloillaan. Lentävät mieluummin Pariisin kautta Hesaan. Ne ovat ajoissa perillä. Tämän kertoi matkatoimistovirkailija joka syyttä on saanut monet haukut päälleen. Itse en enää missään nimessä käytä Air Finlandia jos sen tehokkuus ei nykyisestä parane.

Moro!

En oikein ymmärrä kysymyksen tarkoitusta ja taustaa. Mutta pikaisen tarkastelun jälkeen Air Filandin lennoista alkaen maaliskuulta tänä vuonna ja tähän päivään asti ovat lennot lähteneet Malagaan LEMG jokseenkin ajallaan (samaa tasoa kuin muidenkin Helsingistä operoivien yhtiöiden). Joitain lentoja on myöhästynyt alta kymmenen joista kolme huomattavasti ja yksi koneen vaihto. Air Finland lentää charttereita ja käyttää FIF ICAO ainakin lennoilla Helsinki-Malaga. Voihan olla että käyttävät jotain muuta IATA koodia mutta OF kuuluu Air Finlandille. Itse en ole missään tekemisissä Air Finlandin kanssa , enkä ole lentänyt kertaakaan heidän koneillaan.

Mistä moinen urputus?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tulee päätelmä että OF jotenkin, yhtään mitenkään liittyy Finnairiin...?

Kaikennäköistä aina tapahtuu, mutta nyt on saattanut lähteä el Jopo por keulimaan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MINÄ kerroinkin että täällä pyörii huhuja. Ja siksi kysyin. Mutta kiitos vaan asiattomista vittuilua hipovista vastauksista. Eipä täällä paljon kannata roikkua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

Kun täällä taas alkaa tämä keskenkasvuinen väittely siitä, mitä saa puhua keskustelufoorumilla ja mitä ei, niin avatkaa nyt ihmeessä joku "Ilmailun huhut" -threadi.

Ei tarvitse kenenkään enää nolata/tulla nolatuksi kun ei kysy asioita oikeassa muodossa.

t.PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MINÄ kerroinkin että täällä pyörii huhuja. Ja siksi kysyin. Mutta kiitos vaan asiattomista vittuilua hipovista vastauksista. Eipä täällä paljon kannata roikkua.

Ja niihin huhuihin vastattiin:

1. Fiinair ei ole ostanut Air Finlandia. Ja jos olisi istanut, siitä olisi annettu pörssitiedote

2. FIF ja OF ovat kummatkin Air Finalndin tunnuksia

3. Malagan-reitillä ei ole ollut huomattavaa myöhästelyä.

Tuskin tässä on mitään asiatonta.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[

Sen verran monta kuljetusta sivusta seuranneena totean, ei AF myöhästele.

Jos lennon tuloaajaksi on annettu 18.30 Su ja se laskee 03.30 ma, niin sehän ei ole sinun mielestäsi myöhästymista. Vain pikku delay. Ja näitä on muiden pienempiem "viivästysten lisäksi sattunut kuukauden sisällä kaksi joita molempia olen ollut vastassa. Ekassa tuli 82 vuotias äitini jonka kyynärsauvat oli onnistuneesti hukattu ja jouduimme lainaamaan Malagan kentän pyörätuolia. Toisella lennolla tuli 70 vuotias ystäväni jonka kunto ei ole enää 20:n. Lennon aikataulun mukainen laskuaika 18.30 ja jälleen todellinen aika 03.30. No minä olen vasta 57-vuotias mutta en silti välitä tuollaisesta touhusta. Meitä Suomalaisia on täällä aurinkorannikolla vain noin 25000 ihmistä jonka pitäisi jo hiukan vaikuttaa yhtiön palvelupolitiikkaan. Ja koirien kuljetus matkustamossa pitäisi lailla kieltää kokonaan. Joten ei myöhästele Air Finland, ei ainakaan minun kohdallani enää koskaan. Käynkin Suomessa vain 5-6 kertaa vuodessa mutta vaihdoin nyt yhtiötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän ohjelmistoa Air Finland on keksinyt alkavalle talvikaudelle kolmelle koneelleen?

Lomamatkojen Israelin lento (Finnairin lentotunnuksella) ainakin 6.11 lentää Air Finland ja sitten ainakin Thaimaan ja Egyptin lentoja lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomesta Thaimaahan vaiko muualta?

Lentää ainakin Thaimaaseen maakunnista finnmatkojen lentoja, Helsingin Thaimaan lennoista minulla ei ole varmuutta, ja saattaa lentää myös Ruotsista jotain lomalentoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida olla kovin hirveesti sitten Air Finlandilla lentoja Suomesta, jos ei lennä sitten Finnairin tunnuksella, niin kuin esim lentää ainakin yhden lomamatkojen Israelin lennon.

Edit:Mikä oli matkatoimisto mille lensivät viime vuonna Ruotsista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään