Tommi Weckström

Palkkakeskustelua (Oli: Finnair mukaan uuteen rahtilentoyhtiöön)

37 viestiä aiheessa

Lisätään tähän Suomalaisen yhteiskunnan rappion siemenen kylväjiin myös Kepu ja Kokoomus. Kyllä kaikikka näillä puolueilla on ollut sormensa pelissä tässä kuviossa. Kokoomus on kuitenkin yleensä ollut se, omasta mielestäni, puolue joka on kyennyt näkemään asioita useasta vinkkelistä. Nyt Kokoomuksen Tuusulan osaston maatalouslautakunnan varamiehen puheet sellaisia että on ehkä itsekunkin aika tarkastaa puoluekantaansa.

Keskusta pettää aina, mutta että kokoomuskin??? ei kai nyt vaan ehkä tässä kuitenkin on käynyt Jannelle joku pieni erehdys, vai onko tämä TODELLAKIN oikeaa tietoa?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, kiva katsella palkkakuitista kohtaa rahapalkka ja siirtää katse sitten sinne "maksetaan" kohtaan. Verot + eläkkeet yms. maksut huomioonottaen käteen jää varmaan 20k€:sta jotain 40%:a? :P

Jup, ja sitten Jani kun on käyttänyt muutaman kiloeuron viinaan, tupakkaan, bensaan ja kalliiseen autoon, niin veroprosentti onkin öbaut 85%....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmana siis TODELLAKIN oikeana tietona: Puolueet ovat amaa p.askaa eri paketissa. Em nimeen en ota sen enempää kantaa sen saa henkilö itse joko korjata tai olla korjaamatta. EVVK mutta kun päästelee tuollaisia lausahduksia suustaan pääsee allekirjoittaneen k.usipäälistalle muiden siellä jo olevien apinoiden seuraksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmana siis TODELLAKIN oikeana tietona: Puolueet ovat amaa p.askaa eri paketissa. Em nimeen en ota sen enempää kantaa sen saa henkilö itse joko korjata tai olla korjaamatta. EVVK mutta kun päästelee tuollaisia lausahduksia suustaan pääsee allekirjoittaneen k.usipäälistalle muiden siellä jo olevien apinoiden seuraksi.

Mä oon aina luullut, että yksi ammattilentäjän tärkeä luonteenpiirre olisi rauhallisuus, mutta ei se näköjään välttämätöntä ole. ;D

"..TTU, engine fire s..tana!" :laugh:

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentäminen ammatikseen ja ääliöiden kanssa itsestäänselvistä asioista kiisteleminen tai mielipiteensä ilmaisu ilman suomettuneisuutta ovat kaiketi kuitenkin hieman eri asioita. Olen tottunut puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Toistaiseksi olen vain kerran menettänyt malttini tällä forumilla ja silloin äänestin jaloillani tai oikeammin sormillani ja lopetin kirjoittelun. Tällä hetkellä lähinnä viilipyttynä alan kuitenkin tuskastumaan tiettyjen henkilöiden lentäjien tulotasoon liittyvistä kommenteista. Ko henkilöt kun tuntuvat ymmärtävän asiasta vähemmän kuin lehmä tuulimyllystä.

Moderaattorit: Voimmeko katkaista ketjun palkkaa koskevasta postista erikseen omaksi ketjukaeen tai yhdistää jo olemassa olevaan lentäjien palkkausta käsittelevään ketjuun? On aika lailla asian sivusta tässä vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi voi Tommia. Kateus kuultaa niin selkeästi lävitse että ei voi olla surkuttelematta. Annan tässä yhteydessä pari aivan ilmaista neuvoa. Lopeta se vikinä, jos sinulla ei ole lupakirjoja käy ne tekemässä ja sitten vain Finnairille paperit jotta pääset tutkimaan TES kirjoja professorien kanssa.

Muuten Katselkaapa KL, AF,LH, FEDEX, UPS, UAL, AA jne yhtiöiden pitkän matkan pilottien palkkoja. Hyvissä luvuissa liikutaan ja AY ei pääse samoille tasoille ei pääse ei. En minäkään tule tod näk ikinä pääsemään tuollaisille tuloille mutta eipä minua näy täällä tai muilla forumeilla itkemässä omaa huonoa asemaani tai tihkumassa sappea kutem eräät täällä kirjoittelevat. Kiitos SDP ja muiden vasemmiston järjen riemuvoittojen järjestämän tuloerojen tasaamisen tuo AY kippari joka tienaa 20 tonnia kuussa ei näe siitä kuin muro-osan. Se siitä sitten. Nyt voitte kaikki kateelliset ja muut hyypiöt joiden mielestä lentäjille maksetaan liikaa palata taas sinne nurkaan etsimään lisää faktaa&fiktiota josta saada raivareita.

Lisätään tähän Suomalaisen yhteiskunnan rappion siemenen kylväjiin myös Kepu ja Kokoomus. Kyllä kaikikka näillä puolueilla on ollut sormensa pelissä tässä kuviossa. Kokoomus on kuitenkin yleensä ollut se, omasta mielestäni, puolue joka on kyennyt näkemään asioita useasta vinkkelistä. Nyt Kokoomuksen Tuusulan osaston maatalouslautakunnan varamiehen puheet sellaisia että on ehkä itsekunkin aika tarkastaa puoluekantaansa.

Edit: Lainaus kuntoon / IP

Ensimmäiseksi: politiikan voisi minusta jättää pois tältä foorumilta.

Toinen asia on se, että on ihan turha verrata Suomalaisien (varsinkaan lentäjien) palkkoja mm. Amerikkalaisien kolleegojen palkkoin. Satutko tietämään miksi? Noh, voin vähän valottaa asiaa sinulle parilla kysymyksellä: mitä maksaa College-/Yliopisto-koulutus Suomessa vs. Amerikassa? Kuka maksaa sinun eläketurvan Suomessa vs. Amerikassa. Jos tiedät noihin kysymyksiin järkevän vastauksen, niin voit samantien lopettaa palkkavertailut em. maiden välillä sillä ne ovat kuin musta vs. valkoinen.

Kolmas juttu on se, että minusta noiden kultapossukerholaisten palkka on todellakin ihan liian iso. He tienaavat saman verran kuin yritysjohtajat joilla on omaisuus kiinni omassa ja ehkä 100 muun ihmisen toimeentulossa. Yrittäjällä on taloudellinen iso riski miten hänen yritys menestyy. Lentäjillä ei ole mitään taloudellista riskiä. He saavat valmiin reittisuunnitelman ym. kuin Manu sai kuuluisan illallisen. He ovat tavallisia TYÖN TEKIJÖITÄ jotka nauttivat ison yrityksen johtajan palkkaa ja etuja ilman vastaavia riskejä ja velvotteita. He, tai siis automatiikka lentää perille (ja herrat yrittävät pysyä hereillä) ja siitä maksetaan sika isoa palkkaa. Ja sitten täällä ruvetaan vetoamaan siihen että kun heillä on niin kova vastuu. Jokisella työntekijällä on vastuu omasta työstään - siivoojasta junankuljettajaan.

Kateellisuudesta - en ole kateellinen, mutta ärsyyntynyt että riski/palkka/tulosvastuu ei kohtaa kun verrataan palkkoja muuhun väestöön SUOMESSA.

Ugh, olen kommenttini kirjoittanut. Jos et siedä näitä, niin se on oma asiasi.

Tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...mielipiteensä ilmaisu ilman suomettuneisuutta ovat kaiketi kuitenkin hieman eri asioita.

Tällä hetkellä lähinnä viilipyttynä alan kuitenkin tuskastumaan tiettyjen henkilöiden lentäjien tulotasoon liittyvistä kommenteista. Ko henkilöt kun tuntuvat ymmärtävän asiasta vähemmän kuin lehmä tuulimyllystä.

Janne,

suomettuminen oli tiivistetysti sitä, että oli olemassa tiettyjä asioita, joista vaiettiin ja henkilöitä, jotka eivät saaneet ilmaista mielipiteitään. Suomen sodanjälkeisessä ulkopolitiikassa suomettuminen oli hyvä taktiikka selvitä itsenäisenä kansana suurvallan naapurissa. Itä-Eurooppa on täynnä esimerkkejä huonommin onnistuneesta sotilas- ja ulkopolitiikasta.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että ilmailun keskustelukulttuuri on edelleen osin suomettunutta ts. on olemassa asioita, joista ei saisi puhua tai arvostella. Tuntuu siltä, että tietyistä aiheista saa puhua vain tietyt henkilöt ja/tai vain tiettyyn sävyyn. Näin ei kuitenkaan tulisi olla, vaan keskustelussa tulisi esitellä erilaisia näkemyksiä ja perustella omia näkemyksiään niitä tukevin argumentein.

Mika

ps. Finnairin kaukoliikenteen kippareille pitäisi maksaa vielä enemmän ja myös heidän vapaa-aikaansa tulisi lisätä. Näin muutaman vuoden päästä Suomen huvivene-, urheiluauto- ja harrasteilma-alus markkinoilla olisi laajempi valikoima vähän käytettyjä leluja myös meidän muiden kukkarolle sopivin hinnoin.

;-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kateellinen sinä olet puet sen mihin muotoon vaan. On hyvä tietää että tässä maassa on edelleen tätä peri-Suomalaista luonteenpiirrettä kantavaa immeistä. Mitä nämä lentäjien palkat muuten yleensä sinulle kuuluvat. Mikä sinun intressisi, muu kuin kateus tai niinkuin itse syndroomaasi kutsuit "Ärsyyntyminen"? Minä nimittäin olen stä mieltä että mistä minulle maksetaan palkka, saamani tulot ,maksamani verot tai minne maksan veroni vai maksanko, kuulunko Suomen sosiaaliturvaan tai tulenko saamaan kansaneläkettä ei kuulu sinulle tai kaltaisillesi "minua v.ituttaa kun jollain on paremmin" pätkän vertaa.

Aasinsiltaa pitkin pääsen lehdissä julkaistaviin verotietoihin. Jos on olemassa maa missä tämmöisiä tietoja ei pitäisi julkaista on se Suomi. Lisää vettä auton kyljen naarmuttajille ja kateellisille lisää aihetta panetteluun. Jeesus mikä maa mutta minkälainen kansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäiseksi: politiikan voisi minusta jättää pois tältä foorumilta.

Lue vastaukseni lopussa

Toinen asia on se, että on ihan turha verrata Suomalaisien (varsinkaan lentäjien) palkkoja mm. Amerikkalaisien kolleegojen palkkoin. Satutko tietämään miksi? Noh, voin vähän valottaa asiaa sinulle parilla kysymyksellä: mitä maksaa College-/Yliopisto-koulutus Suomessa vs. Amerikassa? Kuka maksaa sinun eläketurvan Suomessa vs. Amerikassa. Jos tiedät noihin kysymyksiin järkevän vastauksen, niin voit samantien lopettaa palkkavertailut em. maiden välillä sillä ne ovat kuin musta vs. valkoinen.

Puhut taas pelkkää p.askaa. Asia ei todellakaan ole mustavalkoinen. Tiedän aivan tarkkaan, ehkä jopa pennilleen mitä maailmalla maksetaan tästä duunista ja mitä siitä kuuluu maksaa. Tiedän myös Yhdysvalloissa opisekelleena ja useamman vuoden asuneena miten siellä asiat hoidetaan. Kommenteistasi käy ilmi että sinulla ei ole lainkaan tajua ilmailun palkoista ja miten tästä työstä maksetaan muualla. Laitanpa tuohon nyt lisää Kiina, Vietnam, Emiraatit ja muita maita. Esim Kiinasta tarjottiin juurikin minulle työpaikkaa A320 kipparina noin 17000 eur kuuussa verot maksettuna. V.ituttaako Tommia lisää vai ärsyttääkö että tämä mahdollisuus on??? B744 försti Kiinassa 14500 Euroa kuussa käteen. Tommilla on jo avaimet kädessä, sori auto on tallissa et pääse raapimaan.

Kolmas juttu on se, että minusta noiden kultapossukerholaisten palkka on todellakin ihan liian iso. He tienaavat saman verran kuin yritysjohtajat joilla on omaisuus kiinni omassa ja ehkä 100 muun ihmisen toimeentulossa. Yrittäjällä on taloudellinen iso riski miten hänen yritys menestyy. Lentäjillä ei ole mitään taloudellista riskiä. He saavat valmiin reittisuunnitelman ym. kuin Manu sai kuuluisan illallisen. He ovat tavallisia TYÖN TEKIJÖITÄ jotka nauttivat ison yrityksen johtajan palkkaa ja etuja ilman vastaavia riskejä ja velvotteita. He, tai siis automatiikka lentää perille (ja herrat yrittävät pysyä hereillä) ja siitä maksetaan sika isoa palkkaa. Ja sitten täällä ruvetaan vetoamaan siihen että kun heillä on niin kova vastuu. Jokisella työntekijällä on vastuu omasta työstään - siivoojasta junankuljettajaan.

Uskomantonta roskaa ja osoittaa täyttä ymmärtämättömyyttä alasta. Koneen kapteeni on päällikkö ja yksikkönsä johtaja vastuullinen kymmenien miljoonien eurojen kalustosta ja lukuisista ihimishengistä niin maassa kuin ilmassa. Automatiikka tekee mitä lentäjä sen käskee tehdä. Haluaisin mielelläni nähdä sen automatiikan joka Classic Jumbossa jota lennän tällä hetkellä kipparina vie minut perille. Aivan aivottomia laukaisuja. Annat itsestäsi entistä idioottimaisemman kuvan joka lauseelta. Viimeisellä matkustajalennollani meillä oli 580 matkustajaa 13 kabiinimiehistöä 2 mekaanikkoa ja 3 ohjaamossa. Laske siitä itsellesi huviksesi vastuuta.

Kateellisuudesta - en ole kateellinen, mutta ärsyyntynyt että riski/palkka/tulosvastuu ei kohtaa kun verrataan palkkoja muuhun väestöön SUOMESSA.

Lue edellinen postaukseni

Ilmailu on globaali ala. Siitä maksetaan asiaan kuuluva palkka. Jos kateellista raukka ärsyttää palkkamme nyt, odotahan kunhan lentäjäpula alkaa tosiaan iskemään. Muutaman vuoden kuluttua saa kirjoitella palkkansa käytännössä itse, ainakin kokeneiden lentäjien kohdalla. Lupaan Tommille sitten kertoa mitä tippuu kassaan kuukaudessa tai sitten en. Voi olla että verenpaine nouseen niin paljon että halkeaa suoni tai muutama.

Ugh, olen kommenttini kirjoittanut. Jos et siedä näitä, niin se on oma asiasi.

Tomppa

Jos olet sama mies joka vaikuttaa Tuusulan Kokoomuksessa niin silloin poliitikkona lausuntosi ovat eivät yksityishenkilön lausuntoja vaikka yksityisenä niitä laukoisitkin täällä forumilla. Jos olet kyseinen henkilö sinulla on aika paljon otsaa tulla määkimään lentäjien palkoista. EU maataloustuet ovat julkisia http://farmsubsidy.org/FI/recipient/FI201576/weckstrom-tommi/ ja http://farmsubsidy.org/FI/recipient/FI132560/weckstrom-tommi/ . Mikäli taas et ole ko Weckström niin on minulle yhdentekevää mikä paikkasi tässä yhteiskunnassa on.

Joka tapauksessa se on Suomalainen politiikka joka vaikuttaa hyvinkin merkittävästi tulorakenteeseen ja palkkoihin, veroihin, maksuihin että vastaaviin ja mitä mieltä sen käsittelystä forumilla olet ei ole minulle on minulle aivan sama. Niin pitkään kun moderaattorit suvaitsevat asian käsittelyn sitä tulen myöskin käsittelemään.

Ei ole kommenttiesi sietämisestä kysymys. On kysymys ilmeisesti siitä että sinulla on hampaankolossa jotain lentäjiä vastaan. Palkka ja edut ovat hyviä keinoja tämän frustraation purkamiseen. Jos eukkosi tai miehesi kimityksestäsi päätellen lähti lentäjän matkaan??? Ei liene meidän palkkauksemme vika. Samoin ei ole meidän vikamme että sinä et pääse vastaaviin ansioihin etkä tuolla asenteella tule koskaan pääsemäänkään. Tosin jos olet farmari-Weckström niin parisensataatuhatta egeä tukiaisiana vie sinut selkeästi hyvätuloisten kastiin.

Edit: Lainaushirviö laitettu kuntoon / IP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry, taisin sohaista muurahaispesään pahemman kerran kuin noin otat pulttia. Ilmeisesti kommenttini osui aika arkaan kohtaan? Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa - sanoo ikivanha sananlaskukin. Toivottavasti olet saanut lupakirjalainat maksuun, vai mistä tuo älytön tunnekuohusi kumpuaa? Jos olisit nykyiseen palkkaasi tyytyväinen, niin tuskin tuollaista älämölöä pitäisit? Ilmeisesti sinisilmäisyyttäsi lähdit opiskelemaan lentäjäksi ja poltit siihen rahaa paljon. Et saanut suomesta töitä ja jouduit maailmalle ja etkä päässytkään vuolemaan kultaa ja nyt sinua harmittaa - olet "lentäjä" mutta kitupalkalla?

Sanoit: Ilmailu on globaali ala. Siitä maksetaan asiaan kuuluva palkka.

Ei se sen globaalimpi ole kuin muutkaan. Siivoojiakin on ihan globaalisti joka maassa. Normaalisti palkasta maksetaan verot siihen maahan jossa olet kirjoilla. Maassa maan tavalla ja palkka pitäisi olla ko. maan kustannustason mukainen. Et todellakaan voi verrata Jenkkilää ja Suomea keskenään, koska ko. yhteiskunnat eivät ole missään mielessä vertailukelpoisia. Jos olet siellä asunut, niin etkö sitä tajua?

Ilmeisesti haaveilet "oikeasta" lentäjän palkasta kotimaassa mutta joudut tyytymään ulkomailla sen antiikkisen klassikki (rahti?) jumpon -200 nokalla paljon pienempään liksaan eikä rahkeet kestä lähteä sinne kiinaan tms. jossa saisi sen 17k käteen?

Ja lopuksi en todellakaan asu missään Tuusulassa, joten minusta voisit vaikka editoida siltä osin viestiäsi. Enkä ole jyväjemmari joten älä viitsi sekoittaa mitään maatalouspolitiikkaa tähän asiaan.

http://www.uusisuomi.fi/raha/77187-lentajan-liksa-%E2%80%9Dtoissa%E2%80%9D-333%E2%82%AC-tunti

Tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaltaiseti kanssa on ihan turha kiistellä. Kun olet samassa työssä kun minä voit tulla kimittämään lentäjien palkoista. Siihen asti voit pitää rajoittuneet, puutteelliset ja väärät käsityksesi. Ei mitään tunnekuohua vaan lähinnä itken Suomen kohtaloa kaltaistesi tähden.

Et myöskään tunnu ymmärtävän verolakia näiltä osin. Onkohan tässä asiassa yhtikämitään minkä ymmärtäisit??? Et ainakaan ymmärrä kysynnän ja tarjonnan lakia. Kiinassa keskipalkka on mitä on, silti niin pienepalkkaisessa maassa maksetaan varmasti tällä hetkellä parhaimpia palkkoja lentäjille. Ymmärtämättömyytesi on suorastaan käsinkosketeltavaa. Sanot maassa maan tavalla. Mutta hyvä ihminen kun se ei toimi tällä tavalla ei etenkään ilmailussa. Kuinka ihminen voi olla noin lapsellinen? Se ei mahdu päähäni. Esimerkkejä on maailmalta tuhansia ja myös muilta aloilta.

P.S. Jumbon (Kirjoitetaan todellakin B'llä) on ihan kiva olla. Vapaavalintaisesti nykyisessä yhtiössä eikä juurikaan halua lähteä muualle, Luxembourg ja Classic kun hakkaa B744 samassa yhtiössä ja Jeddan mennen tullen. Palkka sinun mittapuusi mukaan liian hyvä. Lainatkin on koulutuksen tiimoilta maksettu. Tiedoksi vielä että on tullut kipparoitua myös 757/767, A320, Citation C500 ja C550 ja 727 siihen voidaan vielä 737 ja DC9 perämiehenä lennettyjä.

Jätän tämän keskustelun näiltä osin tähän ja toivon moderaattoireilta sitä ignore listaa jonne em "Ei Jyväjemmarin" voisi laittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tämä ala riittää. Tarina alkaa kiertää sen verran kehää ja mennä henkilökohtaisuuksiin joten tauko paikalla.

(ihmettelen vain .. mitenhän voi olla niin vihjeetön, että uskoo nuo kaikki Iltisten jutut ja nyttemmin "potkut" saaneen tiedotuspäällikön työtaisteluiden aikana keksimät haihattelut, ja vielä pistää itse vähän omaa kuvitelmaa päälle...?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.