Heikki Knuutila

Airbus A380 -uutisia

884 viestiä aiheessa

Airbus toivoo saavansa lisää A380-tilauksia tänä vuonna, ehkä jopa 20, sanoo Leahy.

 

Tänään Airbus on myös lennättänyt lehdistön edustajia A380:llä Toulousesta käsin Atlantin päälle ja takaisin PR-mielessä.

 

BBC:n uutisessa myös videota, jossa on esittely A380:nen sisätiloista.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6338031.stm

 

EDIT: tuli mieleen, että Intiassa alkoi tänään 5 päivää kestävä ilmailunäyttely Aero India 2007, jonka yhteydessä olisi sopiva tilaisuus ilmoittaa vaikkapa A380-kaupoista Intiaan.

 

http://www.aeroindia.in/htm/welcom.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus on keskeyttänyt  A380F:n tuotannon suunnittelun. Yhtiö painottaa uuden rahtikoneen "säilyvän silti keskeisenä osana A380-lentokoneperhettä". Rahtiyhtiöt eivät ole kuitenkaan innostuneet konetta tilaamaan. Airbus oli laajentanut jo Hampurin tuotantolaitoksiaan A380-rahtikoneen valmistusta varten.

 

taloussanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amerikkalaiset viralliset tahot ovat alkaneet esittää epäilyksiä A380 turvallisuudesta.

Flygtorget/nyheter.  Tvekan i USA mot Airbus A380.

 

Tulipa yllättävältä taholta.  ;D Amerikkalaiset viralliset tahot kun pyrkivät toimimaan B:n puhemiehenä, aina Puskan Jorista alkaen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa yllättävältä taholta.  ;D Amerikkalaiset viralliset tahot kun pyrkivät toimimaan B:n puhemiehenä, aina Puskan Jorista alkaen

 

Ei yllätä yhtään kun taanoin tuli se dokumentti A:n ja B:n taistelusta tukiaisista, molemmat saa tukia tosin eri tavoilla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa yllättävältä taholta.  ;D Amerikkalaiset viralliset tahot kun pyrkivät toimimaan B:n puhemiehenä, aina Puskan Jorista alkaen

 

Viennin edistäminen on useimpien maiden valtiojohdon agendalla.

Meillä täällä Suomessa se on jäänyt Halosen aikana jossain määrin sivuraiteelle, mutta se on toivottavasti vain hetkellinen tila pidemmässä juoksussa.

 

Mitä tulee Airbusiin, niin kaikki me varmaan jo tiedämme, mikä sen suhde on erityisesti Ranskan mutta myös Saksan valtioon. Boeing on siinä kuviossa sentään ihan tavallinen yksityinen yritys, jonka liiketoimintaa toki kaikki USA:n hyvinvoinnista huolta kantavat pyrkivät edistämään, ml. maan presidentti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A380 on saanut hyväksynnän käyttää kaikkia sellaisia kiitoteitä, joiden leveys on vähintään 45 metriä. Toisinsanoen A380 voi laskeutua lähes mille tahansa liikennelentokentälle, koska 45 metriä on yleinen kiitoteiden vakioleveys. Toki edellyttäen, että kiitotien pituus riittää.

 

Airbusin tiedote vakuuttaa, että ensimmäisen koneen luovutus Singapore Airlinesille lokakuussa sujuu ongelmitta.

 

http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/07_07_31_a380_approved_45m_runways.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singapore Airlinesin ensimmäinen A380 luovutetaan lentoyhtiölle Toulousessa 15. lokakuuta. Koneessa on 471 istuinpaikkaa kolmessa luokassa.

 

Ensimmäinen kaupallinen lento Singapore-Sydney lennetään 25. lokakuuta ja Sydneystä palataan Singaporeen 26. lokakuuta.

 

Lippujen myynti eBay-huutokaupassa näille lennoille aloitetaan 27. elokuuta.

 

(PRnewswire/SIA)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

471 istumapaikkaa?!? Eikö koneen pitänyt olla jopa 800 paikkainen? Tai ainakin 550 paikkainen kolmessa luokassa? Ajattelen vain, että mitä niin paljon puhutulle polttoainekulutukselle litraa per maili per istuinpaikka tapahtuu kun kone lentää puolityhjänä? Vai väheneekö kulutus samassa suhteessa kuin koneen paino vähemmillä matkustajilla? Oho, tulipas paljon kysymysmerkkejä ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

471 istumapaikkaa?!? Eikö koneen pitänyt olla jopa 800 paikkainen? Tai ainakin 550 paikkainen kolmessa luokassa? Ajattelen vain, että mitä niin paljon puhutulle polttoainekulutukselle litraa per maili per istuinpaikka tapahtuu kun kone lentää puolityhjänä? Vai väheneekö kulutus samassa suhteessa kuin koneen paino vähemmillä matkustajilla? Oho, tulipas paljon kysymysmerkkejä ::)

 

Ilmeisesti tillaaja halusi tuollaisen configuraation. Eli siellä saattaa olla firstissä omat kopit matkustajalle, ne vie tillaa, ja bisneksessä tietenkin lie flat penkit. ja taitaa turstejakin hemmotella hitusen paremmalla tiloilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tillaaja halusi tuollaisen configuraation. Eli siellä saattaa olla firstissä omat kopit matkustajalle, ne vie tillaa, ja bisneksessä tietenkin lie flat penkit. ja taitaa turstejakin hemmotella hitusen paremmalla tiloilla.

 

Luonnollisesti kukin lentoyhtio paattaa omasta konfiguraatiosta tahollaan. Singapore Airlines lanseerasi 77W-koneissaan maailman leveimmat business-luokan istuimet. Samoja istuimia kaytetaan luonnollisesti myos uusissa A380-koneissa. Eipa tuossa Boeing 777-300ER -koneessakaan ole ihan yhta paljon istuimia, mita esimerkiksi Emirates saa ahdettua:

 

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/images/company_info/eot/fleet_info/77W/B777_300ER.gif

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

471 istumapaikkaa?!? Eikö koneen pitänyt olla jopa 800 paikkainen? Tai ainakin 550 paikkainen kolmessa luokassa?

 

Qantasin A380t tulevat tässä konfiguraatiossa :

450 paikkaa - 14 First, 72 Business, 32 Premium Economy ja 332 Economy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SIA:n A380:nen ensimmäisten lentojen lippujen huutokauppa on alkanut tänään eBayssä.

 

Numeroilla leikittely saa jatkoa: Turistiluokan lipun pohjahinta on 3.80 USD. Bisnesluokan lipun pohjahinta on 38.0 USD ja firstin suiten pohjahinta 380 USD.

 

Uutinen (eiliseltä päivältä):

 

http://www.news.com.au/story/0,23599,22315994-29277,00.html

 

Sitten olisi vielä tyrkyllä kahden suiten "ultimate-paketti", hintaan 380,000 Singaporen dollaria  ;) sinne vain rekisteröitymään ja tarjoamaan:

 

http://members.ebay.com.sg/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=singaporeairlines_sq380

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Sitten olisi vielä tyrkyllä kahden suiten "ultimate-paketti", hintaan 380,000 Singaporen dollaria  ;) sinne vain rekisteröitymään ja tarjoamaan:

 

On muuten myyty jo tuo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus A380 siivenkärki vaurioitui Bangkokissa

http://www.bangkokpost.net/topstories/topstories.php?id=121282

(ei enää toimi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään