Heikki Knuutila

Airbus A380 -uutisia

884 viestiä aiheessa

Siis hetkinen, ensin mainostetaan suoraan sanoen morsiussviittiä ja sitten sanotaan, ettei saa sekstata? ;D

 

Saa sextata, mutta näpit peiton päällä.

Eikä saa läähättää  ;D

 

jk. kait se tarkoittaa, ettei saa ottaa jalalla tukea väliseinästä. Saattaa seinä levitä käytävälle. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air France on kertonut A380 konfiguraationsa : 538 paikkaa kolmessa luokassa.

80 Espace Affaires ja 106 Tempo yläkerrassa

Espace Première and 343 Tempo alakerrassa

 

luchtzak

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus alkaa suunnittelemaan pidennettyä A380 vuonna 2010. Emirates on ilmoittanut ostavansa A380-900 koneita. Emirates aikko kuljettaa koneilla 750 matkustajaa.

 

bloomberg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus pyytänyt lupaa käyttää Gardermoenia talvitesteissä.

 

http://www.aftenposten.no/english/local/article2117118.ece

 

Olisin kiinnostunut, miksi tähän ei voi käyttää esimerkiksi Suomen kenttiä. Voisin kuvitella,

että täällä on paljon arktisemmat olosuhteet, kuin meri-ilmastoisessa Norjassa.

 

Esimerkiksi Kuopion pitäisi kiitoradan puolesta riittää tälle koneelle, jos ei lennetä suurilla painoilla. Helsinki-Vantaalla taas 04R-22L, pitäisi riittää varmaan suurimmalla lentoonlähtöpainollakin (korjatkaa, jos olen väärässä).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisin kiinnostunut, miksi tähän ei voi käyttää esimerkiksi Suomen kenttiä. Voisin kuvitella,

että täällä on paljon arktisemmat olosuhteet, kuin meri-ilmastoisessa Norjassa.

 

Kyseessä on tod.näk. vainyksi lasku ja nousu Gardemoen kentällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisin kiinnostunut, miksi tähän ei voi käyttää esimerkiksi Suomen kenttiä. Voisin kuvitella,

että täällä on paljon arktisemmat olosuhteet, kuin meri-ilmastoisessa Norjassa.

 

En tiedä, mutta voisi kuvitella, ettei Norjasta haeta äärimmäisen kylmiä olosuhteita vaan vaikeita olosuhteita. Kylmiä olosuhteita on paljon helpompi löytää muualta kuin skandinaviasta. Kosteus ja kylmyys yhdessä kuulostaa haastavalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A380, jota lentävät Qantasin pilotit, on näytillä Los Angelesissa ja tekee muutaman kutsuvieraslennon.

 

Los Angelesin pormestari ja kaupunginneuvoston jäsenet joutuivat kuitenkin jäämään pois lennolta, koska edelleen voimassa oleva, noin sata vuotta vanha laki kieltää kaupungin virkamiehiä vastaanottamasta ilmaisia  kuljetustarjouksia...

 

Tulee väkisinkin mieleen se, etteikö tuota olisi voinut kiertää siten, että Qantas olisi myynyt matkalipun pormestarille yhdellä dollarilla?

 

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,22847118-664,00.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A380, jota lentävät Qantasin pilotit, on näytillä Los Angelesissa ja tekee muutaman kutsuvieraslennon.

 

Los Angelesin pormestari ja kaupunginneuvoston jäsenet joutuivat kuitenkin jäämään pois lennolta, koska edelleen voimassa oleva, noin sata vuotta vanha laki kieltää kaupungin virkamiehiä vastaanottamasta ilmaisia  kuljetustarjouksia...

 

Tulee väkisinkin mieleen se, etteikö tuota olisi voinut kiertää siten, että Qantas olisi myynyt matkalipun pormestarille yhdellä dollarilla?

 

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,22847118-664,00.html

 

 

Miksi olisi pitänyt voida lentää ilmaiseksi ? Eikö pormestareilla Kaliforniassa ole varaa maksaa lentojaan? Vai pitäiskö olla LUONTAISETU ? :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkäpä siksi, että kyseessä oli Airbusin kutsuvieraille tarkoitettu paikallinen sightseeing-lento, josta muut kutsutut vieraatkaan eivät maksaneet mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisin kiinnostunut, miksi tähän ei voi käyttää esimerkiksi Suomen kenttiä. Voisin kuvitella,

että täällä on paljon arktisemmat olosuhteet, kuin meri-ilmastoisessa Norjassa.

 

Esimerkiksi Kuopion pitäisi kiitoradan puolesta riittää tälle koneelle, jos ei lennetä suurilla painoilla. Helsinki-Vantaalla taas 04R-22L, pitäisi riittää varmaan suurimmalla lentoonlähtöpainollakin (korjatkaa, jos olen väärässä).

 

 

Tästä tulee väkisin mieleen kun A380:n arktisia testejä suunniteltiin Rovaniemelle. Ilmassa oli pientä marinaa kun menivät kauas Anchorage:n. Silloin kun testit tehtiin Anchoragessa oli -48C ja rovaniemellä +6  ;D

 

Veikkaan että taustalla on myös markkina-arvo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla, että A380 käy Oslossa tänään klo 14 maissa paikallista aikaa. Kyse olisi mahdollisesti jäätävän sadekelin testistä.

 

Juuri nyt lähestyy Tanskan pohjoispuolella Oslo-vuonoa, kohta Sandefjord/Torp- kentän päällä.

 

Edit: Voisin laittaa vaikka näytille tutkakuva-kaappauksen, mutta tössö kun olen, en osannut sitä tähän liittää, vaikka ohjeenkin luin. Eli koneellani on kuva tallennettu xxx.gif, mitä tehdä, "kädestä pitäen"-neuvoen :-[.

 

Edit2: Kokeillaan nyt noilla Ilkan ohjeilla kuvan saamista näytille.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Edit3: Vielä kiitokset Ilkalle aika yksityiskohtaisista neuvoista, niillä jopa minä pystyin tämän homman tekemään, tosin muutaman sekoilun ja korjailun jälkeen. Omin avuin onnistuin jopa tuota kuvaa pienentämään(leikkaamaan reunoilta pois tavaraa) jollain Ms office picture managerilla, jota en ollut ikinä ennen käyttänyt.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri nyt lähestyy Tanskan pohjoispuolella Oslo-vuonoa, kohta Sandefjord/Torp- kentän päällä.

 

Edit: Voisin laittaa vaikka näytille tutkakuva-kaappauksen, mutta tössö kun olen, en osannut sitä tähän liittää, vaikka ohjeenkin luin. Eli koneellani on kuva tallennettu xxx.gif, mitä tehdä, "kädestä pitäen"-neuvoen :-[.

 

Viestinkirjoitussivulta valitset "Lisätoiminnot" ja sieltä "Liitä kuvia"  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

GIF-kuva kelpaa kyllä, kunhan sen koko on alle 200 kb ja leveys mielellään enintään 800. Jos tiedostokoko on yli 200 kb, kuva on ensin pienennettävä jollain käsittelyohjelmalla.

 

Sitten kirjoitat viestisivulla ensin jotain, esim. "A380 Osloon", vaihdat riviä, valitset alhaalta "Lisätoiminnot" ja klikkaat sitä, senjälkeen valitset "Liitä kuvia" ja klikkaat sitä,

 

sitten klikkaat "selaa" jolloin kuvatiedostot koneella aukeavat, valitset haluamasi kuvan ja klikkaat sitä, klikkaat "avaa", klikkaat "lähetä tiedosto" ja odotat vähän aikaa, tauluun tulee teksti "xxx lähetetty", klikkaat "sulje ikkuna" ja lopuksi lähetät viestin. Esikatselulla voi vielä katsoa, tuliko oikea kuva oikein esille.

 

Pitäisi toimia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Ilkka, tuollaisia neuvoja tarvitsen,jotta ymmärrän näitä atk-juttuja. Pitääpä koittaa huomenna kun on se kuva työkoneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katselin tuossa Singapore Airlinesin sivuilta, mitä maksaa lento A380:lla Singapore-Sydney.

Economy class 461,- euroa ja sviitissä 2839,- euroa.

Lentohan kestää yli 7 tuntia eli totta kai sitä on sviitissä lennettävä jos tuonnpäin joskus on asiaa. . .

Samalla voi koneen ravintolasta tilata purtavaa pöytään. . .

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään