Heikki Knuutila

Airbus A380 -uutisia

884 viestiä aiheessa

http://www.flightglobal.com/articles/2009/10/02/333019/mas-to-take-delivery-of-737-800s-from-q4.html

 

Artikkelista löytyy infoa, jonka mukaan MH saa esikoisensa vuoden 2011 alkupuolella. Reiteiksi aluksi kaavailtu mm. Lontoota, Sydneytä ja Amsterdamia.

 

Asiasta kukkaruukkuun, QF voisi jo maalauttaa yhden kaunokaisensa tuolla samaisella "Wunala Dreaming" liveryllä mikä koristaa heidän erästä Jumboakin. Tai  jotain vastaavaa edes.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

World’s largest commercial jetliner A380 makes stopover in Moscow

 

http://www.itar-tass.com/eng/level2.html?NewsID=14441220&PageNum=0

 

MOSCOW, October 16 (Itar-Tass) - The world’s largest commercial jetliner, Airbus A380, has made its first flight to Russia.

 

The jet landed at the Domodedovo Airport on the way to the international aerospace show in Seoul. A380 will receive maintenance in Domodedovo.

 

The stopover will confirm the airport’s ability to service A380 and present the jetliner’s advantages to airlines and passengers.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa. Vajaa kuukausi ja sitten kyytiin  :thmbup:.

 

Täytyykin aloittaa fiilistely jo huomenna ja viimeistellä tuo Revelliin 1:144 pienoismallin maalattu matkustamo ja liittää se fuselageen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus ennustaa Very Large Aircraft-ennusteessaan, että sellaisten kaupunkiparien välillä kuin esim. Sydney ja Melbourne tullaan tulevaisuudessa lentämään voittopuolisesti A380-kokoluokan koneilla. Tällä hetkellä neljä yhtiötä lentää tuota väliä 73 kertaa päivässä molempiin suuntiin pienemmillä koneilla. Airbusin vision toteutuessa ei tarvittaisi tuolle välille myöskään investointeja supernopeisiin juniin.

 

http://www.crikey.com.au/2009/11/05/sydneymelbourne-by-plane-or-bust-airbus-vision-kills-the-fast-train/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Airbusin+j%C3%A4ttikone+ker%C3%A4%C3%A4+kiitosta+lentoyhti%C3%B6ilt%C3%A4/1135250658124

 

Maailman suurin matkustajakone Airbus A380 saa kiitoksia kolmelta ensimmäiseltä käyttäjälentoyhtiöltään, Flight International -lehti kertoo laajassa artikkelissa.

 

Asiakkaat antavat myös kritiikkiä A380:lle teknisten ongelmien takia. Sekä Singapore Airlinesin että Emiratesin mielestä koneen varoitusjärjestelmät ovat turhan herkkiä.

 

Väärien hälytysten tarkistaminen vie aikaa, mikä aiheuttaa viivytyksiä. Myös koneen lähtöluotettavuudessa on asiakkaiden mukaan parantamisen varaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Airbus ennustaa Very Large Aircraft-ennusteessaan, että sellaisten kaupunkiparien välillä kuin esim. Sydney ja Melbourne tullaan tulevaisuudessa lentämään voittopuolisesti A380-kokoluokan koneilla.. ..Airbusin vision toteutuessa ei tarvittaisi tuolle välille myöskään investointeja supernopeisiin juniin..

 

Vai niin. Eivät ole tainneet käydä Toulousen pojat ajamassa pikajunalla koskaan vaikka kotomaastakin löytyisi TGV.

 

Jos junamatkustuksen hinta on kilpailukykyinen, niin nopea superjuna (esim. Shinkansen, TGV, ICE) on sata kertaa parempi tapa vaihtaa kaupunkia tuollaisella 700 km:n matkalla kuin lentokone. Pääsee keskustasta keskustaan, löytyy bisnes ja turistiluokka eikä ole turvatarkastuksia. Nopeaa, kätevää ja ennen kaikkea mukavaa. Olen kokeillut. Vaikka lentämisesta pidän kovasti, niin ääneni menee suurnopeusjunalle tuon mittaisilla matkoilla.

:thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai niin. Eivät ole tainneet käydä Toulousen pojat ajamassa pikajunalla koskaan vaikka kotomaastakin löytyisi TGV.

 

Jos junamatkustuksen hinta on kilpailukykyinen, niin nopea superjuna (esim. Shinkansen, TGV, ICE) on sata kertaa parempi tapa vaihtaa kaupunkia tuollaisella 700 km:n matkalla kuin lentokone. Pääsee keskustasta keskustaan, löytyy bisnes ja turistiluokka eikä ole turvatarkastuksia. Nopeaa, kätevää ja ennen kaikkea mukavaa. Olen kokeillut. Vaikka lentämisesta pidän kovasti, niin ääneni menee suurnopeusjunalle tuon mittaisilla matkoilla.

:thmbup:

 

Jep, tottakai olisi mukava astua supernopeaan junaan, kunhan joku (mieluummin muu) on ensin rakennuttanut sellaisen ja maksanut kustannukset  ;) Pelkän Sydney-Melbourne-yhteyden infrastruktuurin hinta olisi 36 miljardia euroa (eikä hinta ainakaan laske). Kuka maksaa? Vertailun vuoksi Suomen valtion budjetti on tänä vuonna 46 miljardia euroa.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Very_Fast_Train

 

... A380-koneita käytettäessä veronmaksajien rahaa ei tarvita käytännössä ollenkaan, vaan koneet ostaa yksityinen sektori. Kumman valitset?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
... A380-koneita käytettäessä veronmaksajien rahaa ei tarvita käytännössä ollenkaan, vaan koneet ostaa yksityinen sektori. Kumman valitset?

 

Valitsen kalliin suurnopeusjunan alle 1000km matkoille..

 

Kallistahan tuo junaradan rakentaminen on, mutta kyllä se kannattavaa on. Pelkästään ympäristönäkökohdista juna on parempi vaihtoehto. Kummankohan aussit haluavat - vielä isomman reiän otsonikerrokseen vai hillitä ilmastonmuutosta?

 

Eiköhän radan rakentaminenkin loppujen lopuksi ole yksityisen yhtiön hommaa, joskin valtio varmasti tulee subventoimaan sen rakentamista voimakkaasti ja veronmaksajien lompakolla käydään. Mutta sellaista se on. En minäkään haluaisi rahoittaa kaikkia Suomen valtion verorahoilla maksettuja juttuja, mutta pakko se on, niin tahtovat valtiot toimia. Loppupeleissä kalliin radan rakentaminen hyödyttäisi kuitenkin koko Australiaa ilmastonmuutoksen hillinnän merkeissä.

 

Energian tuottaminen ympäristönäkökulmiin nojaten onkin sitten mutkikkaampi juttu. Ainakin TGV käyttää kulkemiseensa atomia ja ausseillahan ei taida siellä atomivoimaloita olla käytössä vaikka uraanin suurin tuottaja onkin. Tuulimyllyjä voisi tietysti rakentaa, mutta saako niistä riittävästi tehoja irti? Ja voisin kuvitella että myös aurinkokennoihin saattaisi olla järkevää satsata tuolla päin maailma jos atomivoimalan rakentaminen on liian suuri rasite ympäristölle.

 

Mutta niin se on muuallakin kallista rakentaa kiskoja. Raidejokeria odotellessa.. (Länsimetro ja marjarata jo sentään tulevat)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eikä ole turvatarkastuksia.

Vielä. Mutta eiköhän ne kohta nykymaailman kehityksen takia näihinkin tule.

 

Muuten, eikös Eurostarissa ole käytössä Check In-ajat, eli "turistiluokan" matkustajan tulee olla suorittanut Check-In asemalla 30 minuuttia ennen junan lähtöaikaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä. Mutta eiköhän ne kohta nykymaailman kehityksen takia näihinkin tule.

 

Muuten, eikös Eurostarissa ole käytössä Check In-ajat, eli "turistiluokan" matkustajan tulee olla suorittanut Check-In asemalla 30 minuuttia ennen junan lähtöaikaa?

 

Eurostarissa on muistaakseni myos turvatarkastukset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tilasi neljä kappaletta  :thmbup:

 

Näyttää varsin tyylikkäältä mikäli pitävät vielä tuolloin saman värityksen.

[ attachment removed / expired ]

 

http://www.challenges.fr/actualites/entreprises/20091112.CHA8994/vietnam_airlines_commande4_a380.html

 

Täytyy joskus testata Pariisi - Saigon väli tuolla...

 

On pikkasin Vietnam Airlines kasvanut siitä mitä se oli silloin kun asuin Vietnamissa 15v sitten. Käytännössä laivasto silloin muutama liisattu A320, parit B767:t sekä läjä Tupoleeveja.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilasi neljä kappaletta  :thmbup:

 

Näyttää varsin tyylikkäältä mikäli pitävät vielä tuolloin saman värityksen.

 

 

Tosi hyvältä näyttää,  tyylikäs sinivalas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä tyylikkään näköinen. Peukut pystyyn tälle kaupalle  :thmbup:

 

Tuosta In service raportista poimittua.

 

"Airbus is rolling out additional innovations on the A380 in the coming months, including the electronic logbook (a function of the on-board information system) and brake to vacate (BTV) autobraking functions. "The E-logbook is part of Airbus's evolution to a more paperless cockpit. We have one operator trialling it and the rest will have it on a test basis by the end of the year," says Williams.

 

BTV, which enables the pilot to designate the runway exit point and allow the autobrake to modulate the retardation, is being debuted by the latest A380 customer, Air France."

 

Kaksi viikkoa ja kyytiin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Francen ensimmäinen A380-lento tapahtuu huomenna, perjantaina matkakohteena New York. Mukana on 380 matkustajaa, jotka ostivat lippunsa huutokaupassa, jonka tuotto menee hyväntekeväisyyteen. Säännöllinen reittiliikenne alkaa 23. päivä. Seuraavat Air Francen A380-kohteet ovat Johannesburg ja Tokio.

 

http://www.straitstimes.com/BreakingNews/World/Story/STIStory_456612.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Francen ensimmäinen A380-lento tapahtuu huomenna, perjantaina matkakohteena New York. Mukana on 380 matkustajaa, jotka ostivat lippunsa huutokaupassa, jonka tuotto menee hyväntekeväisyyteen. Säännöllinen reittiliikenne alkaa 23. päivä. Seuraavat Air Francen A380-kohteet ovat Johannesburg ja Tokio.

 

http://www.straitstimes.com/BreakingNews/World/Story/STIStory_456612.html

 

Meikäläinen joutuu lentää kyseisen lennon nykkii edes takas 26.11 AF006 ja 30.11 AF007.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään