Heikki Knuutila

Airbus A380 -uutisia

884 viestiä aiheessa

... A380-koneita käytettäessä veronmaksajien rahaa ei tarvita käytännössä ollenkaan, vaan koneet ostaa yksityinen sektori. Kumman valitset?

 

Mitä??? Eikö veronmaksajien rahaa tosiaankaan tarvita, jos erilaisista osin tai kokonaan valtio-omisteisista yrityksistä kootaan yritys nimeltä Airbus ja joka "lainaa" jatkuvasti valtioilta rahaa tuotekehityksensä kustantamiseen? Eikö lentokenttien ja muun infrastruktuuriin tarvita veronmaksajien rahaa? Ei taida ihan tulorahoituksella kukaan alan toimija pärjätä.

 

http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20077324

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuista probleemaa AF:n ainoalla A380:lla New Yorkissa:

 

http://www.usatoday.com/travel/flights/2009-12-15-air-france-a380-grounded_N.htm

 

Siirtolennon Ranskaan voivat kuulemma suorittaa ainoastaan Airbusin pilotit.

 

Ilmeisesti siksi, etta kone joudutaan lentamaan sinne kolmella moottorilla.

 

Itse usein AF:lla lentavana olen saanut kuullut ohjeita valttaa tuota A380 -vuoroa siksi, etta se on melkein aina myohassa useita tunteja. Yhden koneen kierto tekee sen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti siksi, etta kone joudutaan lentamaan sinne kolmella moottorilla.

 

Itse usein AF:lla lentavana olen saanut kuullut ohjeita valttaa tuota A380 -vuoroa siksi, etta se on melkein aina myohassa useita tunteja. Yhden koneen kierto tekee sen.

 

On saatu siirrettya CDG:lle korjattavaksi, mutta eipa ole tullut parissa paivassa kalua (!). Joten tamankinpaivaisen hillittomasti myohassa olevan vuoron on lopulta joutunut ottamaan 77W. AF A380...kone jota kannattaa valttaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi kone ja silleen...mutta jaa kolmannen kerran kuukauden sisalla maahan vian vuoksi. Onko se nyt sitten kuitenkaan ihan normaalia? Talla viikolla siis jo nelja (?) paivaa poissa pelista.

 

No ei se mene bambukepeilläkään hyvin kun KLM:n 4päivää vanha kone on oli vantaalla jumissa kun etupyöränhjaus oli tiltissä. Olisko ollut jopa koneen ensimmäinen kaupallinen lento? ;)

 

edit: korjaus eli kone on edelleen vantaalla  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vika per tietty ajanjakso nyt on todennakoistakin. Mutta onko lentokoneissa oikeasti "maanantaikappaleita"...joku tietty kone jota tehtaessa oltaisiin jotenkin huolimattomampia tai jonka kontolle osuisi enemman liiallisesta patonginjuonnista johtuneita krapulapaivia? No, sattumaa varmaan kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko lentokoneteollisuuden "maanantaikappaleisiin", varsinkaan 380 tai minkään muunkaan Airbusin valmistaman koneen osalta :thmbup:. Se miten konetta huolletaan ja käytetään näkyy näissä teknikaali-otsikoissa (länsikoneissa). Eli lentoyhtiön huolto- ja turvallisuuskulttuuri ovat vaikuttavin tekijä luotettavuuden perustaksi. Jotain kertoo siis se jos Air France/KLM koneet (JFK ja HEL) parkkeerasivat taannoin teknikaalin vuoksi vieraskentille.

 

Miksi joillekin perinteisille isoille yhtiöille sattuu näitä teknikaaleja (mm. SAS, QF, AF/KLM), kun taas esim halpalentoyhtiöille ei ainakaan lehtiotsikoita juurikaan löydy, vaikka esim Ryan-Air ja Easyjet lentävät halvalla ja paljon? Kertooko se halpalentoyhtiöiden hyvästä huolto- ja turvallisuuskulttuurista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko lentokoneteollisuuden "maanantaikappaleisiin", varsinkaan 380 tai minkään muunkaan Airbusin valmistaman koneen osalta :thmbup:.

 

Uskonasioistahan kaikilla on oma näkemyksensä. Mutta lentokoneisiin ei usko eikä sen levittäminen liity.  ;)

 

Mikäs olikaan päivämäärä kun kotoisella Finnairilla perineteinen maanantaimalli OH-LQC ja sen rinnalla vielä OH-LQB laitettiin seisontaan samana päivänä saman vian takia ja asiakkaat hotelliin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On saatu siirrettya CDG:lle korjattavaksi, mutta eipa ole tullut parissa paivassa kalua (!). Joten tamankinpaivaisen hillittomasti myohassa olevan vuoron on lopulta joutunut ottamaan 77W. AF A380...kone jota kannattaa valttaa!

Oikeasti, ei kait kukaan vedä tälläisiä johtopäätöksiä tuommoisella otannalla?(!)

 

Hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikeasti, ei kait kukaan vedä tälläisiä johtopäätöksiä tuommoisella otannalla?(!)

 

Hannu

 

Jos luet myos aiemman kommenttini asiasta, niin tuo on ihan loogista. Kun AF:lla on vain yksi kappale tuota konetta, ja kun se lentaa vaan sita yhta AF6/7 -vuoroa ja kun tuo vuoro on siksi jatkuvassa myohastelykierteessa, niin kannattaa valttaa. Jos aikoo ehtia jatkoyhteyksiin. AF:lla on kai 5-7 paivittaista JFK-CDG -lentoa, joista yksi on A380. Ne muut vievat varmemmin aikataulun mukaan perille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tanaan lauantaina AF6 JFK:lle oli A380. Kone oli siis poissa pelista 4 1/2 paivaa talla viikolla alkaen maanantain paluulennosta JFK:lta. Air France on joutunut lahettamaan ylimaaraisia vuoroja lennattamaan lahnan rannalle jattamia matkustajia. Lisaksi toisen A380:n toimitus AF:lle on jalleen viivastymassa, joten reittiavaus Johannesburgiinkin siirtyy kuukausilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.flightglobal.com/articles/2009/12/24/336606/emirates-to-use-a380-on-saudi-arabian-route.html

 

Emirates Saudeihin.

 

Oli muuten hyvää tuuria matkassa, kun Nycissä tuli piipahdettua noilla AF006 & AF007 lennoilla, vain kolme päivää reitinavaamisen jälkeen. Mennessä lähes aikataulussa ja poispäin lähtiessä pari tuntia myöhässä. Air France mukisematta maksoi asiakkaille JFK ruoat viivästyksen johdosta.

 

Hieno kone, tai siis daa, ihan törkeen siisti. Miinusta ehkä hieman tylsähköstä kabiinista. Mutta se fiilis..miten voi noin ketterästi tuollainen valas liikkua ilmassa? Hiljainen kuin mikä ja siivet jotain ennenkokematonta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbussin tarkoitus oli tehdä 18 A380 konetta viime vuonna, mutta lopulta valmiiksi saatiin vain 10. Tänä vuonna tavoitteena on taas saada 20 valmistettua.

 

“The A380 will still be a financial liability of the company for years to come,” Enders told journalists. “I’m not happy with the cost situation, it needs significant improvement.” Airbus will embark on a “major improvement program” to lower production costs on the jet, he said.

 

http://www.businessweek.com/news/2010-01-12/airbus-posts-record-deliveries-sees-risks-from-a380-update2-.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään