Juha-Matti Lavonen

Norwegianilla Ouluun ja takaisin 13.4.-11

22 viestiä aiheessa

Oulussa tuli käytyä eilen Norwegianilla, tässä kuvia. Valittajille tiedoksi, että peruskauraa ei kannata katsoa, jos häiritsee väärät koneet ja kaikki muukin niin parempi, että klikkaat pois, kiitos!

 

HEL-OUL 1400-1505 (1403-1501)

Norwegian DY5608

B737-800 LN-DYJ

Portti 19, paikka 20F

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tämän koneen peräsimestä löytyy Georg Brandes

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Blue1 B717 OH-BLI

[ attachment removed / expired ]

 

Finnair E190 OH-LKO

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Blue1 Avro RJ-85 OH-SAJ

[ attachment removed / expired ]

 

Seuraavalla takaisin:

 

OUL-HEL 1835-1940 (1903-1946)

Norwegian DY5611

B737-800 LN-DYJ

Portti 4, paikka 31A

 

Parkissa asematason itäpäässä, samaan aikaan paikalla olivat Finnair A319, Blue1 B717 ja toisessa päässä vielä Primeran B737-800.

[ attachment removed / expired ]

 

Sky-Interior matkustamo on varsin tyylikäs, varsinkin lennon aikana vaihtuvat valaistuksen värit ovat hieno idea.

[ attachment removed / expired ]

 

Taivaalla näkyi halo-ilmiö.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Laskuun kiitotielle 15, josta rullaus portille mistä matka alkujaan alkoi, eli 19

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upeet kuvat!  :thmbup: Koitas laittaa tota ensimmäistä simupuolen "Like Real Ones" ketjuun, ite en ois ainakaan huomannu mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan kelvollinen stoori, et muuten sattunu ottamaan todisteaineistoa 'ruokalistasta'?

Ei tarttunu ruoka/ruokalistakuvia tällä kertaa. Kaikki tarjoilu on kuitenkin maksullista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taivaalla näkyi halo-ilmiö.

 

Tarkemmin ottaen kyseessä on glooria eli sumuvarjo, joka syntyy valon sirotessa nestemäisistä pyöreistä pilvipisaroista, toisin kuin halot jotka syntyvät valon taittuessa (ei siis sirotessa) kuusikulmaisista jääkiteistä. Hienolta näyttää!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivat värit.  Mutta mikä on sellainen pitkulainen litteä juttu juka näkyy ikkunan takana. Joskus sen toinen pää on ylös taivutettu.  Se on varmaan tärkeä esine kun 70 % kaikista näkemistäni ns. ilmailuvalokuvista sisältää sellaisen.

 

Peter

 

Edit: Ei, mulla ei oo elämää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä vois itekkin lähtee joku viikonloppu käymää testaamassa norjalaisen :) Kivoja kuvia! Eka winglet view kuva on paras! Löytyykö oulusta ''terminaalialueelta'' minkälaiset kuvauspaikat?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät kuvat :thmbup: Lähinnä siitä syystä että olen samassa koneessa (13.4.2011) paikalla 26A ;D

 

Katselin sitä samaa haloa pilveä vasten ja mielessä kävi että tosta saisi hyvän kuvan, koneen silhuetti vielä siinä keskellä.Taisi olla aikauusi kone ??

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On uusi, luovutettu Norwegianille 27.1.2011, kyllä vieläkin haistoi sen "uuden auton" tuoksun tuolla sisällä.  ;D

 

Totta puhut, tuoksui uudelle 8)

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On uusi, luovutettu Norwegianille 27.1.2011

 

Reittien avausten myötä Norwegian sijoittaa kolme konettansa Helsinkiin, mutta ilmeisesti tänne on jo ainakin yksi kone sijoitettu kotimaanliikennettä varten? Aikataulut Rovaniemelle ja Ouluun ovat ainakin sellaiset, että ne hoidetaan yhdellä koneella. Tänään sunnuntaina HEL-OUL/RVN väliä lentää LN-DYH, mutta Jari ja Juha-Matti ovat lentäneet uudella LN-DYJ:llä. Minua kiinnostaa miten vaihdot koneiden kesken käytännössä toteutetaan? ARN-HEL koneet palaavat aina heti takaisin ja yöpyväkin palaa aamulla Tukholmaan, eli koneita ei käytetä sekaisin kotimaan ja Tukholman reiteillä...  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaksi konetta tällä hetkellä Suomessa. Ja edellinen koneen vaihto tapahtui siten, että LN-DYJ.n tilalle tuli LN-DYH 14.4 illalla, DYH tuli Arlandasta normaalilla yöpyvällä vuorolla ja DYJ lähti vaihdossa aamulla 15.4 Arlandaan. Kahtena edellisenä viikonloppuna on toinen koneista lentänyt viikonlopuksi Helsingistä Osloon ja taas maanantai aamuksi tullut sieltä takaisin. Kolmas kone tulee Helsinkiin, kun reitit lisääntyvät lähiviikkoina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaksi konetta tällä hetkellä Suomessa. Ja edellinen koneen vaihto tapahtui siten, että LN-DYJ.n tilalle tuli LN-DYH 14.4 illalla, DYH tuli Arlandasta normaalilla yöpyvällä vuorolla ja DYJ lähti vaihdossa aamulla 15.4 Arlandaan. Kahtena edellisenä viikonloppuna on toinen koneista lentänyt viikonlopuksi Helsingistä Osloon ja taas maanantai aamuksi tullut sieltä takaisin. Kolmas kone tulee Helsinkiin, kun reitit lisääntyvät lähiviikkoina.

 

Tarkoitatko näillä kahdella koneella sitä, että toinen lentää HEL-ARN -väliä ja toinen sitten nämä kaksi kotimaata? Kiitos silti selvennyksestä! Ihan järkeenkäypä toiminta.  :)

 

edit: Ahaa, viikonloppu ja ainakin sunnuntai näyttää olevan sellainen, että Rovaniemi ja Oulu menevät päällekäin, eli yhdellä koneella ei pärjätä. Toisaalta viikolla aikataulu on tosiaan sellainen, että vain yksi kone pystyisi hoitamaan sekä Oulun, että Rovaniemen.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko näillä kahdella koneella sitä, että toinen lentää HEL-ARN -väliä ja toinen sitten nämä kaksi kotimaata? Kiitos silti selvennyksestä! Ihan järkeenkäypä toiminta.  :)

Kaikki DY5xxx lennot lennetään Helsinkiin sijoitetuilla koneilla ja muut lennot (Tukholma,Oslo ja toukokuussa alkavan Kööpenhaminan iltapäivälento) lennetään muilla, kuin Helsingin basen koneilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tänään oli LN-DYH kentällä klo 19:40, kiitoradalle 30 laskeutui :)

Varmaankin, enkä tarkoita että -DYK olisi kaikki lentänyt, mutta ei havaintosi poista sitä tosiasiaa, että lensin tänään HEL-OUL -DYK:llä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki DY5xxx lennot lennetään Helsinkiin sijoitetuilla koneilla ja muut lennot (Tukholma,Oslo ja toukokuussa alkavan Kööpenhaminan iltapäivälento) lennetään muilla, kuin Helsingin basen koneilla.

 

Okei, asia selvä. Kiitos Juha-Matti.  :) Pian Helsingissä rupeaa olemaan jonoksi asti Norwegiania, kun uudet reitit avautuvat.

 

Varmaankin, enkä tarkoita että -DYK olisi kaikki lentänyt, mutta ei havaintosi poista sitä tosiasiaa, että lensin tänään HEL-OUL -DYK:llä

 

Varmaankin, mutta tuskin Wiljamkaan yritti havainnollaan poistaa faktaa siitä, että olisit lentänyt DYK:llä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistatko Norwegian Airista, millaisia ovat rivi 1 sekä exit rivi 15? Onko niissä miten jalkatilaa.

Kim.

Rivillä 1 on reilusti tilaa. Exit riviä en aivan tarkasti muista millainen istuinjärjestely siinä oli, voi olla että oli 2+2, tai sitten ei.  :-[:P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla