Guest henkkafinn

A32S lentoonlähtö ja "flex temp not set"

2 viestiä aiheessa

Olen ymmärtänyt että mikäli flex temp on Airbusissa asettamatta siitä tulee (viimeistään?) lentoonlädössä varoitus (master caution). Mitkä ehdot liipaisevat kyseisen varoituksen? Onko se pelkästään tehovipujen asetus vai liittyykö esim. koneen nopeus varoituksen ehtoihin?

 

Olen myös ymmärtänyt että kyseistä varoitusta ei tule jos tehovivut viedään TOGA-asentoon lentoonlähdössä. Saattaa olla yhtiökohtaista, mutta miten toimitaan kyseisen varoituksen lauettua: Kuitataan varoitus ja jatketaan? Asetetaan tehovivut TOGA-asentoon? Keskeytetään lentoonlähtö? Jotain muuta?

 

 

Asiantuntevasta vastauksesta kiitollinen,

Henkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos flex temp on jätetty laittamatta ja lentoonlähdössä vivut työnnetään vain FLX/MCT -asentoon, tulee master caution ja

ENG FLEX TEMP NOT SET -THR LEVERS TO/GA

-varoitus ECAM:ille hyvin nopeasti, riippumatta nopeudesta. Varoitus häviää, kun tehovivut työnnetään ECAM:in ohjeen mukaisesti TOGA -asentoon, joten se on oikea toimenpide ja lentoonlähtöä voidaan jatkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään