Arto Virtanen

Uusi 95 E10 bensiini

489 viestiä aiheessa

Paitsi mitä tulee pienhiukkaspäästöihin ;D

 

Dieselillä on EURO5 normin mukaan samat rajat kuin VAG konsernin FSI-koneissa  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Diesel-auto on iloinen asia  ;)

 

Eikä ole. Tänäkin talvena niitä on pilvin pimein ollu maanteiden varrella parkissa, kun polttoaine on jähmettyny suodattimiin. Ja toisekseen näiden nykyisten dieselien tarvitsemat polttoaineella toimivat lisälämmittimet eivät ole mukana noissa kulutus-, eikä päästölukemissa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä ole. Tänäkin talvena niitä on pilvin pimein ollu maanteiden varrella parkissa, kun polttoaine on jähmettyny suodattimiin. Ja toisekseen näiden nykyisten dieselien tarvitsemat polttoaineella toimivat lisälämmittimet eivät ole mukana noissa kulutus-, eikä päästölukemissa.

 

Ei se varmaan auton vika ole jos niitä suodattimia ei viitsitä vaihtaa tai pitää huolta siitä, että tankissa on löpöä millä pääsee eteenpäin.

 

En tiedä mikä on "nykydiesel", mutta ainakin minun 2005 mallinen volkkari ei tarvitse lisälämmitintä. Toki siin Eberi on mutta se ei ole käytännössä koskaan päällä ajossa. Talossa on myös 2002 vuosimallinen volkkari ja siinä tarvitaan lisälämppäriä noi -25 pakkasasteen jälkeen. Tosin kyseessä on bussimalli joten lämmitettävää tilavuuttakin riittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se varmaan auton vika ole jos niitä suodattimia ei viitsitä vaihtaa tai pitää huolta siitä, että tankissa on löpöä millä pääsee eteenpäin.

 

En tiedä mikä on "nykydiesel", mutta ainakin minun 2005 mallinen volkkari ei tarvitse lisälämmitintä. Toki siin Eberi on mutta se ei ole käytännössä koskaan päällä ajossa. Talossa on myös 2002 vuosimallinen volkkari ja siinä tarvitaan lisälämppäriä noi -25 pakkasasteen jälkeen. Tosin kyseessä on bussimalli joten lämmitettävää tilavuuttakin riittää.

 

Arvelinkin, että puhut melko vähäisellä kokemuksella asiasta.

 

;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän sinun kokemuksesi asiasta on?

 

Sellainen, että pysyn edelleen kannassani vastaväitteistäsi huolimatta.

 

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellainen, että pysyn edelleen kannassani vastaväitteistäsi huolimatta.

 

Minä kun en tuossa väittänyt mitään. Puhuin vain siitä mistä tiedän, eli omista autoistani. Myös suodattimen vaihto ja oikea löpö perustuvat omiin kokemuksiini. Ikinä ei ole dieseli (ei nykyinen, eikä edelliset) ole tielle hyytynyt polttoaineen takia.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä ole minunkaan 2004 vuosimallin TDi:llä ollut ongelmia polttoaineen kanssa. Eikä ole Eberiä taikka Webastoa. Olisihan sellainen kiva, mutta toisaalta on iahn hyvin pärjännyt ilmankin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä kun en tuossa väittänyt mitään. Puhuin vain siitä mistä tiedän, eli omista autoistani. Myös suodattimen vaihto ja oikea löpö perustuvat omiin kokemuksiini. Ikinä ei ole dieseli (ei nykyinen, eikä edelliset) ole tielle hyytynyt polttoaineen takia.

 

 

Ja minä arvelin, että sinä puhut melko vähällä kokemuksella. Ja toisekseen täällä on kirjoiteltu joitakin sellaisia kertomuksia ja tarinoita uudesta bensiinilaadusta, että ne ovat suoraan verrannollisia taikauskoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä ole. Tänäkin talvena niitä on pilvin pimein ollu maanteiden varrella parkissa, kun polttoaine on jähmettyny suodattimiin. Ja toisekseen näiden nykyisten dieselien tarvitsemat polttoaineella toimivat lisälämmittimet eivät ole mukana noissa kulutus-, eikä päästölukemissa.

 

Sekin vika on käyttäjästä kiinni eli jättää ne välitankkaukset väliin niin ei pääse vesi kertymään. :P

 

Kuinka paljon tulee päästöjä kun 1100W sisälämmitintä + 400W lohkolämmitintä hehkutetaan joka aamu 2h ja duunissa lähtieessä toinen mokoma aika? Oma webasto imee löpöä lämmityksessä alle 2dl 15min/lämmitys. Ajossa lämmitintä ei edes saa päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sekin vika on käyttäjästä kiinni eli jättää ne välitankkaukset väliin niin ei pääse vesi kertymään. :P

 

Kuinka paljon tulee päästöjä kun 1100W sisälämmitintä + 400W lohkolämmitintä hehkutetaan joka aamu 2h ja duunissa lähtieessä toinen mokoma aika? Oma webasto imee löpöä lämmityksessä alle 2dl 15min/lämmitys. Ajossa lämmitintä ei edes saa päälle.

 

Ja meillä diesel Saapissa hyrrää Eber aina kun ilman lämpötila on alle +8 astetta (myös ajossa). Kulutus on noin 0,5l / h. 5KW lämmitin. On muuten autossa ihan pirun kylmä, jos Eberi ei toimi!

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siellä kansan enemmistö ei halua tankata paskaa, miksi päättäjät ovat sitten kansan enemmistöä vastaan vaikka he päättävät siellä kansansa puolesta.

Näin   :thmbup:  kukas sitä puhdasta paskaa tankkiin .Argadian mäellä yhtä cyclostomatasina ovat, jos heiltä kysyy  :o.

 

Tietämättömyyttäni kysyn: Löytyyko netistä listaa/ diagrammia, josta suoraan näkee kunkin eu-maan esim. 98 hinta, samahan tuon pitäis olla ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietämättömyyttäni kysyn: Löytyyko netistä listaa/ diagrammia, josta suoraan näkee kunkin eu-maan esim. 98 hinta, samahan tuon pitäis olla ?

95E ja Diesel -taulukko löytyy Rahatiedon sivulta, tämä tammikuun lopulta.

 

http://www.rahatieto.fi/eupoa12011.htm

 

Maakohtainen vaihteluhan tulee kunkin maan energia/arvonlisä/viherpiiperöverotuksen erilaisuudesta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Argadian mäellä yhtä cyclostomatasina ovat, jos heiltä kysyy  :o.

 

Nyt en kyllä parhaalla tahdollanikaan ymmärrä tuon täytistä...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin Saksassa tämän uuden bensan kanssa:

 

"Siirtyminen E10-polttoaineeseen on suututtanut saksalaiset autoilijat ja öljyalan. Saksan yleisradio kertoo, että öljyala on uhannut lopettaa E10-bensan valmistuksen.

 

Saksan autoilijoiden liitto tukee öljyalaa E10-kapinassa. Suomessa asiasta kertoi ensimmäisenä Yleisradio.

 

E10-bensiini ei ole mennyt Saksassa kaupaksi siitä huolimatta, että noin 90 prosenttia Saksan autoista voisi uutta biopolttoainetta käyttää. Nyt alle puolet autoilijoista käyttää E10:ä.

 

Valtio on asettanut öljy-yhtiöille sakkomaksun, jos ne eivät ryhdy myymään uutta bensalaatua. Sakko vanhan Super Plus -laadun, eli 98-oktaanisen bensiinin myynnistä olisi 2 senttiä litralta. Tämän sakon maksaisi lopulta autoilija"

 

UUSI SUOMI

 

Saksassa valmistetulla autolla ajava saksalainen autoilija ei luota E 10 bensaan.  Miksi silloin suomalaisen autoilijan joka ajaa Saksassa valmistetulla autolla pitäisi tähän tappajabensaan luottaa.  Luulen että saksalaiset tietävät jotain mitä suomalaiset eivät tiedä.  He ovat monessa muussakin asiassa viisaampia kuin suomalaiset lampaat jotka kuulaisesti tekevät kaiken minkä päättäjät määräävät.  Tämän uutisen jälkeen luotan yhä vähemmän tähän litkuun.

 

 

Jukka   

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä toinen kommentti ja linkki siihen:

 

"http://www.news.cornell.edu/stories/july05/ethanol.toocostly.ssl.html"

 

Ja eräs nimetön kansanmies kommentoi:

 

"Jopa 5 vuotta vanhoissa autoissa on käynnistymisongelmia ja nykimistä esiintynyt E10 bensan käyttöönoton jälkeen, vaikka valmistajan mukaan etanolilitku(E10) sopii autoon. Kyseinen auto on hyvin huollettu aina merkkihuollossa ja lopulta suhteellisen vähän ajettu. 98E5 bensalla auto kulkee luotettavasti.

 

Mitä tästä opimme ?

Valtio kusettaa kansalaisia E10 bensalla ja vihreä naureskelevat. Valitettavasti autot ovat monille perheille välttämättömiä Suomessa ja tälläinen pakotus E10 litkuun on täysin epäeettistä. Eduskunta pitää saada vastuuseen tästä. EU:n direktiivit eivät voi olla syy kansan pettämiseen ja huijaamiseen"

 

 

Jukka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksassa valmistetulla autolla ajava saksalainen autoilija ei luota E 10 bensaan.  Miksi silloin suomalaisen autoilijan joka ajaa Saksassa valmistetulla autolla pitäisi tähän tappajabensaan luottaa.  Luulen että saksalaiset tietävät jotain mitä suomalaiset eivät tiedä.  He ovat monessa muussakin asiassa viisaampia kuin suomalaiset lampaat jotka kuulaisesti tekevät kaiken minkä päättäjät määräävät.  Tämän uutisen jälkeen luotan yhä vähemmän tähän litkuun.

 

Ihan vinkkinä, tuollaisten "dramaattisten" sanankäänteiden käyttö vie aika tehokkaasti huomion pois itse asiasta.

 

Siis mikä niistä saksalaisista "kansakuntana" (aika perussuomalainen termi muuten) tekee sen viisaampia? Samanlaisia lampaita massana kuin muutkin kun pitäisi tehdä päätöksiä asioista joita ei itse ymmärrä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan vinkkinä, tuollaisten "dramaattisten" sanankäänteiden käyttö vie aika tehokkaasti huomion pois itse asiasta.

 

Siis mikä niistä saksalaisista "kansakuntana" (aika perussuomalainen termi muuten) tekee sen viisaampia? Samanlaisia lampaita massana kuin muutkin kun pitäisi tehdä päätöksiä asioista joita ei itse ymmärrä.

 

Saksalaiset on huomattavasti vanhempi kansakunta kuin Suomalaiset(huom kirjoitin tarkoituksella isolla ässällä; kieliopillisesti väärin). Ja monella tavalla viisaampia.  Kun suomalaiset vielä kyntivät peltojaan hevosilla saksalaiset kehittivät rakettimoottorin. Eikös juuri saksalaiset auttaneet suurta ja mahtavaa Amerikkaa kehittämään suihkumoottorit lentokoneisiin ja ohjuksiin.  Kun saksalaiset lensivät zeppelinillä niin suomessa heiteltiin paperilennokkeja ja lennätettin leijoja.  Kun Suomi oli ryssien kanssa kusessa toisen maailmansodan aikoihin Saksa auttoi sotilaallisesti ja materiaalisesti ja suomalaiset ajoivat saksalaisilla panssarivaunuilla ja lensivät saksalaisilla hävittäjillä.  Saksa hyötyi toki tästä itsekin.  Ja kun saksalaiset kehittivät kansanauton wolkswagen suomessa ajeltiin hevoskyydeillä.

Saksalaiset autot ovat käsite sinänsä jopa jenkkilässä niitä arvostetaan enemmän kuin jenkkien omia maantielaivoja.  Suomalaisvalmisteisten autojen lista on lyhyt ja ytimekäs.  Ja tässä päästiin siihen että jos saksalaiset eivät halua tankata autoihinsa E 10 bensaa vaan ryhtyvät kapinaan niin silloin suomalaisten autoilijoiden olisi syytä miettiä tarkasti olisiko syytä kyseenalaistaa nuo kaikenmaailman E10 bensojen sopivuuslistat.

 

Mielstäni/ja monien muidenkin mielestä kyseinen bensalaatu olisi pitänyt ensin kunnolla testata pitkällä aikavälillä esim 5 vuotta koeajoa määrätyillä autoilla ja sitten moottorit auki ja tutkitaan tilanne.  Mutta ei kuten sikainfluenssarokotteen kanssa ei kun heti laajasti käyttöön viranomiasten suosituksella.  Kyllä kun autojen moottoreita rakennetaan niin ne ovat tietylle bensatyypille suunniteltu eli jo maalaisjärki sanoo että 1990 luvun alussa ja lopussakin tehdyt moottorit eivät ole tehty etanolibensalla ajettavaksi koska silloin ei moottoreiden suunnitelussa edes otettu moista huomioon!!

 

Eiköhän ns viranomaisasiantuntijoiden uskottavuus mennyt viimeistää siinä vaiheessa kun  alkoi tämä narkolepsiaepidemia tietyn rokotteen vaikutuksesta.  E 10 bensan käytöstä päättäneet tahot ovat samaa kategoriaa. Anteeksi jo etukäteen mutta kun kaikki eivät voi näillä foorumeilla olla samaa mieltä muiden kanssa lammaslaumassakin on mustia lampaita ;)

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Propellikäyttöisten vesikoneiden nopeusennätyksen haltija Macchi-Castoli MC 72:n sanotaan käyttäneen seuraavaa seosta:

On February 26, 1932, a 2400HP AS-6 simulated on the test bed a record flight on 3Km basis: to get an ideal fuel "Rod" Banks, the British wizard of fuel mixtures, was enrolled. He created a mix of 55% gasoline, 22% benzol, 23% alcohol and 0,15% lead.

http://air-racing-history.com/aircraft/Macchi-Castoli%20MC%2072.htm

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa vissiin harvinaislaatuinen auton moottori, en ainakaan heti muista missä kansanautossa olisi tuollainen.Toyota ei tuota versiota ainakaan käytä. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään mitattu erään Itä-Suomalaisen Nesteen 95E10 etanolipitoisuudeksi 8%

 

Tämä kuulostaa jo siltä että Kiteen miehet suunnittelevat tämän mitatun etanoliosuuden poistamista ko. seoksesta parempaan käyttöön  :thmbup:  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään