Arto Virtanen

Uusi 95 E10 bensiini

489 viestiä aiheessa

Kaikille fanaatikoille tiedoksi: Kyseessä on kuitenkin vain auto ja sen polttoaine. Jos olisi kyse ruoan lisäaineista, niin sitten kiihkoilulle olisi perusteita. Mutta että auton vuoksi  8)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikille fanaatikoille tiedoksi: Kyseessä on kuitenkin vain auto ja sen polttoaine. Jos olisi kyse ruoan lisäaineista, niin sitten kiihkoilulle olisi perusteita. Mutta että auton vuoksi  8)

 

Kyllä, onneksi on kyse vain autosta, niitähän saa vaan kun hakee omansa autoliikkeestä. Perheen toiseksi kallein hankinta, jonka pitää toimia säässä kuin säässä. Joka päivä, joka aamu. Tilanteessa kuin tilanteessa. Josta valtio ottaa veroja joka käänteessä, jonka ylläpitokustannukset ovat kalliita, huolloista puhumattakaan tai katsastusmaksujen hinnoista. Rahalla saa ja hevosellä pääsee!

 

Ruokaan tungetaan kyllä myrkkyjä, mutta niissä onkin vara valita mitä ostaa. Bensa-asemilla ei ole kovin montaa laatua tarjolla. Ja sielläkin näyttää että  yhdestä letkusta tulee pskaa laatua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, onneksi on kyse vain autosta, niitähän saa vaan kun hakee omansa autoliikkeestä. Perheen toiseksi kallein hankinta, jonka pitää toimia säässä kuin säässä. Joka päivä, joka aamu. Tilanteessa kuin tilanteessa. Josta valtio ottaa veroja joka käänteessä, jonka ylläpitokustannukset ovat kalliita, huolloista puhumattakaan tai katsastusmaksujen hinnoista. Rahalla saa ja hevosellä pääsee!

 

Ruokaan tungetaan kyllä myrkkyjä, mutta niissä onkin vara valita mitä ostaa. Bensa-asemilla ei ole kovin montaa laatua tarjolla. Ja sielläkin näyttää että yhdestä letkusta tulee pskaa laatua.

Niin, lähinnä vaan ajoin takaa sitä, että auton polttoaineen puhtaudesta ja hyvyydestä ja ylipäätänsä auton hyvinvoinnista ollaan kyllä kiinnostuneita. Sen sijaan ruoka saa olla kyllästetty millä hyvänsä, eikä se näytä kuluttajia kiinnostavan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän ruveta vaatimaan että juomaveteen on lisättävä 10% etanolia - mieluumin 40%

 

-J

 

 

Niin, lähinnä vaan ajoin takaa sitä, että auton polttoaineen puhtaudesta ja hyvyydestä ja ylipäätänsä auton hyvinvoinnista ollaan kyllä kiinnostuneita. Sen sijaan ruoka saa olla kyllästetty millä hyvänsä, eikä se näytä kuluttajia kiinnostavan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tässä on ruvettava perumaan puheitaan vaikka aiemmin väitin että amerikkalaiset on ajateet etanolibensalla jo kauan ilman mitään ongelmia. No, ongelmat onkin näköjään pitkävaikutteisia. Vai miten muuten olis muka mahdollista että vain 54 000 mailia ajetusta Daewoosta kilahtaa jakopään rissa 16 000 mailia ennen hihnan vaihtoväliä. Laadukasta Korealaista bakeliittia oleva rissa ilmiselvästi on saanut tarpeekseen etanolibensan aiheuttaman huonon tyhjäkäynnin nykimisestä ja levinnyt kuin Jokisen eväät.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pirullisia ovat noitten tappajabensojensa kanssa. Voiskohan jostain hakea korvauksia rikkinäisistä rystysistä ja mustista kynnenalusista?  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta eivätkö melkein ministeriä myöden juurikin todistaneet että vain EU etanoli pitää autot piiitkään ehjänä.Se teitin litku juuri tuollaista aiheuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On the whole, based on our standard driving cycle (ECE

15-04), CO and UHC emissions dropped by 16.3 and

13.6%, respectively, whereas there was a 5.9% increase in

NOx emission. Although the engine power was raised by

about 5%, the fuel consumption increased by 5.07%

 

Mitenkä Trafi mahtaa huomioida tuon CO-arvon alenemisen autojen käyttömaksutaulukkojen soveltamisessa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tämä uusi E 10 bensa olisi niin hyvin testattu ja luotettava vaihtoehto E 5 bensalle niin miksi sitten asiantuntijatkit ovat tahoillaan eri mieltä tästä bensasta?

 

Sellaista asiaahan ei olekaan, josta ei löytyisi joku asiantuntijaksi itseään nimittävä joka on eri mieltä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellaista asiaahan ei olekaan, josta ei löytyisi joku asiantuntijaksi itseään nimittävä joka on eri mieltä.

 

Ja sellaista eri mieltä olevaa "asiantuntijaa" ei olekaan jota ei iltapäivälehdet nykymaailmassa löytäisi. Niiden juttuihinhan tämäkin massahysteria pääosin perustuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vieläkö saa jostain asemalta Neste Racing kilpabensiiniä ? 116 oktaanista ?  ;)

 

No tuolla ei kyllä varastolaatuna sellaista löydy. http://www.sarlinraceteam.fi/fin/tuotteet/panta/panta.html Taisi Nestekin lopettaa Green Racingin valmistuksen jo aikaa sitten.

 

Ei muutakuin tilaukseen sitten vaan tätä: http://www.pantaracingfuel.it/do.php?obj=prod2&cmd=prod2_dow&idprod2=94

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

niih... http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194669685167/artikkeli/hs+e10-bensan+hyodyt+huuhaata.html

 

Biopolttoaineiden, kuten etanolin, puskemisessa markkinoille on unohdettu niiden epäsuorat päästövaikutukset, kertoo Helsingin Sanomat.

 

Autoilijoille myytävässä 95E10-bensiinissä on enemmän etanolia kuin aiemmin käytössä olleessa 95E:ssä. Kaiken kaikkiaan E10-bensiini saattaa jopa lisätä kasvihuonepäästöjä, vaikka vaikutuksen pitäisi olla päinvastainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Hei pliis, mikä nykyään ei lisäisi kasvihuonepäästöjä? Jokaisella toiminnolla on oma päästönsä ja sivivaikutuksensa, jos niin halutaan asiaa katsoa. Hevosetkin piereskelevät ja röyhtäilevät!

 

Näinköhän tuossa kirjoituksessa on tarkemmin analysoitu sitä, mitkä ovat öljyteollisuuden kasvihuonepäästöt? Ja minne unohtui tuosta kirjoituksesta se että öljy loppuu joka tapauksessa ennen pitkää, joten vaihtoehtoisia polttonesteitä on kehitettävä? Vaikka mikrogramman tarkassa kokonaispäästövertailussa bensa-etanolisekoitus häviäisikin niukasti puhtaalle bensalle, biopolttoaineet ovat sentään uusiutuvia, vaikka niillä päästövaikutuksensa onkin.

 

Kuten arvata saattaa, pääkirjoittaja ei tarjoa mitään erityisiä vaihtoehtoja, vain "pitkäjänteistä kehittämistä" ja "kokonaisvaltaista kartoittamista". Niilläkin on paikkansa, mutta joskus on aloitettava myös tekemään asioille jotakin.

 

Ainoa mainitsemisen arvoinen juttu tuossa pääkirjoituksessa on ehkä se että lyhyellä aikavälillä nopea käytön lisääminen eli sotkeminen bensan sekaan voi aiheuttaa enemmän päästöjä. Kannattaa lukea pääkirjoitus mielumminen kokonaan lähteestä, muiden lehtien sivuilta poimittuna siinä on pelkkää kansankiihotuksen makua - hyvänä esimerkkinä sanan "huuhaa" lisääminen, jota ei alkuperäiskirjoituksessa todellakaan ole.

 

Nykyisten otto- ja dieselmoottoreiden termiset hyötysuhteet ovat surkeita, jotain parinkymmenen prosentin luokkaa. Enemmän vaan suoraan aitoja etanolimoottoreita liikenteeseen, erityisesti hyötyliikenteeseen. Tekniikka on olemassa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nykyisten otto- ja dieselmoottoreiden termiset hyötysuhteet ovat surkeita, jotain parinkymmenen prosentin luokkaa. Enemmän vaan suoraan aitoja etanolimoottoreita liikenteeseen, erityisesti hyötyliikenteeseen. Tekniikka on olemassa.

 

 

No mutta Kimmo,pilkkua nssimatta,onhan se nyt dieselillä noin kaksi kertaa enemmän...... ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mutta Kimmo,pilkkua nssimatta,onhan se nyt dieselillä noin kaksi kertaa enemmän...... ???

 

No joo, tosin auto/lentokonemoottorikäytössä harvoin ihan niin paljon, mutta parempi kuitenkin ja silti kaiken kaikkiaan surkea hyötysuhde.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo, tosin auto/lentokonemoottorikäytössä harvoin ihan niin paljon, mutta parempi kuitenkin ja silti kaiken kaikkiaan surkea hyötysuhde.

 

Mikä on t-hyötysuhde etanoolimoottorissa?

 

En löytänyt tietoa enkä ole ollut moisten härveleiden kanssa tekemisissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oikeasti täällä oltaisiin huolestuneita ympäristöstä ja hiilidioksidipäästöistä, niin voisi ajatella, että valtion suunnalta tulisi oikeasti jotain tukea ja kannustusta käyttää sähkö ja hybridiautoja. Täällä ei voida mitään tehdä kannustusperiaattella ja aina vaan näytetään keppiä ja pakotetaan muutokseen. :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oikeasti täällä oltaisiin huolestuneita ympäristöstä ja hiilidioksidipäästöistä, niin voisi ajatella, että valtion suunnalta tulisi oikeasti jotain tukea ja kannustusta käyttää sähkö ja hybridiautoja. Täällä ei voida mitään tehdä kannustusperiaattella ja aina vaan näytetään keppiä ja pakotetaan muutokseen. :thmbdn:

 

Eikös nykyinen päästöperusteinen verotus niiden käyttöön jossain määrin kannusta? Toki voisi kannustaa vahvemminkin kuten joissain maissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nykyinen päästöperusteinen verotus niiden käyttöön jossain määrin kannusta? Toki voisi kannustaa vahvemminkin kuten joissain maissa.

 

Juu,tässä esimerkki täältä,E85 hinta alhainen.

 

http://preem.se/templates/page____781.aspx

 

Kun ajat E85 niin toteat että sitä menee 30-40 prosenttia enemän kuin pensaa,puhumatta nyt muista negatiivisistä.....

 

Lopputulos on se että tankataan pensaa autoon joka on ostettu huomattavasti halvemmalla kuin vastaava vain pensalle tehty.

 

Autonomista voittaa,ympäristö jää paitsioon.  :laugh:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siirtyminen etanolibensaan sujuisi paremmin jos sen bensan saisi puhtaana ja vastaavan määrän etanolia pullossa erikseen. Jokaisen oma asia olisi miten sen käyttää, kaataako tankkiin tai...keksii muuta käyttöä. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään