Arto Virtanen

Uusi 95 E10 bensiini

489 viestiä aiheessa

Ja polttoaineen vaikutus kyseiseen ongelmaan: Ei sitten pisaraakaan.

 

 

Hmmm,arvailla voi että jos olis viina irroittanut karstoituneen oljyn pohjasta ja tukkinna oljysihtin... ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm,arvailla voi että jos olis viina irroittanut karstoituneen oljyn pohjasta ja tukkinna oljysihtin... ???

 

Nej. Duunin puolesta oon joutunut jonkun verran ihmettelemään noita moottoreita, ja niissä ei kyllä näy mitään kulumaeroja vaikka millä bensalla olisi menty. Olen myös tehnyt jonkunkymmentä E85-konversiota vailla huolen häivää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nej. Duunin puolesta oon joutunut jonkun verran ihmettelemään noita moottoreita, ja niissä ei kyllä näy mitään kulumaeroja vaikka millä bensalla olisi menty. Olen myös tehnyt jonkunkymmentä E85-konversiota vailla huolen häivää.

 

 

Eikös sitä kerrottu, että menee pari-kolme vuotta, ennenkuin ongelmat alkavat näkyä ja tuntua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös sitä kerrottu, että menee pari-kolme vuotta, ennenkuin ongelmat alkavat näkyä ja tuntua?

 

Joo, siksi pistänkin nämä "moottoristani katosi öljynpaineet viikon jälkeen"-jutut sinne höpöhöpö-osastolle.

 

Jotkut autot tarjoavat karvan suurempaa lambdakorjausta E10 suuremman happipitoisuuden takia, mutta muutoin autot kyllä käyvät ja kukkuvat ihan huoletta noilla.

 

Mulla on kolme autoa, joista yksikään ei "toimi" ko. bensalla, ja silti ajan ihan huoletta E10.

 

99,8% noista "käyntivioista" korjaantuu lambdasopeutusten nollauksella, öljynpaineongelmat korjaantuu muuten vaan vian korjaamalla :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siksi pistänkin nämä "moottoristani katosi öljynpaineet viikon jälkeen"-jutut sinne höpöhöpö-osastolle.

 

Jotkut autot tarjoavat karvan suurempaa lambdakorjausta E10 suuremman happipitoisuuden takia, mutta muutoin autot kyllä käyvät ja kukkuvat ihan huoletta noilla.

 

Mulla on kolme autoa, joista yksikään ei "toimi" ko. bensalla, ja silti ajan ihan huoletta E10.

 

99,8% noista "käyntivioista" korjaantuu lambdasopeutusten nollauksella, öljynpaineongelmat korjaantuu muuten vaan vian korjaamalla :)

 

 

Eli saksalaiset autotehtaat toitottavat paskaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruåttin puolelta saa tuota halvempaa E85 lientä, jos tankkaamme sitä noihin lycomingeihin niin polttoaine-ongelmat on ohi, konversiona käynee tarra tankinkorkin viereen  :P

 

 

Isän autossa on mielenkiintoisesti öljymäärä lisääntynyt viimeisen muutaman tuhannen kilometrin aikana. Vähän kätevää tuo E10, kun nyt ei tartte öljyä lisätä ollenkaan, kun sitä ilmestyy lisää itsestään. Säästyy pitkä penni  :thmbup:

Ja vanha ennemmin öljyä syönyt Lycoming muuttuu öljylähteeksi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli saksalaiset autotehtaat toitottavat paskaa

 

Saksalaisilla autotehtailla työskentelevät tuttuni eivät kyllä niitä kommentteja allekirjoita, mutta hehän vain tutkivat näitä asioita työkseen.

Johtoportaan/tiedotusosaston kommentit erikseen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

98E yleisesti ja 99 V-Poweria silloin tällöin. 95E10 en käytä omassa Volvo V40 ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

98E yleisesti ja 99 V-Poweria silloin tällöin.

Onko mielestäsi W-pover sitten olennaisesti jollain tapaa parempaa? Molemmissahan on etanolia maksimissaan 5%.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko mielestäsi W-pover sitten olennaisesti jollain tapaa parempaa? Molemmissahan on etanolia maksimissaan 5%.

 

En ole Toni mutta V poveria kun perämoottorissa käyttää nopeusero on 1-2 solmua vanhaan kunnon 98 verrattuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko mielestäsi W-pover sitten olennaisesti jollain tapaa parempaa? Molemmissahan on etanolia maksimissaan 5%.

Periaatteen takia käytän nyt jompaa kumpaa, soveltuu paremmin omaan 2.0i koneelle. Oli käyntihäiriöitä 95e10 kovempien pakkasten aikaan, 98 starttas nätisti 30 asteen pakkasella ja pysyi käynnissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskinko oikein ?? Japanialaisauton tietokoneen ja myös ennenmuinoisen lyijykynämätematiikan myötä kävi näin, aseman hinnat on nyt ne jolla tankkaan, asunnosta n. 300 m:

 

95e10 = 1,51/l kulutus 6,7l/100 ==> 10,12 / 100km

98e5  =  1,56/l kulutus 6,4l/100 ==> 09,98 / 100km

 

20 000 km vuodessa => 0,14 * ==> 28 euroa. ?

 

Olenko oikeassa ? 98:lla tienaa öljynvaihdon ?

 

Tähän voisi vastata vaikka eino esso, niklas neste, tai keijo kesoil, seppo sellistä puhumattakaan ?

 

Toki se minkä maksaa kuljetus suomeen maailmanlaajuisine ilmiöineen on eri asia.

 

"" Pidettäis vaan viinat pulloissa kun ei suomessa kuitenkaan kännissä saa ajaa muualla kuin maaseuduilla tampesterin pohjoispuolella. ""

 

-  ;) -

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

V poveria kun perämoottorissa käyttää nopeusero on 1-2 solmua vanhaan kunnon 98 verrattuna.

Tätä sopii nyt uudella v-poverilla epäillä. Ennen ehkä voinut teoriassa pitää paikkansa kun ei siinä etanolia ollut juuri lainkaan, mutta nyt kun siinä sitä on 5% ,niin 98:in verrattuna ei liene mitään eroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se V Power vieläkin on puristuskestävyydeltään parempaa kuin 98, vaikka niissä olisi mitä litkuja yhtä paljon.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä tän päiväisiä testejä. Ohjelmassa v. 2011 Volvon ohjainlaite. Tosiaan, joku ihan oikeasti jopa kokeilee näitä juttuja työkseen.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se V Power vieläkin on puristuskestävyydeltään parempaa kuin 98, vaikka niissä olisi mitä litkuja yhtä paljon.

 

Shellin tuotetietojen mukaan 98;n tyypillinen oktaaniarvo on 98,8 ja v-poverin 99,2. Ei kovin suurta eroa. Sitkeässä on luulo että v-poveri on jumalten juomaa moottoreille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Shellin tuotetietojen mukaan 98;n tyypillinen oktaaniarvo on 98,8 ja v-poverin 99,2.

 

Keskivertonäppituntumalla keskiverto V Power sietää n. 2.5 astetta enemmän ennakkoa max sylinteripaineilla kuin keskiverto 98. Antaa siis ehkä 4-6hp lisää, eli aika lähelle tuon 1-2 solmua mitä aiemmin mainittiin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä tehoisesta koneesta? Tämä kuulostaa jo huuhaalta. :o

 

Ei oo huuhaata.

 

Volvo Amazonissa se antaa lisätehoa noin 0 mutta nykyaikaisessa Poschessa ehkä 10 kaakkia.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä tehoisesta koneesta? Tämä kuulostaa jo huuhaalta. :o

 

Joo olis pitänyt tarkentaa. Kun puhutaan vajaasta 100hp/litra teholuokasta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä tehoisesta koneesta? Tämä kuulostaa jo huuhaalta. :o

 

Tossa nyt äkkiä yks esimerkki, erona vain bensa 98 vs VP

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo olis pitänyt tarkentaa. Kun puhutaan vajaasta 100hp/litra teholuokasta.

 

 

No perhana, kävin jo miettimään että ensi kesänä ei käytetä 2hv evinrudessa muuta kuin V-Poveria!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No perhana, kävin jo miettimään että ensi kesänä ei käytetä 2hv evinrudessa muuta kuin V-Poveria!  ;D

Joo, ja meillä ruoho olisi saanut kyytiä Briggs & Strattonilla kera V-Powerin  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä tän päiväisiä testejä. Ohjelmassa v. 2011 Volvon ohjainlaite. Tosiaan, joku ihan oikeasti jopa kokeilee näitä juttuja työkseen.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Bilteman hauenleukajohdot  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään