Arto Virtanen

Uusi 95 E10 bensiini

489 viestiä aiheessa

Eli tasan samat materiaalit kestävät jenkeissä mutteivät suomessa?

? Ongelmamoottoreissahan kyse on nimenomaan tapauksista, joissa materiaalit eivät ole samoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

? Ongelmamoottoreissahan kyse on nimenomaan tapauksista, joissa materiaalit eivät ole samoja.

Äh eikun joo, tarkoitin siis itse noita autoja jotka on ilmoitettu E10 yhteensopiviksi, mutta joissa on ilmennyt ongelmia(noita käynnistysvaikeuksia, suuria polttoaineen kulutuksia jne). Ne ongelmat eivät liity materiaalien kestävyyteen paitsi ehkä jossain yksittäisissä poikkeustapauksissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettei vaan syntyisi väärä kuva, lainaus samasta artikkelista:

"Etenkään halpatuotantona tehdyt kumiosat eivät kestä E10-bensan sisältämää etanolimäärää. Aamulehden mukaan lähes kaikki maahantuojat kehottavatkin käyttämään mopoissa 98 E5 -bensiiniä."

Luetaan ne käyttöoppaat eikä tungeta eekymppiä sinne tankkiin. Vähän sama kuin jos mä valittaisin kun mun bensa-auto ei kulje dieselillä   :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En yleensä harrasta jälkiviisastelua, mutta ihan kuten sanoin aikoja sitten tässäkin threadissa, on E10 kauhistelu tyhjänpäiväistä höpötystä.

Nyt kun "ensijärkytys" on ohi, niin montako autoa tuolla tien poskessa näkyy bensan takia hyytyneenä?

Ihan näin kohtuu läheltä alaa tarkastellen voin sanoa, ei yhtäkään.

Next disaster, please.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan näin kohtuu läheltä alaa tarkastellen voin sanoa, ei yhtäkään.

Next disaster, please.

Ja jos ne mopoautot sinne hyytyy niin en kyllä pistäisi yhtään pahakseni.......... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen varmaan jo jossain vaiheessa maininnut, että minun autoni (BMW 320si) ei suostunut käymään kunnolla ollenkaan E10:llä vaikka sitä tehtaan mukaan olisi voinutkin tankata.

Siirryin takaisin 98:iin ja ongelmat loppuivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen varmaan jo jossain vaiheessa maininnut, että minun autoni (BMW 320si) ei suostunut käymään kunnolla ollenkaan E10:llä vaikka sitä tehtaan mukaan olisi voinutkin tankata.

Siirryin takaisin 98:iin ja ongelmat loppuivat.

Vaihda merkkiä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun autoni (tarkemmin sen moottori) kuuluu siihen harvinaiseen joukkoon, johon ei saa tankata E10:ä, vaan pitää käyttää E98:a. Olen pari kertaa vahingossa tai vanhasta muistista kuitenkin sitä sinne laittanut. En ole huomannut mitään erikoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säästöähän se on. Talon molemmat Saabit ovat siis ns. "juoppoja" Ja mikä parasta etanolipäivitys nostaa tehoja mukavasti :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säästöähän se on. Talon molemmat Saabit ovat siis ns. "juoppoja" Ja mikä parasta etanolipäivitys nostaa tehoja mukavasti :)

Ai nostaa vai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai nostaa vai

Ellen nyt väärin muista, niin etanolipäivityksen yhteydessä ajetaan ECU:lle uusi softa, jossa on sitten samalla vähän korjailtu muitakin parametrejä. Ja olikohan niin, että suuttimet, tulpat  ja jotain muutakin pitää vaihtaa. Riippuen auton iästä, mallista ja moottorista.

Täältä voi lueskella lisää: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=122625&hilit=etanoli

Meillä diesel Saappi, eli ihan omakohtaista kokemusta ei ole.

T: Sairas Saapisti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään