Ilkka Mannikainen

Finnairin IFE-keskustelua (oli: Finnair hankkii kaksi A340 -konetta lisää)

75 viestiä aiheessa

Ei noissa Finnarin orginaaleissakaan lahnoissa vielakaan toimi noi PTV -hommat. Siita on 1,5 vuotta kun viimeksi olin 340:n kyydissa ja silloin jo nauratti kun LQD:ssa Moskovan kohdalla Hong Kongiin mennessa tuli kuulutus "Hyvat matkustajat joudumme uudelleen kaynnistamaan koneen viihdejarjestelman. Sen palautuminen kestaa noin puoli tuntia."

 

No mites viime yona...sama kone sama reitti ja taas systeemit paskana.  :o Kesti sen 30 min saada Linuxin henkiin ja senkin jalkeen toiminta oli mita sattui. Laskeutuessa Honkkariin kaikki ruudut pimeana juuri kun olisi kiva katsella missa mennaan.

 

Ja joku oli mulle nakojaan varannut sellaisen paikan missa juoksi 9h pelkkaa Linuxin buuttitekstia. Kiitos vaan.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei noissa Finnarin orginaaleissakaan lahnoissa vielakaan toimi noi PTV -hommat. Siita on 1,5 vuotta kun viimeksi olin 340:n kyydissa ja silloin jo nauratti kun LQD:ssa Moskovan kohdalla Hong Kongiin mennessa tuli kuulutus "Hyvat matkustajat joudumme uudelleen kaynnistamaan koneen viihdejarjestelman. Sen palautuminen kestaa noin puoli tuntia."

 

No mites viime yona...sama kone sama reitti ja taas systeemit paskana.  :o Kesti sen 30 min saada Linuxin henkiin ja senkin jalkeen toiminta oli mita sattui. Laskeutuessa Honkkariin kaikki ruudut pimeana juuri kun olisi kiva katsella missa mennaan.

 

Ja joku oli mulle nakojaan varannut sellaisen paikan missa juoksi 9h pelkkaa Linuxin buuttitekstia. Kiitos vaan.  :)

 

Taitaa muuten nuo viihdejärjestelmät käsittääkseni olla ihan wintoosien varassa, ei Linuxien.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paluumatkalla LQD:n viihde ei tiltannut ei varsinaisessa käytössä eikä nousuissa eikä laskuissa ns. vajaakäytöllä.

 

Tuli muuten katsottua mm. Wall Street 2 joka piti käydä kattomassa teatterissa mutta ei ehtinyt...on se hienoa kun on OMA RUUTU.  :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin A340:llä olen lentänyt 2 tai 3 kertaa. Kertaakaan se viihdejärjestelmä ei toiminut 5 minuuttia pidempään. Sitä buuttailtiin koko matkan ajan joka kerta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkka Portti on näköjään saanut "voittoarvan" LQF:n eli PVG:n reitille. Oisko sisäkuvia että millaiset lauteet siellä nyt olikaan ja millaiseen jamaan baskeripäät ovat koneen kuluttaneet 14 vuodessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tietoa, mikä A340 on yleensä Bangkokin reitillä?

 

Niin Bangkokin reitillähän on myös A330. Mutta jos menet AY89:lla, niin viime aikojen ahkerin Thaimaan-ratsu on ollut LQB.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä muistan väärin, mutta käsittääkseni uusissa penkeissä se niskatuki liikkuu vaan pystysuunnassa, kun taas näissä vanhoissa AF:n penkissä sen niskatuen reunat voi myös taittaa pään tueksi. En tuossa Ilkan kuvassakaan huomannut, että ne reunat olisi taitettu missään penkissä..?

Ei varmaan kovin yleisessä tiedossa että niitä saa taitettua, koska joulu-/tammikuisella Phuketin lennolla katselin ympärilleni ja huomasin olevani ainut joka niihin oli koskenut... (koneina uudenkarhea LTT ja LTS)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koitin perjantaina taitella niitä sivuliepeitä LQD:ssä mutta olivat kun norsun korvat. Yhtä lörpöt.

 

Se mikä on omituinen insinöörin ratkaisu, on se että turistiluokan penkkien välissä olevat käsinojat nousevat vain osittain ylöspäin. Tämä siksi että tuolin muotoilu on selästä levenevä ja noja ei mahdu tuolien väliin. Ei tarvitse olla minkään kokoinen ihminen niin ikkunapaikalta nouseminen on todella vaikeaa kun käsinoja ei väistä ja edessäolevilla on penkki kallistettu maksimiasentoon taaksepäin. Ja silloin kun on väljää ja käytössä koko keskirivi, niin nukkuminen neljällä penkillä ei onnistu kun käsinojat ei taivu.

 

Taas asia missä kehitys on mennyt taaksepäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A340 on selvästi suunniteltu siis aasialaisille transit-matkustajille, jotka mahtuu vaikka vaatekomerossa lentämään. ;)

 

 

OT: Mites muuten tän ilmabussin penkit on sitten aikoinaan suunniteltu esimerkiksi A319-mallissa, kun finnairinkin malleissa eturivien keskipenkin koko pystyi leventämään tai kaventamaan business-puolen tarpeen mukaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huolestuttavan moni jolta kysyt miten AY- lennot meni Aasiaan, kertoo että sekä 330 että 340 koneissa on nämä PTV -systeemit paskana. Joissan jopa niin että koko matkana ei ruuduista näy mitään.

 

Tämä on nyt kait aihealue johon kannattaisi pikkasen panostaa koska se saattaa aiheuttaa pientä ihmettelyä kun sivuilla kehtutaan maailman moderneimpaa laivastoa mutta homma ei sitten toimikaan.

 

Se mitä itse ihmettelen että asia on edelleen hoitamatta. Montakos vuotta nämä baskeripäiden vehkeet ovat jo lentäneet Finnairilla....?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei nämä ptv vehkeet ole baskeripäiden tekemiä suuntaappa valituksesi Jaappaniin päin.

 

Ongelmat alkoivat siinä vaiheessa kun näitä busseja alkoi tulemaan. Joku tekee paskaa ja joku ostaa paskaa.

 

Mutta sehän ei matkustajaa kiinnosta missä mikäkin on tehty jos myyty palvelukokonaisuus floppaa jatkuvasti. Siinä herää kysymys miksei asiaa hoideta kuntoon ja mitäs jos ensikerralla vienkin rahat sinne missä tuote on kunnossa. Luulisi tänäpäivänä ilmailussa tuotteen olevan kunnossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmat alkoivat siinä vaiheessa kun näitä busseja alkoi tulemaan.

Jep, läskimädäriin niitä ei voitu edes asentaa, sehän olisi tippunut taivaalta  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko sen verran kommentoida, että laitteet tosissaan toimittaa panasonic, tästähän oli aikanaan mainintakin täällä foorumilla. Panasonic:n ns pulju joka suunnittelee ne sijaitsee puolestaan jenkeissä  ;) aika lähellä bojon tehtaita. 

 

Jos Airbussia syytetään siitä, että finskillä ei toimi ifet tai ptv:t(miksikä nyt niitä virallisesti kutsutaan) niin samalla vertauskuvalla voisi esim bojoa syyttää sitä jos ge kusee moottorinsa, tai lentoemäntää siitä ettei paikallinen catering osaa tehdä ruokaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmat alkoivat siinä vaiheessa kun näitä busseja alkoi tulemaan. Joku tekee paskaa ja joku ostaa paskaa.

 

Mutta sehän ei matkustajaa kiinnosta missä mikäkin on tehty jos myyty palvelukokonaisuus floppaa jatkuvasti. Siinä herää kysymys miksei asiaa hoideta kuntoon ja mitäs jos ensikerralla vienkin rahat sinne missä tuote on kunnossa. Luulisi tänäpäivänä ilmailussa tuotteen olevan kunnossa.

 

Kuis monta pääsiäiskaljaa tuli otettua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kuis monta pääsiäiskaljaa tuli otettua?

 

Heh, ei tänne kaljoissa kirjoitella. Eikä ne PTV:t toimi vaikka ottais kuinka monta kaljaa.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, ei tänne kaljoissa kirjoitella. Eikä ne PTV:t toimi vaikka ottais kuinka monta kaljaa.  8)

 

Jos ostan auton X ja biltemasta DVD-järjestelmän, jotka naitan keskenään. Ajan Y jälkeen DVD-järjestelmä alkaa nikotella, kuka on syyllinen DVD-järjestelmän toimimattomuuteen, autonvalmistaja, biltema vai minä?   :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ostan auton X ja biltemasta DVD-järjestelmän, jotka naitan keskenään. Ajan Y jälkeen DVD-järjestelmä alkaa nikotella, kuka on syyllinen DVD-järjestelmän toimimattomuuteen, autonvalmistaja, biltema vai minä?   :laugh:

Eiköhän tuokin ongelma saada jotenkin vieritettyä A340 nousukulman syyksi. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään