Ismo Nurmi

Lentäjän juomat (K18)

21 viestiä aiheessa

Lueskelin tuossa männä talvena kuuluisien lentäjien elämänkertoja ja Howard Hughesin tapauksessa esiin nousi hänen suosikkijuomansa tai drinkkinsä Mai Tai http://en.wikipedia.org/wiki/Mai_Tai.

Suomen lentopaikoilla kierrellessäni olen havainnut suosikkijuoman olevan oluen.

Kerran Hyden kanssa istuimme kapakassa Düsseldorfissa ja baariliisa ehdotti meille Killepitschiä juotavaksi. Sitä oli kuulemma kaupungissa juotu lentäjien parissa yleisesti "syntymäpäivillä" viime sodan aikana.

Entäs te muut, olisiko lisävinkkejä ilmailullisiin after flight-tunnelmiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän kylmä olut illalla terassilla on varmaan parasta, kylmänä iltana sitten varmaan minttukaakao.

Tosin mä en oo lentäjä, lähinnä liftaaja, joten ehkä mä oon jäävi vastaamaan tähän ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi olla suomalisilla 40-luvulla olla suosittu tuo maito koskenkorvalla. Taalla UK:ssa tuolla olut osastolla tulee vastaan Spitfire.

t. Vesa

Tunnettiin Cowboy-coctailina. Irish coffee oli myös suosittu Atlantin ylittäjien keskuudessa.

Itse suosin kylmää olutta kuuman päivän jälkeen. Joskus onnistuneen lentosuorituksen jälkeen shamppanja maistuu myös.(onnistunut lento=matkalento päätyen ei mihinkään eli lähtöpisteeseen)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maitokossu alkaa muistuttamaan jo pahinta koskaan juomaani paukkua, anispiimää. Mutta jos se kerran oli sotalentäjien suosiossa niin täytyy maistaa, mikähän sekoitussuhde siinä mahtoi olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Subrovka -vodkapullon tunnus elää edelleen HävLLv 11:n laivuetunnuksena. Liekö ollut myös Dornierien noutajien juomana Varsovassa, vai jäikö mukaan vain lasinalunen? Maistamisen arvoinen vodka joka tapauksessa

meku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maitokossu alkaa muistuttamaan jo pahinta koskaan juomaani paukkua, anispiimää. Mutta jos se kerran oli sotalentäjien suosiossa niin täytyy maistaa, mikähän sekoitussuhde siinä mahtoi olla.

Itse olin tuon kuullut versiona viskiin. Kokeilimme sitä kerran. Sekoitussuhde oli puoli lasia maitoa ja sen verran viskiä, että väri muuttuu kellertäväksi. Sitten väri palautettiin maidolla takaisin enemmän valkoiseksi. Nämä värit ei ihan absoluuttisia arvoja olleet. Hämmästyttävän paljon viskiä sinne lasiin meni, muistaakseni???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran Hyden kanssa istuimme kapakassa Düsseldorfissa ja baariliisa ehdotti meille Killepitschiä juotavaksi. Sitä oli kuulemma kaupungissa juotu lentäjien parissa yleisesti "syntymäpäivillä" viime sodan aikana.

Voi olla toki noinkin. Tosin pari kertaa Düsselissä itsekin käyneenä olen joutunut toteamaan että ko. vatsakatkeroa myydään kyllä ihan millä vaan tarinalla. Juoma on kaupungin erikoisuus ja sitä tungetaan eteen joka kuppilassa jos vaan oluiden väliin yhtään innostuu muuta pähkäilemaan. Hyvää se on, ja kun muistaa parin dunkelin välein ottaa, niin ei ole vatsa kuralla aamulla. Pään kunto onkin sitten jo ihan toinen juttu  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi olla suomalisilla 40-luvulla olla suosittu tuo maito koskenkorvalla.

Olisikohan kuitenkin ollut Pöytäviinaa tai Karhuviinaa. Koskenkorva tuli myyntiin vasta 1953.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvän lennon jälkeen on aina hyvä palkita itseään hyvällä viskillä. Suosikkini tällä hetkellä on Jack Daniels colan kanssa. Skottilaisia ja irkkuja en mene sotkemaan limsalla vaan ne juodaan sellaisenaan ja huonelämpöisinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentäjien juomat - joo'o ::) Samat kemialliset yhdisteet siellä kutittelee kuin spurgujenkin juomissa, en näe eroa.

Vastaan kaakao, vaikken lennäkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentäjien juomat - joo'o ::) Samat kemialliset yhdisteet siellä kutittelee kuin spurgujenkin juomissa, en näe eroa.

Vastaan kaakao, vaikken lennäkään.

Väittäisin, että Mai Tailla ja Lasolilla on vissi ero.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaljaa nyt tulee napattua joka päivä enemmän taikka vähemmän - saunalla ja ilman. Mutta sanottava on, että hyvän lentopäivän jälkeen maistuu ennemmin hyvä punaviini. Pidän erityisesti vahvan maun omaavista aussiviineistä - enkä syljeskele lasiin jos Amarone - tyypistä italialaista olisi tarjolla. Väkevistä menettelee kosaani ja konjakki. Viimemainituissa tuppaa vaan olemaan se haittapuoli, että seuraavana aamuna havaitsee itsensä tilanteesta jossa ei meinaa löytää edes koko hallille  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään