Jaakko A Kurikka

Käsi vhf

11 viestiä aiheessa

Tervehdys

Olisiko vinkkiä mikä on tämän hetken "mersu" käsi vhf nav/com peleistä. Ko peli on ollut hankintalistalla jo jonkun aikaa..

Jaska

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun edellinen oli Vertex VXA-300 ja nykyinen on VXA-710, edellinen oli paljon parempi, nykyiseen olen pettynyt näppäimistön suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin täältä Vertex VXA-220 (pelkkä com, ei nav) hintaan 168,88 € + rahti 10 €, toimitusaika oli kyllä reilu 3 vko, VXA-300 myyvät hintaan 208,88 € + rahti.

http://www.batteryakku.com/vertex-standard-vxa300-air-band-submersible-ham-radio-p-4957.html

Jokunen vuosi eteenpäin ja suomessa toimivien vor-majakoiden määrä on 0, joten navin puute ei tulevaisuuden kannalta kotimaassa ole kauhea puute...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut Vertexin VOR:lla varustettu käsikone kakkosradiona himmelissäni. Radiona toimii hyvin omalla antennillaan. Kunnon antenniin kytkettynä vähän liian herkkä, kun on tehty patukalle. VOR toimii kentän lähellä, kannattanee osta se ilman VOR:ia versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti Dittel on Dittel, mutta minulla on radioamatööriharrastuksen kautta kertynyt kokemusta Vertexin (Yaesu), Kenwoodin ja Icomin käsiradioista ja kaikki ovat mielestäni hintaansa nähden laatupelejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näistä käsi-VHF:stä muuten sen verran, että kun niitä tuodaan kenttien laidoille ja pidetään päällä taskuissa yms., niin se tangentti olisi kova sana lukita jotenkin. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen kuullut (kirottavan), kun on tuotu esim. lentonäytökseen mukaan tuollainen lähettävä radiopuhelin skanneriksi, niin kohta on jossain taskun pohjalla tangentti pohjassa ja etteeriin painuu kivaa puheensorinaa ja muuta meteliä väkijoukon keskeltä. Ihan kivahan niitä kala- tai siltä haisevia juttuja olisi varmaan kuunnella, mutta ei oikein sillä kustannuksella, että sitten on se lennonjohdon taajuus varattuna. Saattaa käydä vaikka vaaralliseksikin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tangentti olisi kova sana lukita jotenkin.

Vertex VXA-300:ssa  PTT:n voi lukita erikseen. Toisaalta tasku ei ole hyvä pakka juuri Mikon mainitsemasta syystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään