Aarni Lehto

Spottereita Münchenistä sekä ilmailuvastaanottimen laillisuus Saksassa

8 viestiä aiheessa

Morjens!

Olen lähdössä viikon päästä Müncheniin spottailemaan neljäksi päiväksi. Mahtaakohan kukaan tuntea/tietää sieltä päin spottereita? Olisi kiva saada juttuseuraa ja jos jonkin sortin hätä sattuu yllättämään, niin englanti-saksa-englanti -tulkki on hyvä olla. Minulla ei myöskään ole ajokorttia iän takia, joten jos nopeaan paikanvaidokseen tulee tarve, olisi apu lähellä   ;)

Kiitos avustanne!  :)

Aarni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitos. Löysin tuolta tun tiedon, mutta luin keskustelupalstoilta, ettei se olisi kiellettyä...miten siis on?  ???

En minä ainakaan ole kuullut, että skannereiden hallussapito (ei siis vain kuuntelu) olisi Saksassa viime vuosina muuttunut sallituksi. Spottereilla näyttää olevan skanneri piilossa taskussa ja nappikuuloke korvassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siis varmaan kannata ottaa mukaan, ettei turvassa pysäytä ja pidätä  :D

Tai sitten kannattaa suorittaa radioamatöörilupa ja kantaa mukana puhelinkapulaa, jolla kuulee myös ilmailutaajuudet.

Mahtaakohan tuokin muuten olla laitonta Saksassa? Kun suuri osa myytävistä VHF-radioamatööriradioista kykenee myös kuuntelemaan ilmailutaajuudet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ulkomaanreissuilla käytä skanneria kuin atiksen kuunteluun mutta jos haluaa kuunnella niin skanneri taskuun ja korvanappi korvaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään