Toni Heikkinen

Kameraa vaihtamassa

6 viestiä aiheessa

Huomenta kaikille.  :)

Olen vaihtamassa Canonin 40D:n johonkin muuhun kameraan. Sanokaa te viisaammat että mikä olisi kannattava vaihtoehto.

Laitan koko paketin myyntiin, eli

Canon EOS 40D

Sigma 120-400mm

EF-S 55-250mm

EF-S 18-55mm

Tuolla paketilla saa jo ihan hyvät rahat. Mihin ne kannattasi sijottaa. Nyt en ajatellu enää mitään kallista, vaan vähän halvempaa. (koska auto syö niin hirveästi bensaa  ;D)  Kahtelin eilen Nikon D5000 + 18-105mm pakettia. Sanokaa omat mielipiteenne siitä. Saako sillä parempia kuvia kun tuolla nykysella kameralla?

Tuokin tuli vaan äkkiä mieleen eilen, en ole sen paremmin tutustunut siihen. Saatte antaa omia ehdotuksia myös?

t. Toni H

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on vain yksi mielipide/ehdotus ja se on: Hold your horses!!

Ajattelemassasi kaupassa ei ole oikeastaan mitään järkeä, ellet sitten olisi kokonaan luopumassa kamerasta tai jostain aivan muusta syystä vaihtamassa merkkiä. Rahan takia tuo kauppa olisi täyttä hölmöyttä. Kun mietitään, niin sinä et tuosta omasta paketistasi saa käytännössä juurikaan enempää, kuin mitä joudut maksamaan tuosta Nikonin kitistä. Siitä voit sitten itse miettiä, onko se ehkä muutaman kympin tai max. parin satasen "tili" sitten sen arvoinen, että ajat ne bensana ilmaan parissa viikossa ja sen jälkeen sulla on jäljellä vain vähemmän vaihtoehtoja tarjoava kamerakokonaisuus, kuin mitä tällä hetkellä omistat... Ja faktahan on, että noiden nyt omistamiesi kalujen hintaa et koskaan tule saamaan takaisin, joten voit tehdä tuolla kaupalla vain ja ainoastaan tappiota, kun ajatellaan pitkää juoksua.

Ja ei, et saa tuolla Nikonin paketilla yhtään sen parempia kuvia, kuin nykyisellä kalustollasikaan. Voi olla jopa päinvastoin. 40D on kuitenkin ihan soiva runko ja linssikalustohan sulla on tällä hetkellä kuitenkin aika paljon monipuolisempi kokonaisuutena, kuin tuo yksi Nikonin keskinkertainen kittiputki...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen vaihtamassa Canonin 40D:n johonkin muuhun kameraan. Sanokaa te viisaammat että mikä olisi kannattava vaihtoehto.

Tärkein kysymys on miksi olet vaihtamassa kameraa? Mitä haet vaihdolla? Canon 40D:llä saa varmasti hyviä kuvia (nim. itse kuvaan 30D:llä). Jos rungon vaihtoa ajattelet, miksi vaihtaaa merkkiä kun sinulla on jo ihan kelvolliset Canoniin sopivat putket?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon D5000 rungon koko, verrattuna 40D:hen. Pienemmän pystyy kuljettamaan helpommi. Ja vähemmän objektiiveja. Tuo 18-105, on varmasti hyvä minun käyttöön. Nykyisin tulee niin vähän kuvattua, ettei ole järkeä pitää nuin kallista kameraa, ja tuommosta objektiivi varastoa. Nikonissa on HD video, mikä puuttuu 40D:stä, ja sitä tarvisi melko usein.

Siinä muutamia syitä vaihtoon.  Mutta vaikka käytän esimerkkinä tuossa Nikonia, niin ei tarkoita että ostasin sen. Kysyn teiltä että mikä olisi paras vaihtoehto minun käyttöön? Oletettavasti tiedätte kameroista vähän enemmän...

t. Toni H

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyn teiltä että mikä olisi paras vaihtoehto minun käyttöön?

Tää on semmonen kysymys johon tuskin kukaan muu kuin sinä pystyt tyhjentävästi vastaamaan.

Mut jos tarve on HD videoon niin oisko vaihtoehtona jättää kameraromut käyttöön ja ostaa oikea videokamera, nykyään saa jo aika kohtuullisia 300 ekellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikset pidä objektiiveja ja vaihda vain runkoa? Sitten tietysti pitää pysyä nykyisessä merkissä.

Jos myyt 40D:n, säästät vähän niin voit ostaa vaikka 550D:n.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään