Guest 55-HO

Mikä teitä PetosKuopiolaisia oiken vaivaa

26 viestiä aiheessa

Miten niin mikä vaivaa? Antaa poikien keksiä vähän virikkeitä. Rosvoa ja poliisia nykyaikaiseen tapaan  :P Tuossahan tuo tapahtui lähes naapurissa muutaman sadan metrin päässä (tosin pelottavampaa kait se on, että tuo Nordqvist asuu lähes yhtä lähellä). Ei tullut tosin oltua itse kotona, vaan olin vielä mökkireissulla Pyhäjärvellä. Juu juu, just siellä, missä oli se pieni latinki jannun autossa:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135266320267?ref=lk_is_ko_2

Paikka on mökiltä about 10km päässä linnuntietä järven yli. Itseasiassa saunalta on melkein näköyhteys tuonne. Yksi saari ja niemi vain välissä.

In Finland we have this thing called reilu meininki!   :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

meillä porilaisilla nuo tuollaaset tapahtumat tuntuu olevan melkein jokaviikonloppuisia muutamassa kyläkuppilassa, ettei sen puoleen. Ainakin jossain kohtaa mun mielestä eräässäkin heiluttiin harva se viikonloppu aseiden kanssa...

Arvatkaa vaan miksei kiinnosta pubeilla ryömiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aikalailla voisi sanoa että normaalia petosen meininkiä. Aina sielläpäin on jotain pientä, nyt vaan tabloidilehdet saivat jotain irti kun ihan pyssy oli mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska olen käynyt Kuopiossa syntymässä on kai lähes velvollisuus ottaa asiaan kantaa... ;) Olen aina pitänyt Kuopiolaisia Euroopan rauhallisinpinä ihmisinä. Nyt tämä lintukotomainen ajatteluni sain pahan kolauksen. Mietin pitkään, miten tämä voi olla mahdollista. Tulin siihen lopputulokseen, että ampujan on pakko olla kotoisin jostain aivan muualta, kenties Helsingistä, tai ehkä Lahdesta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska olen käynyt Kuopiossa syntymässä on kai lähes velvollisuus ottaa asiaan kantaa... ;) Olen aina pitänyt Kuopiolaisia Euroopan rauhallisinpinä ihmisinä. Nyt tämä lintukotomainen ajatteluni sain pahan kolauksen. Mietin pitkään, miten tämä voi olla mahdollista. Tulin siihen lopputulokseen, että ampujan on pakko olla kotoisin jostain aivan muualta, kenties Helsingistä, tai ehkä Lahdesta...

Miksi et voisi uskoa että se ampuja olisikin paljas jalkainen Kuopiolainen. Joka paikkakunnalla näitä hulluja riittää, että aika kivenkolossa olet kuopiossa asunut jos et ole tälläistä yleistä kriminaalisuutta nähnyt Kuopiossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi et voisi uskoa että se ampuja olisikin paljas jalkainen Kuopiolainen. Joka paikkakunnalla näitä hulluja riittää, että aika kivenkolossa olet kuopiossa asunut jos et ole tälläistä yleistä kriminaalisuutta nähnyt Kuopiossa.

Olin 1 (yksi) vuotias kun vanhempani muuttivat pois Kuopiosta vuonna 1959 (muistivat ottaa minutkin mukaan...). Kuopiossa olen toki käynyt myöhemmin useasti, ja niiltä käynneiltä on jäänyt mielikuva lupsakkaista savolaisista. Olet oikeassa, kyllä niitä vatipäitä riittää joka paikassa... paitsi tietysti täällä Hyrylässä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet oikeassa, kyllä niitä vatipäitä riittää joka paikassa... paitsi tietysti täällä Hyrylässä ;)

Hyrylään ne valuu Järvenpäästä. Eräskin pihisti asiakirjasalkkuni autosta - ja jäi vielä kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyrylään ne valuu Järvenpäästä. Eräskin pihisti asiakirjasalkkuni autosta - ja jäi vielä kiinni.

Vuonna -75 olin HelItR ässä komennettuna ET-Mittaus taivaalle tähyelevän koulutuksen oppipoikana. Pirskatin hyvät arvosanat sain ;), kylillä tuli vapaa-ajallakin käytyä/ paikallisiin neitokaisiin tutustuin. Eihän Silakan tuoksua voineet paikalliset tyttäret vastustaa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Järvenpäästä tuli mieleen legendaarinen kaupunginosa Jamppa jossa vietin aikaa viime vuosituhannen puolella. Kuopion petoslaiset varmaan tuntisivat olonsa kotoisaksi siinä ympäristössä. Paikalliset ulkoiluttivat haulikoita öisin ja rymyjengi päivysti ostarilla aamusta alkaen. Taitaa nykyään meno olla vähän rauhoittunut sielläkin.

Niin aina, kun Kuopiosta tulee vastaavia uutisia voi hyvin olettaa, että:

- välikohtaus on tapahtunut juuri Petosella

- asianosainen on päihteiden vaikutuksen alainen. Viina, huumeet, mämmi. Kalakukkoa ei lasketa

- hän on mahdollisesti huudellut ohikulkijoille Kalapa, zä zä zä! tai banzai banzai hei hei hei!

- asianosainen on poliisin vanha tuttu

- tilanne on ohi aamuun mennessä

Eli eipä nämä hetkauta enää. Ei välitetä, ei nurmisen pasikaan välitä. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tai Saarijärvellä. Tai Neulamäessä. Tai...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Järvenpäästä tuli mieleen legendaarinen kaupunginosa Jamppa jossa vietin aikaa viime vuosituhannen puolella. Kuopion petoslaiset varmaan tuntisivat olonsa kotoisaksi siinä ympäristössä. Paikalliset ulkoiluttivat haulikoita öisin ja rymyjengi päivysti ostarilla aamusta alkaen. Taitaa nykyään meno olla vähän rauhoittunut sielläkin.

- asianosainen on päihteiden vaikutuksen alainen. Viina, huumeet, mämmi. Kalakukkoa ei lasketa

- hän on mahdollisesti huudellut ohikulkijoille Kalapa, zä zä zä! tai banzai banzai hei hei hei!

Eli eipä nämä hetkauta enää. Ei välitetä, ei nurmisen pasikaan välitä. ::)

Joka kaupungilla on omansa... tuonhan voisi muotoilla niin että:

Niin aina, kun tulee vastaavia uutisia voi hyvin olettaa, että:

- välikohtaus on tapahtunut juuri kyseisen kaupungin "Sillä alueella"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai Neulamäessä. Tai...

Eiku Neulamäessä on asunut ainakin yksi todella kiva tyyppi :thmbup: :thmbup:

(vaikka Kuopiossa onkin silloin valmisteltu Petosta!)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiku Neulamäessä on asunut ainakin yksi todella kiva tyyppi :thmbup: :thmbup:

Joo, toki. Siellä asuu lentäj(i)äkin. Niin ammatti-, harraste-, kuin sotilaskin  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tai Saarijärvellä. Tai Neulamäessä. Tai...

Kai tuosta joku tilasto on olemassa. Näppituntuma on, että Petonen on Kuopion hörhöilylistan kärjessä. Vasta tänään yksi kollega, entinen petoslainen kertoi torilla ohimennen tavatessamme tarinoita lähiön villistä menosta. Hänkin asuu nykyään Neulamäessä, ero on kuulemma aika selvä. Saarijärven nukkumalähiössähän asuu etupäässä vanhuksia. Mummojen rollaattorijengi ei terrorisoi ketään. :)

Joka kaupungilla on omansa... tuonhan voisi muotoilla niin että: ...

Kyllä kyllä, näinhän se menee. Asianosainen on hoilannut kovaan ääneen paikallisen urheiluseuran kannatuslaulua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näppituntuma on, että Petonen on Kuopion hörhöilylistan kärjessä.

Sitä en epäile, etteikö kärjessä oltaisi. Asunhan minäkin täällä ;D Mutta kun näistä kirjoituksista tulee aina helposti sellainen vaikutelma, ettei muualla koskaan tapahdu mitään, vaan aina Petosella. Viisi vuotta minä kuitenkin olen täällä kerennyt parissa osoitteessa asua, ja ihan suht rauhassa on kyllä saanut oleskella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä en epäile, etteikö kärjessä oltaisi. Asunhan minäkin täällä ;D Mutta kun näistä kirjoituksista tulee aina helposti sellainen vaikutelma, ettei muualla koskaan tapahdu mitään, vaan aina Petosella. Viisi vuotta minä kuitenkin olen täällä kerennyt parissa osoitteessa asua, ja ihan suht rauhassa on kyllä saanut oleskella...

Sitä ei vaan huomaa kun on koko ajan pikku pöhnässä ja sulautuu muutenkin lähiympäristön jengiin  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saatan taas kerran erehtyä mutta....Lehtiä lueskellessa tulee mieleen tummat prässihousut joissa olkaimet, lakeerikengät sekä sininen tai musta mokkanahkainen liivi jossa tikatut hihat?Nykymaailma toki tilannetta varmaankin muutellut. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään