Toni Heikkinen

Pientä ongelmaa Samsung Galaxy S puhelimessa

8 viestiä aiheessa

Terve!

Tarvisin pikaista apua tämmöseen pieneen ongelmaan. Asentelin sunnuntaina iltapäivästä Samsung Galaxy S:ään Android 2.3.3 ohjelmiston. Sen jälkeen ne ongelmat vasta tulikin. Kun avaan yhteystiedot, niin sieltä on hävinnyt kaikki puhelinnumerot, mutta kun kirjotan jonkun numeron numeronäppäimistöllä niin se löytää sen yhteystiedon, mutta listalta ei löydy yhtään.

Sitten toinen vielä pahempi ongelma. Puhelin avaa itsestään sovelluksia, ja akku tyhjenee muutamassa tunnissa. Latasin Android-marketista Advanced Task Killer ohjelman jolla saa sovellukset sammutettua. Mutta ei sekään auta. Kyllähän ne sammuu, mutta kun 5 minuutin päästä katsoo niin on jo pitkä lista ohjelmia auki.  Että mitäkä tässä nyt ensimmäisenä voisi tehdä.

Luulen että nämä kaikki johtuu siitä ohjelmisto päivityksestä.

t: Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun avaan yhteystiedot, niin sieltä on hävinnyt kaikki puhelinnumerot, mutta kun kirjotan jonkun numeron numeronäppäimistöllä niin se löytää sen yhteystiedon, mutta listalta ei löydy yhtään.

Mun paska Samsung roskaJét tekee ihan samaa itsestään. Eikä ole edes android.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmat jatkuu. Viime yönä latasin puheilmen akun täyteen. Sitten aamuyöstä katoin kelloa ja huomasin että puhelin on lämmennyt. Se oli suorastaan kuuma. Se kyllä näytti että akku on ladattu täyteen. Sitten aamupäivästä töissä katsoin puhelinta joskus 10 aikaan, niin akku oli lähes tyhjä jo. Eikä mitään sovelluksia ollut auki. Mitähän kummaa tämä oikeen meinaa? Tätä tapahtuu kyllä melko harvoin. Ehkä pari kertaa kuukaudessa.

Mikähän voisi auttaa tähän.

t. Toni H

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitysten jälkeen tehdasasetusten palauttaminen on tosiaan enemmän kuin suotavaa. Monet erittäin eriskummalliset ongelmat katoavat sillä (ja jäljelle jäävät ne vähän vähemmän eriskummalliset...).

Tuo akun tyhjeneminen on valitettavasti minulle ja muillekin tuttu ilmiö. Oireisiin kuuluu, että Android itse on käyttänyt akkua. Tuntuu liittyvän joidenkin ohjelmien käyttämiseen. Omassa tapauksessani Labyrinth-peli vaikuttaa ainakin aiheuttavan tuota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Resetin on tehny melko moneen kertaan tuohon puhelimeen. Eikä se oo auttanu mitenkään asiaan. Mutta nyt viimesimmän päivityksen jälkeen en ole resetoinut. Voisi olla ihan aiheellista kyllä.

t. Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään