Kirjoitettu Elokuu 20, 2011 Tuosta mainonnasta tuli mieleeni, Hesaria lukiessani näen useinkin melko ison mainoksen jostain tapahtumasta, lehden loppupuolella siellä tapahtumaosiossa.Mainos on sekava eli kymmenen kuvaa neljän tupakkiaskin kokoisessa tilassa ja teksti kuten taivahan parhaassa. Hesarin ja muidenkin mainosmedioiden hinnoittelu on pöyristyttävää, minkäänlaista vastaantuloa ei ole mainosmyyjiltä odotettavissa. Olen useammankin konsertin järjestänyt, ilmoittelussa on ollut aina pakko tyytyä maksimissaan yhteen palstaan ja enintään 50 millimetriin ja 3-4 toiston alennukseen, kun ei ole laittaa rahaa enempää - ja vaikka olisi näyttävämmät mainokset se ei silti takaisi että esim. Finlandia-talon saisi myytyä täyteen. Pitää olla aivan järjetön riskinottokyky että on varaa ostaa useita kokosivun mainoksia, joita tämänluonteinen tapahtuma väkisinkin vaatisi. Sellaista rahaa ei ole yleensä ole olemassa. Mutta tuiki tavallista on se että promoottori jos toinenkin tekee konkurssin kun riskinhallinta menee pieleen. Luulen että sponsorointi on se avaintekijä, jolla isoihin yleisötapahtumiin löytyy näkyvyys ja rahoitus - silloin on sivuseikka tuleeko tapahtumaan riittävästi yleisöä vai ei. Pääsylipputulojen varaan ei voi minkään tapahtuman taloutta laskea. Riskinottokyky tarkoittaa että rahojen on oltava etukäteen säästettynä, jotta ne on varaa menettää. * * * Tapahtuma oli erittäin hieno! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2011 Hesarin ja muidenkin mainosmedioiden hinnoittelu on pöyristyttävää, minkäänlaista vastaantuloa ei ole mainosmyyjiltä odotettavissa. Olen useammankin konsertin järjestänyt, ilmoittelussa on ollut aina pakko tyytyä maksimissaan yhteen palstaan ja enintään 50 millimetriin ja 3-4 toiston alennukseen, kun ei ole laittaa rahaa enempää - ja vaikka olisi näyttävämmät mainokset se ei silti takaisi että esim. Finlandia-talon saisi myytyä täyteen. Olen muutamia kertoja tarjonnut ison ilmailutapahtuman järjestäjälle mainostilaa edustamastani lehdestä. Ok, kyseesä on järjestölehti, mutta hinnoittelu ei ole pöyristyttävää, ilmestysmiajat pitävät, kohderyhmä on varmasti kiinnostunut tapahtumasta, ja ilmaisjakelun kautta lehti leviää hyvin laajalle. Vastaus on aina ollut: liian pieni media. Ei sitten, pitäkööt tunkkinsa ja itkekööt pöyristyttäviä hintoja valtamedioissa. Ja selvyyden vuoksi SKC:lle en tarjonnut mainostilaa (eikä sitä kyllä kyseltykään). Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2011 Markkinoinnissa, tiedotuksessa, ilmoitustilan kauppaamisessa ja journalismissa on selvästi jonkinlainen ylitsepääsemätön ajattelutapaero, jota ei voi pelkästään selittää sillä että jokainen taho haluaa (tehdä) rahaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2012 Onko tämä tapahtuma 2012 elokuussa Tikkakoskella kuten Keskisuomalainen tiistaina kirjoitteli lehdessä? Netistä tietoa ei ainakaan löydy enkä täälläkään ole huomannut asiasta mainittavan. Lainauksia lehdestä: "Jyväskylän Tikkakoskelle kaavaillaan elokuuksi suurta taitolentokilpailua, johon havitellaan peräti 10000-30000 katsojaa". "Tikkakosken tapahtumaa olisi määrä jatkaa ensi vuonnakin siten, että se olisi osa suurta Euroopan-laajuista lentokilpasarjaa, johon kuuluisi 3-5 osakilpailua". "(viime vuonna)...lentonäytös järjestettiin Helsingin Malmilla. Tuolloin tapahtuma osui samaan viikonloppuun, kun koulut olivat alkamassa, mikä söi yleisömäärää". Onko tässä taikasanana tuo "kaavaillaan", että ei ole vielä mitenkään varmaa? Tuskin se elokuun ensimmäisenä viikonloppuna on (Neste ralli 2-4.8 ), joten on hyvä mahdollisuus ajoittaa se koulujen alkamisviikonlopuille Etelän herrathan ei siitä tietenkään tykkää että joutuu poistumaan kehäteiden välittömästä läheisyydestä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla