Taneli Äikäs

Jämi Fly In 2011

64 viestiä aiheessa

Ensi viikolla julkaistavilla täysin uusilla nettisivuilla paljon lisätietoa tapahtumasta, tässä kuitenkin fly in ohjelma 16.-17.7.2011.

 

Jämi Fly In & Airshow 2011- ohjelma

 

Lauantai 16.7

 

9.00 Lipun nosto

 

10.00 RC-freestyle-kilpailu

 

10.30 VIP-näytös Jämi Areenassa

 

11.00 Jämi Areenan ilmailunäyttely aukeaa

 

12.00 Lentonäytös I

 

-Sami Kontio & CAP 232 Special Show

-Laskuvarjoesitys

-Ultrakevyt-esitys

-Gyrokopteri-esitys

-Siivet Jet Team - lennokkinäytös

-Mikko Luukkanen & SZD 59 Acro

-Raimo Nikkanen & Pitts Special

-Jurgis Kairys & Sukhoi Su-31

-Pär Cederqvist & Supermarine Spitfire Mk. XVI, Biltema

 

13.00 Experimental-kilpailun esittelylennot ja palkintojenjako

 

14.30 Lentonäytös II

 

-Stefan Sandberg & T-6 Texan

-Midnight Birds Skyflying Team

-Tandemlaskuvarjohyppy

-SAR-esitys / Suomen Lentopelastusseura & Jämijärven VPK

-Wakefield-luokan lennokkiesitys / Aarne Ellilän lennokin rekonsruktio

-Ali Machinchy - lennokkinäytös

-Suomen Ilmailuopisto & Phenom 100

-Suomen Ilmailuopisto & Extra 300 L

-Sami Kontio & CAP 232

-Air Bandits - Jurgis Kairys & Yoshi Muroya, Su-26 & Su-31

 

16.00 Museoajoneuvojen esittely

 

17.00 Lentonäytös III

 

-Sami Kontio & CAP 232 Special Show

-Pauli Perttula & Fouga Magister

-Juhani Lauri RC-freestyle

-Sami Nikulainen & Extra 300

-Jyrki Laukkanen & Gloster Gauntlet Mk. II

-Christoph Zahn & SZD 59 Acro

-Mikael Carlson & Fokker Dr.1

-Pär Cederqvist & Supermarine Spitfire Mk. XVI, Biltema

-Valery Sobolev & Aero L-39 Albatros, Baltic Bees Jet Team

 

18.00 Aero L-39 Albatros tulee laskuun (pienellä varauksella).

 

18.30 Jämi Areena sulkeutuu

 

21.00 alkaen Jupiter soittaa suomirokkia Lomahotelli Jämillä

 

 

 

Sunnuntai 17.7.2011

 

9.00 Lipun nosto

 

10.00 Jämi Areenan ilmailunäyttely aukeaa

 

11.00 Lentonäytös I

 

-Jurgis Kairys & Sukhoi Su-31

-Laskuvarjohyppyesitys

-Ultrakevyt-esitys

-Gyrokopteri-esitys

-Juhani Lauri RC-freestyle-esitys

-Christoph Zahn & SZD 59 Acro

-Stefan Sandberg & T-6 Texan

-Mikael Carlson & Fokker Dr.1

 

12.00 Museoajoneuvojen esittely

 

13.00 Lentonäytös II

 

-Raimo Nikkanen & Pitts Special

-Midnight Birds Skyflying Team

-Vuoden 2011 experimental-palkinnon voittajan esittelylento (ellei

suostu/halua niin vuoden 2010 voittaja, Comp Air lentää)

-Suomen Ilmailuopisto & Extra 300 L

-SAR-esitys / Suomen Lentopelastusseura & Jämijärven VPK

-Siivet Jet Team

-Suomen Ilmailuopisto & Phenom 100

-Valery Sobolev & Aero L-39 Albatros, Baltic Bees Jet Team

-Stefan Sandberg & T-6 Texan

-Sami Kontio & CAP 232

-Pär Cederqvist & Supermarine Spitfire Mk. XVI, Biltema

 

14.30 Saab J35F - Draken esittely (Ismo Aaltonen)

 

16.00 Lentonäytös III

 

-Sami Kontio & CAP 232 Special Show

-Ali Machinchy - lennokkinäytös

-Mikko Luukkanen & SZD 59 Acro

-Sami Nikulainen & Extra 300

-Jyrki Laukkanen & Gloster Gauntlet Mk. II

-Mikael Carlson & Fokker Dr.1

-Pär Cederqvist & Supermarine Spitfire Mk. XVI, Biltema

-Air Bandits - Jurgis Kairys & Yoshi Muroya, Su-26 & Su-31

 

17.00 Air Bandits laskussa.

 

17.30 Jämi Areena sulkeutuu

 

Ohjelma on laadittu yhteistyössä tanssija-koreografi Sami Saikkosen

kanssa. Muutoksia ohjelmaan saattaa vielä tulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa varsin kiinnostavalta :) Tämä kohta herätti mielenkiintoni: Christoph Zahn & SZD 59 Acro. Miksi Zahn esiintyy Acrolla eikä omalla koneellaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Zahn esiintyy Acrolla eikä omalla koneellaan?

 

Johan se on nähty!  :laugh:

 

Ei vaan, aika kallista sen koneen roudaaminen Saksasta tänne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa varsin kiinnostavalta :) Tämä kohta herätti mielenkiintoni: Christoph Zahn & SZD 59 Acro. Miksi Zahn esiintyy Acrolla eikä omalla koneellaan?

 

Zahn on esiintynyt parina vuonna peräkkäin, joten päätettiin että pidetään joku vuosi taukoa, vaihtelun vuoksi. Hän ei siis ollut ohjelmassa ensin ollenkaan, mutta kun oli kuitenkin tänne tulossa, muuten vaan turistina ja hyppäämään laskuvarjolla niin sitten kysyttiin kauhavalaisilta mitä jos..? Zahnin mukana tulee myös Bernd Vogt, joka viime vuonna esiintyi 1:2 Habichtilla yhdessä Zahnin kanssa. Bernd tulee muuten vaan paikalle, katsomaan lentonäytöstä.

 

Acrolla siis lentää Jämillä sekä Zahn että Luukkanen, molemmat musiikin tahtiin, mutta kumpi onkaan parempi? Huhut Kauhavalta kertovat, että vastus tulee olemaan saksalaiselle kova  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Acrolla siis lentää Jämillä sekä Zahn että Luukkanen, molemmat musiikin tahtiin, mutta kumpi onkaan parempi? Huhut Kauhavalta kertovat, että vastus tulee olemaan saksalaiselle kova  :thmbup:

 

Eihän tuossa ole saksan pojalla edes mitään mahdollisuuksia!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensi viikolla julkaistavilla täysin uusilla nettisivuilla paljon lisätietoa tapahtumasta, tässä kuitenkin fly in ohjelma 16.-17.7.2011.

 

No ei onnistunut ihan "ensi viikolla" mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. http://www.jamiflyin.com/  uusittu nyt kokonaan, ja on vielä hieman kesken, mutta lisää tietoa tulee päivittäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pientä päivitystä:

 

http://www.jamiflyin.com/ajankohtaista/?issue=10

 

btw, eräs universumin tunnetuimmista savolaisista ilmailuvalokuvaajista, Mikko Maliniemi hyppää tandemin fly innissä! Ja nokittaa jälleen turkulaiset mennen tullen ja kuusnolla, Mikko nimittäin viedään 5000m korkeuteen. (Team Valkeat Rystyset - jäsen Marko Rintanen Suomen Turusta hyppäsi viime vuonna TIAS:ssa huomattavan paljon alempaa..)

 

;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja juuri tulleen tiedon mukaan Ali Machinchy ei lennätä Me 262:ta enää ennen Jämiä, joten ellei Finnlines uppoa ja sää sen suinkin sallii tulemme Jämillä näkemään jotain todella ainutlaatuista  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palautetta vuoden 2010 Jämi Fly Innistä:

 

 

Lähinnä vastavalon takia jäin alakentälle näytöksen ajaksi seuraamaan näytöskoneiden toimintaa. Kuulutukset eivät sinne kuuluneet juuri lainkaaan, joten jossain vaiheessa oli aika pallo hukassa olo kun ei tiennyt mitä tapahtuu.

 

Minusta tuntuu, että tapahtuma on vedenjakajalla: ollako rento flyin-tapahtuma vai Lentonäytös. Mutta kokonaisuutena oli hienoa viettää lauantai Jämillä, ensi vuonna uudestaan  :thmbup:

Juha

 

ja yksityisviesti:

 

"Kävin lauantaina Jämillä, niinkuin olen tehnyt jo vuosia Fly-in-kuvion yhteydessä. Noissa foorumin eri henkilöiden jutuissa näkyi myös, että he eivät olleet tyytyväisiä kun kuulutukset eivät olleet kunnolla kuultavissa alakentällä. Olen täysin päinvastaista mieltä. Minä ja kaverini todella tykkäsimme siitä, että se alakenttä oli paikka, jossa saattoi jutella lentokavereiden kanssa kuulutusten häiritsemättä. Olin paikalla 12.55 - 19.00 ja yhden kerran yritin lähteä yläareenalle, mutta taas alkoikin tapahtua alhaalla. Tämmöiselle ilmailun läpitunkemalle friikille juuri se normaali touhu, koneiden lentoonlähtö-, laskeutumis- tankkaustouhut ja niiden ympärillä pyöriminen ja kuvaaminen on juuri se juttu. Tosi hyvät tunnelmat koko ajan. Harmi vain, että se näytöslinja vaatii nykyisin poistumaan koneiden luota. Siis en ehtinyt lainkaan varsinaiseen katsomoon enkä sisänäyttelytiloihin."

 

Näiden kahden ja muutaman muun palautteen pohjalta ratkaisumme tälle vuodelle:

 

http://www.jamiflyin.com/maassa/ylakentalla

http://www.jamiflyin.com/maassa/alakentalla

 

Juha, toivoakseni tapahtuma voi noilla järjestelyillä olla sekä rento fly in että lentonäytös. Ja lentonäytöksenäkin rento..  :)

 

-taneli

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hehe. Niin tai näin, teet aina väärinpäin.

Tomppa

 

No niinkin, mutta noissa kummassakin mielipiteessä oli kyllä pointtinsa. Viime vuonna ongelman aiheutti se että tarkka näytösaikataulu tehtiin vasta näytöspäivän aamuna, jolloin kuulutusten seuraaminen oli tärkeämpää kuin nyt, kun aikataulu on selvillä jo ennen tapahtuman alkua (johon on tosin jo tullut pari pikku muutosta uusien esiintyjien vuoksi mutta pääpiirteittäin aikataulu on tiedossa). Lääkkeinä ongelmaan siis käsiohjelmana lipunmyynnin yhteydessä jaettava tarkka aikataulu plus parannettu äänentoisto alakentällä kuulutusten määrää vähentäen.

 

Suuret linjat ovat jo selvillä, nyt on käynnissä se hienosäätö jonka onnistumisesta toivottavasti saadaan palautetta viimeistään tapahtuman jälkeen, että osattaisiin seuraavalle vuodelle parantaa. Jämin kaksi toisistaan erillään olevaa kiitotietä ja maaston korkeuserot tarjoavat mielenkiintoisia mahdollisuuksia mutta myös haasteita monipuolisen ilmailutapahtuman järjestämiseen.

 

-taneli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palautetta vuoden 2010 Jämi Fly Innistä:

Juha, toivoakseni tapahtuma voi noilla järjestelyillä olla sekä rento fly in että lentonäytös. Ja lentonäytöksenäkin rento..  :)

 

Olen edelleen sitä mieltä, että olo oli välillä "pallo hukassa" kun ei tiennyt mitä tapahtuu. Olen myös aina ollut siinä käsityksessä. että lentonäytöksissä pitäisi kuulutuksien kuulua koko yleisöalueella turvallisuuden takia, että esim. onnettomuustilanteessa yleisöä voidaan ohjeistaa. No, toinen tykkää brunetista, toinen blondista, mutta joka tapauksessa mielestäni alakenttä on parempi paikka seurata näytöstä.

 

Ilmeisesti osuin naulan kantaan todetessani, että jossain vaiheessa pitää päättää ollaanko fly inn, vai lentonäytös, kun tämä asia nousee jatkuvasti uudelleen esiin. Mielenkiintoista nähdä miten kahden identiteetin yhteen sovittaminen onnistuu tänä vuonna  :)

Juha

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen edelleen sitä mieltä, että olo oli välillä "pallo hukassa" kun ei tiennyt mitä tapahtuu. Olen myös aina ollut siinä käsityksessä. että lentonäytöksissä pitäisi kuulutuksien kuulua koko yleisöalueella turvallisuuden takia, että esim. onnettomuustilanteessa yleisöä voidaan ohjeistaa. No, toinen tykkää brunetista, toinen blondista, mutta joka tapauksessa mielestäni alakenttä on parempi paikka seurata näytöstä.

 

Ilmeisesti osuin naulan kantaan todetessani, että jossain vaiheessa pitää päättää ollaanko fly inn, vai lentonäytös, kun tämä asia nousee jatkuvasti uudelleen esiin. Mielenkiintoista nähdä miten kahden identiteetin yhteen sovittaminen onnistuu tänä vuonna  :)

Juha

 

 

Kuulutusten kattavuudesta:

 

Äänentoistoa parannetaan alakentällä, eli juuri kuten toivoitkin viime vuoden jälkeen. Mutta toisaalta, ihan kaikkea ei sinne kuuluteta, vaan tilanteen mukaan (esim. kaikki yleiseen turvallisuuteen liittyvät asiat kyllä ja kädessäsi olevaan ohjelmaan tulleet muutokset) Viime vuonna varmaan olikin pallo hukassa, mutta kyllä me teemme kaikkemme ettei tänä vuonna olisi. Edellä (ja nettisivuilla) esitetyin keinoin.

 

Ja mitä tuohon  lentonäytös - fly in vertailuun tulee, päätös on tehty vuoden 2007 tapahtuman jälkeen: Fly in & lentonäytös. Siinä mielessä löit siis peukaloosi  ;) Mutta tervetuloa taas :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tjenare Taneli.  :)

 

Löytyykö englanniksi infoa piloteille tms jotka tulee lentämällä?

 

Ei vielä mutta kohta.. tää nettisivu uudistus ois pitäny saada aiemmin valmiiks mutta kun..

 

-taneli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman päivitystä näytteilleasettajiin, Laser Gas Oy ja GSE ARCTIC mukana. Niin ja tietenkin Lentotiedustelupatteri / TykPr, joka tuo Rangerin esille parin vuoden tauon jälkeen. Helikopterilennätystäkin tarjolla viime vuoden malliin, myös lentonäytöksen pyöriessä. Paitsi silloin kun Spitti / Fokker / tms.  lentää, silloin katsellaan ja kuunnellaan, ja nautitaan ;)

 

http://www.jamiflyin.com/maassa/ylakentalla

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään