Juha Paulavuo

Ulosmarssi Helsinki-Vantaalla

44 viestiä aiheessa

Tää on taas nii suurta pelleilyä että ihan melkeen sanattomaksi vetää. Kyse on siis siitä että heiltä ollaan viemässä se 90% etu lentolipuista. Tämänkö takia pitää tehdä laiton lakko ? Asiastahan oli määrä keskustella, vaan ei taida ramppi apinat paljo keskustella.

 

No eise nyt iha sanattomaksi vetänykkää  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää on taas nii suurta pelleilyä että ihan melkeen sanattomaksi vetää. Kyse on siis siitä että heiltä ollaan viemässä se 90% etu lentolipuista. Tämänkö takia pitää tehdä laiton lakko ? Asiastahan oli määrä keskustella, vaan ei taida ramppi apinat paljo keskustella.

 

No eise nyt iha sanattomaksi vetänykkää  :P

 

Ja sinäkö haluaisit menettää 90 %:n alennuksen lentolipuista? Tuskinpa. Tilanne saattaa olla sellainen, että neuvottelu tuntuu täysin turhalta tai sillä ei saada mitään aikaiseksi. Toki laiton lakko on väärin, mutta saa työnantajan todella pohtimaan, onko tarpeen poistaa kyseisiä etuja. Tällaisia tilanteita kommentoitaessa on huomioitava molempien puolien näkökulmat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thomas Cook, Bulgarian Air, Easyjet & CSA Ainakin!  ;)

Tuifly Nordic vuokraa (kuten Cookkikin) matkustamohenkilökuntansa ainakin Airprolta, joten luulisi myös heiltä ostavan maapalvelutkin, korjatkaa jos olen väärässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuifly Nordic vuokraa (kuten Cookkikin) matkustamohenkilökuntansa ainakin Airprolta, joten luulisi myös heiltä ostavan maapalvelutkin, korjatkaa jos olen väärässä.

Servisair handlaa Tuit. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sinäkö haluaisit menettää 90 %:n alennuksen lentolipuista? Tuskinpa. Tilanne saattaa olla sellainen, että neuvottelu tuntuu täysin turhalta tai sillä ei saada mitään aikaiseksi. Toki laiton lakko on väärin, mutta saa työnantajan todella pohtimaan, onko tarpeen poistaa kyseisiä etuja. Tällaisia tilanteita kommentoitaessa on huomioitava molempien puolien näkökulmat.

 

Ei, en sitä tarkoittanutkaan. Vaan mietin sitä kun Finnair on ulkoistanut työntekijänsä jonkin aikaa sitten, niin eikö se käytännössä tarkoita sitä että myös Finnairin edut loppuu. No, nyt Finnair teki virheen ja antoi työntekijöiden pitää edun, ja tämä tästä seurasi. Lähinnä pidän Finskiä koko sopan keittäjänä, mutta kun kuitenkin näin "pienestä" asiasta on kysymys oisi lakon voinut suorittaa ihan laillisin menetelmin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattumalta samana iltana kun ulosmarssi järjestetään, on järjestetty myös Ilmailualan unionin juhlat lentokenttähenkilökunnalle.

 

Kyseessähän nyt kuitenkin taitaa olla useamman vuoden perinteellä Airport Crew Party, jolla ei vissiin ole IAU:n kanssa suuremmin tekemistä. Tai ainakaan IAU ei ole ikinä esiintynyt siten, että sillä olisi jotain tekemistä asian kanssa. Tiedä sitten tarkemmin. Joka tapauksessa kyseessä ei ole juhlat IAU:n jäsenille, vaan koko kenttähenkilökunnalle ammatilliseen järjestäyneisyyteen katsomatta. Maikkari tuossa pikkisen mielestäin vihjaa siihen suuntaan että hups, pannaan bileet pystyyn ja jengi ulosmarssille, niin mahdollisimman moni pääsee paikalle. Ei oikein kunnioitettavaa journalismia.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää on taas nii suurta pelleilyä että ihan melkeen sanattomaksi vetää. Kyse on siis siitä että heiltä ollaan viemässä se 90% etu lentolipuista. Tämänkö takia pitää tehdä laiton lakko ? Asiastahan oli määrä keskustella, vaan ei taida ramppi apinat paljo keskustella.

 

No eise nyt iha sanattomaksi vetänykkää  :P

 

No tässä ei pidä taas yksikään väite paikkaansa. Ei välttämättä kannata uskoa ihan kaikkea, mitä Iltiksessä lukee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tässä ei pidä taas yksikään väite paikkaansa. Ei välttämättä kannata uskoa ihan kaikkea, mitä Iltiksessä lukee.

 

Niin ei pidä tuo paikkansa että he joutuvat maksamaan vain 10% lipun hinnasta ? Jos ei,niin kerrotko mikä tässä mättää ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ei pidä tuo paikkansa että he joutuvat maksamaan vain 10% lipun hinnasta ? Jos ei,niin kerrotko mikä tässä mättää ?

 

-mitään 90% lippuetua ei ole koskaan ollutkaan

-lippuedut menetettiin jo liikkeenluovutuksen yhteydessä

-"ramppiapinat" ei ole ollut se osapuoli, jota ei kiinnosta neuvotella

-kyseessä oli ulosmarssi

 

Olen tainnut joskus aikaisemminkin mainita, että jos kovasti kadehdituttaa ilmailualan lippuedut, niin ammatinvalintakysymys.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

90 prosentin heittoni vaatii selityksen.

 

1) kyse oli 70-luvusta, jolloin olin pääkonttorissa töissä, Mannerheimintie 102:ssa, toimihenkilönä. 2) Liput olivat standby-lippuja, joita ei esim. perheellinen mies oikeastaan päässyt käyttämään kuin perheen lomamatkoijen yhteydessä, siis kesälomalla tms. Yksinäinen kulkija kuten minä kuitenkin ehdin käydä viikonloppulomalla esim. Pariisissa, koska ei ollut perhesidonnaisuuksia eikä velvoitteita. 3) Kuitenkin työmoraali oli korkea. Töitä paiskottiin ja lisäksi kellokorttijärjestelmän mukaan. 3 myöhästymistä töistä, esim. sen takia, että paluumatkan kone oli täynnä ja oli pakon edessä myöhästyminen töistä tiedossa, henkilökuntapäällikkö piti ankaran puhuttelun ja oma esimies katsoi synkin ilmein horisonttiin. 4) 70-luvulla ilmaisia autoetuja jne etuuksia oli yleisesti lähes kaikilla ammattiryhmillä, eikä niitä karsastettu tai niitä kadehdittu koska ne olivat olennainen osa palkkaa. 5) Jotta pääsi esim. kiertämään maapallon ympäri standby-lipuilla, - Lufthansan ja muutaman muun ystävällisen lentoyhtiön koneissa - niin ruumaan menevää matkatavaraa ei voinut ottaa mukaan. Reissattiin 1 bisnespuku päällä ja 1 Samsonite-salkku sisälsi kaiken muun tarvittavan. 6) Tällainen kierros piti rajata hetkeen ennen irtisanoutumista, koska jos irtisanouduit ensin ja yritit lentää sitten, henkilökuntaID-kortti otettiin pois heti irtisanoutumisen jälkeen, etkä päässyt ilman korttia yhdellekään lennolle vaikka olisi liput jo ostettu - Lufthansan 90 % alennuksella  -

 

mutta minä sain sen tehtyä. On kierretty 1 kerta pallon ympäri.

 

Vieläkö on kysymyksiä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS. Taitaa InterHandlingin porukat olleet myös aika iisisti viime vuosina? IH:ta käyttää lähinnä Finncomm, jolla on myös jonkunlainen omistus-suhde yhtiöön, ainakin käsityseni mukaan?

 

IH kuuluu Finncomm grouppiin, kuten myös finncomm training academy, fam ja suomen tilauslentopalvelu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

-mitään 90% lippuetua ei ole koskaan ollutkaan

-lippuedut menetettiin jo liikkeenluovutuksen yhteydessä

-"ramppiapinat" ei ole ollut se osapuoli, jota ei kiinnosta neuvotella

-kyseessä oli ulosmarssi

 

Olen tainnut joskus aikaisemminkin mainita, että jos kovasti kadehdituttaa ilmailualan lippuedut, niin ammatinvalintakysymys.

 

Näinhän se ilmeisesti menee, mutta en vieläkään itseäni viisaammalta ihmiseltä saanut vastausta mikä mättää ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähes kaikki Helsinki-Vantaalta tänään lähtevät lennot pystytään lentämään, vaikka lentokentällä onkin edelleen paha matkalaukkusuma eilisen ulosmarssin jäljiltä. Finnair joutuu perumaan yhden Pariisin-lennon. Muilla yhtiöillä ei tiettävästi ole tänään peruutuksia.

 

Henkilöstöyritys Baronasta arvioidaan, että kentälle jääneet matkatavarat pystytään palauttamaan parissa päivässä.

Odottamaton ulosmarssi aiheutti lentokentälle kaaoksen. Melkein kaksikymmentä lentoa peruutettiin, useita lentoja myöhästyi ja osa matkustajista jäi ilman matkatavaroita.

 

aamulehti

 

Finnairin matkustajilta on jäänyt Helsinki-Vantaalle yhteensä noin 3 500 matkalaukkua, kertoo Finnairin tiedottaja Mari Rouvi Uudelle Suomelle. Näistä valtaosa on ulkomaille matkustaneiden laukkuja.

 

uusi suomi

 

Paljonkohan muiden lentoyhtiöiden matkustajien laukkuja lienee EFHKlla ??

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Malagan koneessa kiehui kiukku

 

Finnairin lomalento Malagaan seisoi Helsinki-Vantaan kentällä useita tunteja. Aikataulun mukaan lähdön piti tapahtua klo 17.15, mutta matkaan päästiin vasta puoli kahdeltatoista yöllä.

 

Yli kuuden tunnin viivästymisen takana oli maapalveluhenkilökunnan ulosmarssi, joka on vaikeuttanut lentoliikennettä Helsinki-Vantaalla iltapäivästä asti. Lentokoneessa on kuuma, ja matkustajat saivat ensimmäisen kerran vettä vasta kahden tunnin odottelun jälkeen.

 

Koko juttu: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/05/1336816/malagan-koneessa-kiehuu-kiukku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paljonkohan muiden lentoyhtiöiden matkustajien laukkuja lienee EFHKlla ??

Paljon. Omalle lennolle ei edes yritetty saada laukkuja kyytiin. Kentällä oli varsin luovia ratkaisuja eilen. Esimerkiksi Ouluun lähtenyt LZF tankattiin ja lastattiin rullaustiellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaalla on käsittelemättömiä matkalaukkuja perjantaisen maapalveluhenkilöstön työnseisauksen jälkeen vielä joitakin satoja. Aiemmista tiedoista poiketen Finnair avaa huomenna tiistaina matkatavaroiden noutopisteen, josta asiakkaat voivat halutessaan noutaa myöhästyneet matkatavaransa. Aiemmin Finnair tiedotti, että matkatavaroitaan odottelevien ei pidä automaattisesti lähteä lentoasemalle laukkujaan hakemaan, vaan että laukut toimitettaisiin perille matkustajien ilmoittamiin osoitteisiin. Huomenna avautuvasta noutopisteestä huolimatta matkatavararoita toimitetaan edelleen myös asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

 

Maanantai-iltana Blue1 arvioi, että laukkuja on käsittelemättä edelleen 450. Finnairin osalta laukkuja on käsittelemättä noin 1 000 kappaletta.

 

yle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaalla on käsittelemättömiä matkalaukkuja perjantaisen maapalveluhenkilöstön työnseisauksen jälkeen vielä joitakin satoja.

 

Maanantai-iltana Blue1 arvioi, että laukkuja on käsittelemättä edelleen 450. Finnairin osalta laukkuja on käsittelemättä noin 1 000 kappaletta.

 

Onkos vähän ollut kaunistelua jutuissa. Useimmat kai käsittäisi "joitakin satoja" olevan ehkä tuo n. 500kpl joka on pulun osuus, mutta määrä onkin 3-kertainen >:(.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään