Christian Kurkio

X45 onkelma

14 viestiä aiheessa

APUVA! :-[

Sain eilen uuden koneeni ja aloin asentamaan tuota tikkua (tikun mukana tulevilla ajureilla ja softalla), mutta kun ohjeen mukaan ajurit on asennettu pitäisi tulla kalibrointi-ikkuna (sama kuin jos avaa ohjauspaneelista peliohjaimet). Kalibrointi-ikkuna ei siis ilmaantunut mutta asennus meni kuitenkin läpi ja jatkoin tikun ohjelmointisoftan asentamista.

Painettaessa update nappulaa windows halusi alkaa itse etsimään ja asentelemaan ajureita x45:n näppäimistölle ja hiirelle. Kun sille näytti mistä nuo ajurit löytyvät, asennus meni ilmoitusten mukaan läpi. Kaikki näytti näinollen olevan kohtalaisesti pulkassa, mutta kun yritin käynnistää profiilieditorin niin kone ilmoitti että pitäisi laittaa joystick kiinni koneeseen ennenkuin kyseista ohjelmaa voi käynnistää.

Siitä sitten singahdin tuonne ohjauspaneelin puolelle katsomaan ja sieltäpäin katsoen kaikki näytti olevan kunnossa, eli tikku on kytketty kiinni ja nappulat toimivat ihan normaalisti. Kun sitten sain Pacific Fightersin asennettua niin tikku kyllä toimii normaalisti.

Mutta haluaisin myös saada tuon ohjelmointisoftan myös toimimaan, elikkä olisiko ideoita mitä seuraavaksi pitäisi tehdä? ??? Minulla on tuo tikku ollut jo jonkun aikaa edellisessä koneessa (win98) ja siinä ei moista ongelmaa ilmennyt, eli liittyisikö jotenkin XP:hen?

Tuon saitekin näppäimistö ja hiiri näkyvät erillisinä varsinaisen näppiksen ja hiiren rinnalla ja ainakin näppäimistö tuntui jostain syystä häiritsevän varsinaista näppistä sekoittamalla komentoja.

Ja koneena on AMD 64 3200+, 1 Gb, Radeon 9800Pro, Win XP home UK sp2

CH

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Asensitko varmasti ohjeiden mukaan eli tikku ei saa olla kiinni koneessa kun asennat SGE:tä!Ajappa se "Nuke USB" ohjelma ja poista se X-45 asennus ja koita uudestaan(älä poista muita USB juttuja!!)

Tässä tärkein syy ettei tikun ohjelmointisofta(SGE) toimi.Jos nämä oli tuttua huttua niin ongelma on ainakin minulle outo.

Tuolla on jotain asiaa mutta heikosti:

http://www.saitek.com/row/supp/x36x45_support.htm

Ja täällä Mouse/Keyboard STT asiaa

http://www.saitekusa.com/usa/supp/sd3.htm

"When I try and run the Profile Editor software it tells me to plug in a Saitek controller. What's wrong?

This usually only applies to Windows XP and it's likely that the driver hasn't correctly updated/installed for the controller and it is still using the basic Windows driver. To solve this open up Control Panel and then open up the System icon at the bottom. Click Hardware at the top of the window that comes up and then click Device Manager.

Click the plus sign next to Human Interface Devices and you might see a couple of listings called HID Compliant Game Controller or USB Human Interface Device. Right click on it and choose Update Driver from the drop-down list of options.

On the window that comes up select Install from a list or specific location and then click Next.

On the next window select Don't search. I will choose the driver to install and then click Next.

On the next screen you should have two options, one of which is the name of your controller *. Select it and then click Next, then click Continue Anyway on the Windows driver signing warning and then finally finish when it has finished installing.

You should now have an icon for your controller next to your clock, provided you have installed the Advanced option on the install.

* If the name of your controller wasn’t there then click Have Disk and point it to the C:\Program Files\Saitek\Drivers\Inf directory and click OK - you should then have the option of your controller there for you."

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei, tikku ei ollut kiinni, vaan laitoin sen kiini siinä vaiheessa kun asennusohjelma käskee.

Eli tuo piti poistaa sillä Nuke USB ohjelmalla? Poistin ne ensimmäisen asennuksen jälkeen tuolta ohjauspaneeli/lisää poista ohjelma toiminnon kautta, eli töppäsin sitten tässä kohdassa. :-X

Ensimmäisellä asennuskerralla en muuten antanut wintoosan etsiä ja asennella/ näyttänyt missä noi ajurit ovat, kun ajattelin että saitekin asennusohjelma hoitaa homman kotio. Eli oikeastaan taisin töpätä jo siinä vaiheessa...?

Latasin täältä http://www.saitekforum.com/showthread.php?t=5914 uudet beta-ajurit, onko mitään havaintoa kannattaako noita vielä iskeä koneeseen vai koittaa edelleen niillä laitteen mukana tulleilla ajureilla ja ohjelmistoilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei, tikku ei ollut kiinni, vaan laitoin sen kiini siinä vaiheessa kun asennusohjelma käskee.

Eli tuo piti poistaa sillä Nuke USB ohjelmalla? Poistin ne ensimmäisen asennuksen jälkeen tuolta ohjauspaneeli/lisää poista ohjelma toiminnon kautta, eli töppäsin sitten tässä kohdassa. :-X

Ensimmäisellä asennuskerralla en muuten antanut wintoosan etsiä ja asennella/ näyttänyt missä noi ajurit ovat, kun ajattelin että saitekin asennusohjelma hoitaa homman kotio. Eli oikeastaan taisin töpätä jo siinä vaiheessa...?

Latasin täältä http://www.saitekforum.com/showthread.php?t=5914 uudet beta-ajurit, onko mitään havaintoa kannattaako noita vielä iskeä koneeseen vai koittaa edelleen niillä laitteen mukana tulleilla ajureilla ja ohjelmistoilla?

Kannattaa varmaan kokeilla ensin niillä mukana tulleilla että toimii sitten jos haluaa niin poistaa ne ja asentaa uudet,pulailua kenties mutta sitähän tämä yleensä on ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodiin, sainpas minäkin tuon toimimaan. Nuketin ja poistelin ne vanhat ajurit ym. Katselin noita tikun mukana tulleita ajureita ja kaikissa luki vain win9x tai NT, ei xp:tä, joten päätin sitten kokeilla noita uusia jotka olivat vain win xp:lle. Ja avot, homma alkoi toimia.

Muistaakseni vanhemmassa ohjelmaversiossa ei voinut noita kaasukahvassa olevia hiiren ja hatun nappuloita ohjelmoida etukäteen, mutta uudella versiolla sekin onnistuu.

Kun kerran kysely aloitettiin, niin millä ohjelmalla otat noita screenshotteja, vai onko PF:ssä valmiina joku toiminto millä niitä saa? CFS2:n kanssa olen käyttänyt FSSreen nimistä ohjelmaa kuvien ottamiseen.

CH

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodiin, sainpas minäkin tuon toimimaan. Nuketin ja poistelin ne vanhat ajurit ym. Katselin noita tikun mukana tulleita ajureita ja kaikissa luki vain win9x tai NT, ei xp:tä, joten päätin sitten kokeilla noita uusia jotka olivat vain win xp:lle. Ja avot, homma alkoi toimia.

Muistaakseni vanhemmassa ohjelmaversiossa ei voinut noita kaasukahvassa olevia hiiren ja hatun nappuloita ohjelmoida etukäteen, mutta uudella versiolla sekin onnistuu.

Kun kerran kysely aloitettiin, niin millä ohjelmalla otat noita screenshotteja, vai onko PF:ssä valmiina joku toiminto millä niitä saa? CFS2:n kanssa olen käyttänyt FSSreen nimistä ohjelmaa kuvien ottamiseen.

CH

Moi!

Käytän kaappauksiin SnagIt ohjelmaa joka on aika monipuolinen editoreineen päivineen:

http://www.techsmith.com/products/snagit/default.asp

Enpä ole huomannut onko noissa Oleg:in simuissa mitään inbuilt kuvasoftaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno homma että sait toimimaan!

Minulla kyllä toimivat tuon kaasun hiiri ja hattu, kun olen ne ohjelmoinut (käyttiksenä Win98, softat tikun mukana tulleet) SST:llä.

FSScreen on ihan hyvä. Toinen voisi olla vaikkapa SnapShooter (Avsim: snapshooter211_ful_142855.zip). Minä käytän SnapShooteria, koska FSScreenissä ilmeni minulla joskus tällainen ongelma:

Clipboard02.gif

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno homma että sait toimimaan!

Minulla kyllä toimivat tuon kaasun hiiri ja hattu, kun olen ne ohjelmoinut (käyttiksenä Win98, softat tikun mukana tulleet) SST:llä.FSScreen on ihan hyvä. Toinen voisi olla vaikkapa SnapShooter (Avsim: snapshooter211_ful_142855.zip). Minä käytän SnapShooteria, koska FSScreenissä ilmeni minulla joskus tällainen ongelma:

Clipboard02.gif

Voikos sillä FSScreen:illä ottaa esim. Pacific Fighters shotteja? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kyllä toimivat tuon kaasun hiiri ja hattu, kun olen ne ohjelmoinut (käyttiksenä Win98, softat tikun mukana tulleet) SST:llä.

Moi, mites tuo kaasukahvassa oleva "hiiri", pitäisikö sillä pystyä kääntelemään katselukulmaa PF:ssä kuten tavallisella hiirellä? Minulla ainakin tuo hiiri näkyy kalibrointi-ikkunassa 8- suuntaisena hattuna, mutta pelissä se tuntuu olevan 4- suuntainen, eli saan käyttöön 4 painonappia.

t: CH

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, mites tuo kaasukahvassa oleva "hiiri", pitäisikö sillä pystyä kääntelemään katselukulmaa PF:ssä kuten tavallisella hiirellä? Minulla ainakin tuo hiiri näkyy kalibrointi-ikkunassa 8- suuntaisena hattuna, mutta pelissä se tuntuu olevan 4- suuntainen, eli saan käyttöön 4 painonappia.

Kyllä periaatteessa pitäisi pystyä. Luulen, että sen hiiren voi määritellä POV-hatuksi. Tukeekohan PF sitten 8-akselisia hattuja (jollaiseksi tuo hiiri voidaan tässä tapauksessa lukea)? Mitenkäs muut HOTASisi hatut, toimivatko ne 8-suuntaisina?

Voikos sillä FSScreen:illä ottaa esim. Pacific Fighters shotteja?

Miksei voisi? Pyörisihän FSScreen siellä taustalla ihan normaalisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voikos sillä FSScreen:illä ottaa esim. Pacific Fighters shotteja? ;)

No PF:än kanssa en ole kokeillut, mutta FB:n kanssa toimii, niin miksei PF:nkin. Sehän toimii melkeen minkä tahansa ohjelman kanssa (gmaxissa siitä on esim ollu hyötyä) kun se vaan pörrää taustalla ja tallentaa leikepöydän kuvat automaattisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No PF:än kanssa en ole kokeillut, mutta FB:n kanssa toimii, niin miksei PF:nkin. Sehän toimii melkeen minkä tahansa ohjelman kanssa (gmaxissa siitä on esim ollu hyötyä) kun se vaan pörrää taustalla ja tallentaa leikepöydän kuvat automaattisesti.

Jepulis!!

Itse olen käsittänyt että se on vain joku FS-lisäri mutta hyvä että korjasitte!

Se on taas lähes pyhäinhäväistystä että sitä käytetään Illussa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on taas lähes pyhäinhäväistystä että sitä käytetään Illussa ;D

Niin on, en minäkään käytä FSScreeniä esim. pelatessani Falcon 4:sta. Falconissa on jo muutenkin hyvin toimiva sisäänrakennettu kuvankaappaussysteemi. ;) Onkos Illussa sama juttu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä periaatteessa pitäisi pystyä. Luulen, että sen hiiren voi määritellä POV-hatuksi. Tukeekohan PF sitten 8-akselisia hattuja (jollaiseksi tuo hiiri voidaan tässä tapauksessa lukea)? Mitenkäs muut HOTASisi hatut, toimivatko ne 8-suuntaisina?

Huomasin tuossa eilen että nuo kaikki hatut, sekä tikussa että kaasukahvassa saa ohjelmoitaessa ilmoitettua joko nappuloina (4 kpl) tai 4 / 8 suuntaisina hattuina. En vain ollut huomannut tökkiä niitä pikku kuvakkeita siinä oikeassa nurkassa. Tein nyt niin että ohjelmoin nappulat tuolla tikun ohjelmalla ja poistin PF:ssä olevat hattukomennot jottei tulisi konflikteja.

Samassa hötäkässä sitten huomasin että kaasukahvassa olevan hiiren saa toimimaan joko hiirenä tai sitten neljänä nappulana. Jostain syystä tämäkin oli mennyt ohi aikaisemmin... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään