Markus Mäkelä

Airbus pienoismalleja alennuksella

97 viestiä aiheessa

Noh, tänään sitten saapui Saksasta kotiovelle jännä paketti. Kävi ilmi, että kyseinen paketti oli Airbus-shopin lähettämä ''hyvityspaketti'' kaupan peruuttamasta tilauksesta. Aika kauan silläkin kesti, sillä sähköposti tulevasta hyvityspaketista oli lähetetty 18.7.11 ja varsinainen tilaus oli tehty jo toukokuussa. Paketti sisälsi kuitenkin kivoja yllätyksiä, kuten Airbus paitoja, lippiksen, kyniä, pinssejä, tarroja, avainnauhoja sekä pahoittelukirjeen. Ehkä tämä ilmainen krääsä lievittää vähän sitä tuskaa että pari ei-tärkeätä pienoismallia jäi saamatta  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, tänään sitten saapui Saksasta kotiovelle jännä paketti. Kävi ilmi, että kyseinen paketti oli Airbus-shopin lähettämä ''hyvityspaketti'' kaupan peruuttamasta tilauksesta. kuten Airbus paitoja, lippiksen, kyniä, pinssejä, tarroja, avainnauhoja sekä pahoittelukirjeen. Ehkä tämä ilmainen krääsä lievittää vähän sitä tuskaa että pari ei-tärkeätä pienoismallia jäi saamatta  ;)

 

Tännekin tuli "hyvityspaketti". Paketti oli revennyt auki kuljetuksessa, enkä tiedä mitä kaikkea "hyvitystä" on karissut matkan varrelle, pitäisiköhän tehdä reklamaatio  ::) Paketin sisältö on pitkälti samantyyppinen kuin Aleksillakin. Vähän on sellainen olo, että laatikkoon on heitelty mitä on käteen sattunut. Nyt vain ihmettelen mitä teen esim. kahdella punaisella naisten paidalla  ??? joista toinen on kokoa XXL, eihän sitä edes uskalla kenellekään tutulle naiselle antaa  :laugh:

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän on sellainen olo, että laatikkoon on heitelty mitä on käteen sattunut. Nyt vain ihmettelen mitä teen esim. kahdella punaisella naisten paidalla  ??? joista toinen on kokoa XXL, eihän sitä edes uskalla kenellekään tutulle naiselle antaa  :laugh:

Juha

 

Kätevä tapa päästä eroon kaikesta turhasta varaston pohjalle jääneestä kamasta ja kerätä vähän brownie pointseja samalla :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä tein kepeän saturaisen tilauksen Toukokuussa, ja abaut 25€ arvosta tavaraa tuli heinäkuun alussa ja loput tavarat on vieläkin kateissa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaha. Nyt on tilauksen summa veloitettu kortilta, mutta tuotteen tuotetta tilaamistani en ole saanut. Ja tilauksestakin on kai se 6 kk. Voi jestas mitä pelleilyä.

 

Noh, laitoin sähköpostia kysellen että onko jostain sitä tavaraa löytynytkin ja aikovatko toimittaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllätyspaketti tuli eilen:

- 17 Airbus pinssiä

- 2 kuulakärkikynää

- 1 A380 tarra

- 1 A380 sininen lippis

- 1 naisten T-paita, violetti, XXL

- 1 naisten T-paita, punainen, M

- 1 avainnauha, musta

- 1 avainnauha, sininen

 

Kortilta ei veloituksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Allekirjoittaneelta veloitettiin tilauksen alkuperäinen summa tililtä maanantaina. Keväällä saapuneessa paketissa oli tosin vain osa sisällöstä eli jos nyt ei muutaman päivän sisällä ala kuulumaan pakettia saksanmaalta niin pistä todella vihaisen mailin sinnepäin.  Jokainen voikin sitten miettiä mitkä ne jatkovaihtoehdot ton jälkeen on...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tjaa a. Oli sit kanssa Brands Fashion GmbH Buchholz velottanu tililtä parin tilauksen hynät viimekuun lopulla, mutta paketit mitkä tuli heinäkuussa niin eivät sisältäneet kuin 6-7 tuotetta / paketti vaikka tilauksessa tuotteita oli 20 kpl / tilaus.

 

Pitänee vissiin odotella tovi josko sieltä puuttuvat tavarat tulee tai sitten mailata niille tilaus maili ja lähete ja pyydellä rahoja takasin päin. Tiedä sitten olisivatko he pystyneet korjaamaan tuon veloitettavan summan vastaamaan sitä summaa millä tavaraa on toimitettu. Toimitettujen tavaroiden arvo on 4 kertaa pienempi kuin niistä veloitettu summa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Postia sinne suoraan, ei ne sitä muuten korjaa. Taikka pankkiin/luottokorttifirmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Thank you for your email.

 

Due to an error in our payment process regarding your order, a wrong amount was charged to your credit card. We will verify this circumstance as soon as possible and keep you informed.

 

The payments will be adjusted accordingly.

 

We greatly regret this and would like to apologize for the inconveniences caused.

 

Kind gerads / Mit freundliche Grüßen

Your Customer Care Team

__________________________

Let's shop Airbus

Customer Care

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kesäkuun puolivälissä tilatusta reilun satasen tilauksesta tuli noin neljännes.

Katevaraus katosi luottokortilta eikä sillä näy mitään veloitusta. No, kiitoksia ;)

 

Olivat lierot sitten lopulta syyskuun lopulla veloittaneet kortilta koko alkuperäisen summan.

Luottokunta kehotti ensin ottamaan ko. yhtiöön yhteyttä ja ellei asia oikene niin

täyttämään tämän valituskaavakkeen ja palauttamaan Luottokuntaan:

 

http://www.luottokunta.fi/portal/page/portal/fi/liitetiedostot/KT001_SU_EN_0.pdf

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olivat lierot sitten lopulta syyskuun lopulla veloittaneet kortilta koko alkuperäisen summan. Luottokunta kehotti ensin ottamaan ko. yhtiöön yhteyttä ja ellei asia oikene niin  täyttämään tämän valituskaavakkeen ja palauttamaan Luottokuntaan:

 

Jotenkin tulee olo, että valmistaudutaan ampumaan tykillä kärpästä?

 

noin kuusi tuntia yhteydenoton jälkeen tuli vastaus:

 

Due to a system error some orders have not been processed correctly. We are sorry to inform you, that your order is effected by this. Our accounting department is advised to reimburse you the amount of € xxxx,31 as soon as possible.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tulee olo, että valmistaudutaan ampumaan tykillä kärpästä?

 

noin kuusi tuntia yhteydenoton jälkeen tuli vastaus:

 

Due to a system error some orders have not been processed correctly. We are sorry to inform you, that your order is effected by this. Our accounting department is advised to reimburse you the amount of € xxxx,31 as soon as possible.

Joskus vuosia sitten kun oli vastaava tapaus eli aiheettoman suuri veloitus homma meni siten että Luottokunta perui koko veloituksen kun sinne soitin ja laskuttajan piti laskuttaa koko homma uudelleen oikealla summalla. Ajattelin että saisin asian hoidettu helposti samallalailla mutta enää sellainen ei onnistunutkaan. Aiemmasta tapauksesta taitaa olla jo pian kymmenkunta vuotta.

 

Joten Luottokunnan ohje oli ottaa ensin nettikauppaan yhteytta ja ellei asia selvia niin täyttää valituslomake.

Tykilläampumista siis on se kun kysyy jo valmiiksi miten toimia ellei asia korjaannu?

 

Nettikauppa voi toki vaikka minuutissa vastata että asia hoidetaan mutta se on hoidettu vasta kun se on hoidettu  ;)

No odotellaan sitten hoitaako nettikauppa asian.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tulee olo, että valmistaudutaan ampumaan tykillä kärpästä?

 

...

as soon as possible.

 

Juu, mutta kun kahteen viikkoon ei ole lupailusta huolimatta tullut korjausta niin pitänee antaa pankin/lk:n hommaksi sitten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

23.9 kortilta veloitettu 66€, vain parin kympin kynä saatu himaan asti. Aikamoista perseilyä. Laitoin lafkaan viestiä; saapa nähdä joutuuko kääntymään Nordea rahoituksen puoleen... Viimeksi vastaavassa tilanteessa vaativat rikosilmoituksen(!) tekemisen kyttiksellä ennen asiaan puuttumista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikamoista perseilyä.

Nimenomaan, vanhanmallin kusetus. Odotetaan ja toivotaan ettei tilaaja tee reklamaatiota. Mulle tuli kanssa postissa muutama pinssi ja kynä. Nyt oli kortilta vedetty koko tilaus vaikka pinssien mukana tulleessa saatteessa oli nimenomaan että kyseessä on "hyvitys" eikä siitä veloiteta. Soitto Amexille ja he vähensivät samantien summan laskusta ja lähettävät selvityspyynnön yhtiöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos kukaan saanut palautuksia kyseisestä paskafirmasta? Itse laitoin kolmisen vkoa takaperin (asiallisen) tiedustelun ja lupasivat hyvittää luottokorttia mahdollisimman pian. Ylläri pylläri, korttia ei ole edelleenkään hyvitetty; laitoinkin juuri ei_niin_asiallisen tiedustelun firmaan, saapa nähdä mitä vastaavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuli palautus sitten muistaakseni 20.10 tjsp (= 2-3 vk meni). Ehdin laittaa korttireklamaation pankkiin (piti postittaa), mutta sopivasti päivä sen jälkeen tipahti palautus. Olin mailannut ainakin 3-4 kertaa ja sama stoori että kovasti ja heti oltiin palauttamassa - annoin 2vk aikaa ennen pankin mukaan sotkemista mutta se ei riittänyt. Laitoin mailia firman TJ:tä myöden (joka vastailikin aika nopeasti), mutta ei se tuota palautusta yhtään nopeuttanut.

 

=> Reklaamaatio korttifirmaan asap. Siihen kuittikopio ja liitteet email-keskusteluista jos ei puhelimitse hoidu (Nordealla ei ainakaan hoitunut vaan piti postitella, ja ei vaadi poliisille ilmoituksia kun valitset lomakeesta vaihtoehdon "hyvitys ei ole kirjaunut tililleni". Rikosilmo pitää tehdä vain jos itse kiistät koskaan ostaneesi tavaroita jne).

 

Lupasivat myös kovasti jotain ylläripylläripakettia mutta "ei oo, ei tuu" selvästikään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyhyt historia

-Tilattu kamaa 29.5.

-Jotain tuli 27.6.

-Koko tilaus veloitetu kortilta 23.9.

-Reklamoitu myyjälle (customercare@airbus-shop.com) 17.10. (melkein heti lähettämisen jälkeen tuli kuittaus spostin vastaanottamisesta)

-Myyjä ilmoitti hyvityksestä 19.10.

-Erotus hyvitetty kortille 27.10.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa sitten vihdoinkin tänään laitettua maili klo 17:03 (aattelin jo tehdä reklamaation, että saavat saman tilikauden puolle , jos niin haluavat :), että josko voisitte palauttaa liikaa veloitetut oravan nahat, niin maili tuli 17:24, että iliman muuta he palauttavat kaikista tilauksistani ja He ovat pahoillaan... niimpä niin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään