Sami Varis

Reboot and Select proper Boot device....ongelma

6 viestiä aiheessa

Moi

Ostin uuden cd/dvd aseman SATA kiinnityksellä pistin kiinni koneeseen ja käynnistin. Käynnistäessä tunkee tolasen virheilmoituksen:Reboot and Select proper Boot device and press a key

Apuja? Ittellä ei oo mitään hajua mitä tehä. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Ostin uuden cd/dvd aseman SATA kiinnityksellä pistin kiinni koneeseen ja käynnistin. Käynnistäessä tunkee tolasen virheilmoituksen:Reboot and Select proper Boot device and press a key

Apuja? Ittellä ei oo mitään hajua mitä tehä. ???

Eikun biosiin määrittämään ensisijaiseksi laitteeksi kovo jolla windows on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin mutten saanu. Mun mielest siinä ei edes voinut laittaa kovoa mistä boottais. Vai mistä sieltä se pistetään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin mutten saanu. Mun mielest siinä ei edes voinut laittaa kovoa mistä boottais. Vai mistä sieltä se pistetään.

No tuohon en osaa sanoa mitn, biosit kun ei ole täysin identtisiä ja jos valmiskone on kyseessä, niin niissä vielä vaikeammin pystyy selittämään kun nekin on suht rajallisia toiminnaltaan. Boot Priority kohta tms jos löytyy niin siitä voi määritää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma selvisi BIOSissa ei löytänyt kovoa joten tarkistin johdot. Olin vahingossa ottanut kovosta S-ATA liittimen pois ja pistänyt sen siihen levyasemaan. Pistin takaisin kovoon niin kone käynnistyy taas normaalisti. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma selvisi BIOSissa ei löytänyt kovoa joten tarkistin johdot. Olin vahingossa ottanut kovosta S-ATA liittimen pois ja pistänyt sen siihen levyasemaan. Pistin takaisin kovoon niin kone käynnistyy taas normaalisti. ;D

Näinkin voi käydä ;D Hieno homma että se ongelma ratkesi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään