Guest Aaltonen

Power pushback

10 viestiä aiheessa

Esim. Finnair harjoittaa powerbackia ATR:ssä säännöllisesti.

 

Jeteissä tuo on vähän epäkäytäännöllisempää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.flightlevel350.com/picwindow.php?cat=7&pic=799

 

Eipä oo tällästä tullu nähtyä koskaan. Näköjään tolleenkin voi sitten push päkin tehdä. :o

MItäs mieltä tosta ollaan?

Ei taida ihan yleistä olla?

 

(Video ei sitten ehkä kaikilla toimi :( )

 

Onhan näistä juttua ollut ja taitaa olla nykyjään kyllä kiellettyä suihkumoottorien kanssa.Imeytyy roskat ja mahdollinen jää moottoreihin huonoilla seurauksilla!!

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esim. Finnair harjoittaa powerbackia ATR:ssä säännöllisesti.

 

Jeteissä tuo on vähän epäkäytäännöllisempää.

 

Se on myös jeteillä kiellettyä. En muista onko määräysten mukaan, mutta ainakin Vantaalla paikallisten säädösten ja Finnairilla firman toimesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK, hyvä tietää tuo. Kyllä toi kieltämättä vähän näytti hullulta hommalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on myös jeteillä kiellettyä. En muista onko määräysten mukaan, mutta ainakin Vantaalla paikallisten säädösten ja Finnairilla firman toimesta.

 

Paitti Nopekolla, jossa tehdään joskus simulle sound tsekki ko tapaa noudatten ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Kyllä tuota vielä täällä rapakon takana harrastetaan esim. NWA (kuvassa), AA, Air Tran ja on varmaan muitakin. Sehan onnistuu paraiten DC9 (MD sarjan), B727 koneissa moottorien sijoituksen ja niiden tyypin vuoksi. Esim. Airbus ja Boeing 757, 767, 777 täma ei ole käytännollistä sen takia, koska ne moottorit tuottaa myos työntövoimaa eteenpäin reverssin aikana ja on pienemmillä nopeuksilla plus miinus nolla. Hyvä on myös muistaa, ettei käytä jarrupolkimia pysäyttäkseen koneen taaksepäin menemisen sen jälkeen kun powerback on tehty. Se tietysti aiheuttaa lentomelua, mutta kyllä se on nopeampi kuin normaali pushback. Kait sen takia muutamat lentoyhtiöt sitä vielä harrastaa.

 

JH

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan näistä juttua ollut ja taitaa olla nykyjään kyllä kiellettyä suihkumoottorien kanssa.Imeytyy roskat ja mahdollinen jää moottoreihin huonoilla seurauksilla!!

T:Harri

 

Juu, näin kävi muunmuassa Air Floridan lennolle 90, joka päätyi Potomac -jokeen pian nousun jälkeen. 74 menehtyi.

http://www.airdisaster.com/special/special-af90.shtml

 

 

Atraimella tuota peruuttelua harrastetaan mm. Binterin ohjaamotyöskentely dvd:llä, eli ilmeisesti se on aika normaali käytäntö ATR:llä, kuten Antti mainitsi.

Sami voisi varmasti kertoa tästä toiminpiteestä enemmänkin?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään