Tarmo Kallio

Jatkuva ohjelmistopäivitysrumba

24 viestiä aiheessa

Eilen illalla (klo. 20.00) asensin Microsoftin kesäkuun päivityksen pöytäkoneelle. Päivityspaketti oli yli 120 Mt. Ja asennuksessa meni aikaa. Sama homma tänään aamulla läppärille. pöytäkoneelle tuli 17 päivitystä ja läppärille 16. Minkähän takia pöytäkoneelle tuli yksi päivitys enemmän. Molemmissa koneissa on täsmälleen samat ohjelmat ja asetukset. Pöytäkoneessa on tosin kaikki pelit.

Tänään tuli ilmoitus, että Adobe reader X on haavoittuva ja täytyy ladata päivitys  :-\  Minä käytän Adoben tuotteista readeria, flash playeria ja airia. Varsinkin flashiin tulee jatkuvasti päivityksiä.

Kunpa Microsoft ostaisi Adoben ja Oraclen (Java).  Silloin kaikki päivitykset tulisivat joka kuukauden toinen tiistai kello 20.00 samasta tuutista  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm...

Talosta löytyy useampikin Mac. Enpä ole vuosiin istuskellut päivittyvän koneen vieressä ihmettelemässä.

Tulee ne päivitykset myös Windows seiskaan automaattisesti, jos haluaa. Tässä on tärkeä sivusto: http://www.cert.fi/.  Kannattaa lukea .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on taas sellainen ongelma , että viime viikolla kun tuli se xp:n isompi päivitys niin sen jälkeen xp pyytää asentamaan c++2005 sp1 tietoturvapäivitystä jatkuvasti uudelleen.

[ attachment removed / expired ]

Elikkä päivitys on jäänyt ikuiseen luuppiin eikä päivitys asennu. Mitähän tuolle voisi tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo sama päivitys tuli Seiskalle ja asentui ongelmitta. Päivityksen voi peruuttaa uppdaten asetuksesta "Piilota päivitys". Silloin se ei jää ainakaan luuppiin pyörimään.

Onko XP:ssä asennettuna service pack 3 ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut asennuksen käsiasennusta, eli ladannut tuon päivityksen erillisesti installerina, sekin kun on mahdollista.

Voi olla että asennus ei mene loppuun asti vaan ilmoitus on virheestä, esim ei pysty kirjottamaan käyttöoikeuksien ongelman takia rekisteriin kaikkia tarvittavia tietoja.

Yleensä nuo C++ on asentunut itselläni, mutta pari kertaa on samalla tapaa herjaa heittänyt, silloin olen uninstalloinut kaikki nuo asennukset ja asentanut uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut asennuksen käsiasennusta, eli ladannut tuon päivityksen erillisesti installerina, sekin kun on mahdollista.

Voi olla että asennus ei mene loppuun asti vaan ilmoitus on virheestä, esim ei pysty kirjottamaan käyttöoikeuksien ongelman takia rekisteriin kaikkia tarvittavia tietoja.

Yleensä nuo C++ on asentunut itselläni, mutta pari kertaa on samalla tapaa herjaa heittänyt, silloin olen uninstalloinut kaikki nuo asennukset ja asentanut uudelleen.

Kerroppas miten tuo käsinasennus tehdään xp:ssä.

Edit: Tein päivityksen mikkisoftan sivulla.

Kaikki näyttää hienolta, mutta kun menet uudestaan sivulle niin mitään ei olekkaan asentunut ja kehottaa asentamaan aina vaan uudestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hei mä en ookaan ainoa joka tuskailee asian kanssa... hyvä ketju, pitänee perehtyä tähän jotta loppuu se iänkaikkinen "asennetaan päivityksiä - odota"  "määritetään windowsia..."

ja vääräleuat pitää nyt päänsä sitten kiinni mäkkien suhteen. Nyt on windows talossa ja ehjää konetta en ala vaihtamaan uuteen. Sitten kun tästä aika jättää niin katsotaan sitten...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota olen kokeillut mutta kun sitä alkaa asentamaan niin herjaa että ohjelmaa ei voi asentaa koska järjestelmänvalvoja ei anna siihen oikeuksia vaikka olen käynnistänyt koneen vikasietotilassa ja järjestelmänvalvojana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja vääräleuat pitää nyt päänsä sitten kiinni mäkkien suhteen.

Niinpä, Hanna on oikeassa.  ;D

Edit: eikä sitä konetta kannata siltikään vaihtaa johonkin helevatan mäkkiin, onhan olemassa ubuntu joka pyörii tällä hetkellä toisessa koneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota olen kokeillut mutta kun sitä alkaa asentamaan niin herjaa että ohjelmaa ei voi asentaa koska järjestelmänvalvoja ei anna siihen oikeuksia vaikka olen käynnistänyt koneen vikasietotilassa ja järjestelmänvalvojana.

Itse itseäni lainaten: "Voi olla että asennus ei mene loppuun asti vaan ilmoitus on virheestä, esim ei pysty kirjottamaan käyttöoikeuksien ongelman takia rekisteriin kaikkia tarvittavia tietoja."

Kannattaa varmistaa että olet järjestelmänvalvoja täysillä oikeuksilla. Tähän löytyy kasapäin konsteja tässä yksi: http://ask-leo.com/how_do_i_get_administrative_privileges_on_windows_xp.html

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/660275

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No itsehän sä aloitit.  :P

Niinpä niin, mutta kun se ei ollut vitsi vaan tosi asia.  ;)

Elikkä ongelma on edelleen olemassa vaikka on kaikki oikeudet olemassa järjestelmänvalvojana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkä ongelma on edelleen olemassa vaikka on kaikki oikeudet olemassa järjestelmänvalvojana.

Vähän epäilyttää että ei ole kuitenkaan. Ei se moisia ilmoittele yleensä, jos on täydet oikeudet, kannattaa myös varmistaa että olet esim koko C: osion Suojaustiedoissa omalla nimelläsi luodulla tilillä myös 100% oikeuksilla. Eli C: kohdassa ominaisuudet, sieltä Suojaus välilehti ja sitä kautta alat lisäämään ja varmistelemaan osion oikeudet ja samalla tapaa myös Regeditin kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eppäillä aina soppii, Mutta kun ne täydet oikeudet nyt vaan on olemassa.

No sit en myös itsekkään muita vaihtoehtoja tiedä, toinen on että palomuuri/viirus scanneri ohjelma blokkaa. Kaikki kannattaa varmistaa läpi. Toivotaan että ratkeaa ongelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Microsoftilta poimittua: http://support.microsoft.com/kb/2416400/fi

Tunnetut ongelmat käytettäessä käyttäjän määrittämän CSS-tyylisivun Fix it -ratkaisua

Joissakin tilanteissa ryhmäkäytäntö saattaa estää tämän Fix it -ratkaisun asentamisen Windows Server 2008- tai Windows Server 2008 R2 -järjestelmiin. Kun ongelma ilmenee, näyttöön saattaa tulla seuraavankaltainen virhesanoma:

Järjestelmänvalvoja on määrittänyt käytäntöjä, jotka estävät tämän asennuksen.

Kysy järjestelmänvalvojalta lisätietoja käytännön muuttamisesta niin, että asennus sallitaan.

Et välttämättä pysty asentamaan tätä Fix it -ratkaisua, jos seuraavassa rekisterin sijainnissa on Styles-rekisteriavain:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Styles

Voit ratkaista tämän ongelman poistamalla rekisterin Styles-aliavaimen ja asentamalla Fix it -ratkaisun sitten.

Huomautus Voit viedä rekisterin Styles-aliavaimen ja tuoda avaimen sitten uudelleen Fix it -ratkaisun asentamisen jälkeen. Voit tehdä tämän seuraavasti:

1. Napsauta hiiren kakkospainikkeella rekisterin Styles-aliavainta ja valitse sitten Vie.

2. Kirjoita tilapäiselle .reg-tiedostolle nimi ja tallenna tiedosto sitten työpöydälle.

3. Napsauta hiiren kakkospainikkeella rekisterin Styles-aliavainta ja valitse sitten Poista avain. Vahvista valitsemalla Kyllä.

4. Asenna Fix it -ratkaisu.

5. Tuo rekisterin aliavain kaksoisnapsauttamalla työpöydälle tallentamaasi .reg-tiedostoa. Vahvista valitsemalla Kyllä.

Kannattaa myös itse Googlea käyttää ja etsiä sitä ratkaisua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki näyttää hienolta, mutta kun menet uudestaan sivulle niin mitään ei olekkaan asentunut ja kehottaa asentamaan aina vaan uudestaan.

answers.microsoft.com mukaan tuo asennuspaketti on ilmeisesti ollut viallinen. Päivitys toimii siten, että se ei lataa sitä uudestaan jos se on koneellasi ennestään, joten mahdollisesti viallinen päivitystiedosto ei korvaudu ehjällä. Pakki päälle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään