Heikki Sten

Kataisen hallitus

87 viestiä aiheessa

Nyt se Kataisen hallituksen työura alkaa.

Kaikkea hyvää toivon hallitustyöskentelyltä vaikkakin minua nyt hiukan kammoksuttaa että Tuomiojan Erkki on valittu ulkoministeriksi. Eikös ne Suomi-USA välit viilenneet juuri Erkin siinä sählätessä. Jyrki sai ainakin kovasti haluamansa pääministerin jakkaran. Katsotaan... ja pidän peukkuja että osaisivat hommansa. :thmbup:

http://www.hs.fi/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minua nyt hiukan kammoksuttaa että Tuomiojan Erkki on valittu ulkoministeriksi. Eikös ne Suomi-USA välit viilenneet juuri Erkin siinä sählätessä.

Erkki nyt kuitenkin on valtiotieteen tohtori ja ekonomi, lisäksi hyvä kirjoittaja, jolla on omiakin ajatuksia. USA:n nykyhallintokin on toisenlainen,  perinteisesti siellä ei perseennuolijoita arvosteta. Suomi ei ole Al Quaidan joukkoihin ole liittymässä, vaikka Natoon tuskin tällä halllituskaudella mennään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erkki nyt kuitenkin on valtiotieteen tohtori ja ekonomi, lisäksi hyvä kirjoittaja, jolla on omiakin ajatuksia.

Mitä sitten vaikka olisi minkälainen tohtori. Tuomioja on saatanan kallellaan vasemmalle. Omasta mielestään älykkö, joka halveksuu tavallisia ihmisiä ja käyttäytyy äärimmäisen ylimielisesti kaikkia häntä "tyhmempiä" kohtaan. Tuomioja varmaan haikailee vieläkin Neuvostoliiton perään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Urpilainen valtiovarainministeriksi, vähintäänkin mielenkiintoinen veto.  ???

Kasvatustieteiden maisteri Urpilaisen olisin mielummin nähnyt vaikka opetusministerinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hurraillaan viimeistään 4 vuoden päästä jos nykyhallituksella sinne asti päästään :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hurraillaan viimeistään 4 vuoden päästä jos nykyhallituksella sinne asti päästään :thmbup:

Saas nähdä mitä tästä tulee. Hallitus on niin laaja, että sen toimintakyky on todennäköisesti äärimmäisen huono. Johan se nähtiin, kun meno/tulopuolta piti rukata 6 miljardin euron edestä tällä vaalikaudella niin hallituspuolueet saivat rakennettua n. 2,5 miljardin euron ohjelman. Eli siis todellista tahtoa Suomen velkaantumisen pysäyttämiseksi ja Suomen pelastamiseksi ei ole tai sitten hallitusrintama on niin laaja, ettei mitään saada aikaiseksi. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että leikata pitää ja rajusti. Puolueet eivät uskalla leikata äänestäjien pelossa ja kansa ei halua liikaa leikkauksia elintason laskun pelossa. Tätä menoa joudumme mekin vielä Kreikan tielle. ALV:tä olisi pitänyt nostaa 2 prosenttiyksikköä, kiristää joitain muitakin veroja ja leikata rankalla kädellä. Valtion velkaantuminen kun pitää ensin pysäyttää, eli tuloja täytyy olla yhtä paljon suhteessa menoihin ja sen lisäksi budjetista pitää saada ylijäämäinen, jotta päästään lyhentämään nykyisiä velkoja. Sen sijaan tämä uusi hallitus näpertelee jollain ***tun karkkiverolla eikä edes yritä tehdä mitään.

Ennen vaaleja Jyrki 'muistin ikävästi väärin' Käteinen vaati valtion velkaantumisen pysäyttämistä (ironista kyllä, kyseinen pelle on itse ollut sitä velkaa ottamassa). Nyt sitä ei sitten pysäytetäkään. Taisi Jyrkiboyn hinku pääministeriksi olla niin kova, että sille pallille pitää päästä, maksoi mitä maksoi. Lopputulos on toimintakyvytön hallitus, jonka sisäiset ristiriidat ja mielipiteet ovat niin kaukana toisistaan, ettei mitään vahvaa saada tehtyä.

Omasta mielestänihän Jyrki Käteinen on maanpetturi, joka pitäisi karkoittaa Pohjois-Koreaan vankileirille rangaistuksena Suomen myymisestä EU:lle ja Suomen valtion tuhoamisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaus Joonalta: Omasta mielestänihän Jyrki Käteinen on maanpetturi, joka pitäisi karkoittaa Pohjois-Koreaan vankileirille rangaistuksena Suomen myymisestä EU:lle ja Suomen valtion tuhoamisesta.

Tästä olen täysin samaa mieltä mutta sinne samalle vankileirille pitäisi lähettää ennemminkin Komisario Olli Rehn. Vaaikka onkin EU:komissaari, hän jakaa Suomen ja Suomalaisten omaisuutta surutta ulos sanomalla että se on nyt nyt pakko kun ollaan EU:ssa.

Ei se mikään pakko ole. EU:n säännöissä sanotaan selvästi että minkään jäsenmaan ei ole pakko toimia kansallisia etujaan vastaa. Ja esim Espanjahan toimii juuri näin ja vielä valheellisin perustein. Olen nyt asunut täällä Espanjassa 6 vuotta ja nähnyt miten yhden joen pohja päällystettiin betonisilla koristelaatoilla ja toisen joen pohja betonoitiin ja sliipattiin. Jälkimmäiseen jokeen tehtiin myös katto jonka päälle saatiin 400 auton parkkipaikka. Molemmissa projekteissa oli EU rahaa käytössä. Jälkimmäisessä 11,5 miljoonaa €uroa. Tällaisia projekteja Suomi tukee ja omat tiet ja rautatiet ovat ihan retuperällä. Ja Olli Rehn sanoo että on pakko.

Tämä on syy jonka vuoksi näkisin että PerSut olisivat ottaneet hallitusvastuun koska Soini on varmasti tietoinen tällaisista väärinkäytöksistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä olen täysin samaa mieltä mutta sinne samalle vankileirille pitäisi lähettää ennemminkin Komisario Olli Rehn. Vaaikka onkin EU:komissaari, hän jakaa Suomen ja Suomalaisten omaisuutta surutta ulos sanomalla että se on nyt nyt pakko kun ollaan EU:ssa.

Kyllä. Rehn ja Käteinen perustelevat koko ajan tukipaketteja sun muuta sillä, että on pakko ja ainoa vaihtoehto, jota koko ajan tuodaan esille on rahan jakaminen ja sitä sitten perusteella kaikilla erilaisilla uhkakuvilla jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta mielestänihän Jyrki Käteinen on maanpetturi, joka pitäisi karkoittaa Pohjois-Koreaan vankileirille rangaistuksena Suomen myymisestä EU:lle ja Suomen valtion tuhoamisesta.

Eduskunta päätti Suomen liittymisestä unionin jäseneksi 18. marraskuuta 1994, käsittääkseni olit silloin 10-vuotias ala-astelainen ja Jyrki Katainen oli 23-vuotias yhteiskuntatieteiden opiskelija Tampereen yliopistossa. Ottamatta kantaa kansantaloustieteelliseen osioosi sanoisin, että jo nämä kaksi viimeisintä väittämääsi ovat aika kovaa tekstiä mieheltä joka on elänyt lähes koko elämänsä EU-Suomessa. Onko elämä EU:ssa todellakin nuorille näin vaikeaa?

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt asunut täällä Espanjassa 6 vuotta ja nähnyt miten yhden joen pohja päällystettiin betonisilla koristelaatoilla ja toisen joen pohja betonoitiin ja sliipattiin. Jälkimmäiseen jokeen tehtiin myös katto jonka päälle saatiin 400 auton parkkipaikka. Molemmissa projekteissa oli EU rahaa käytössä. Jälkimmäisessä 11,5 miljoonaa €uroa. Tällaisia projekteja Suomi tukee ja omat tiet ja rautatiet ovat ihan retuperällä. Ja Olli Rehn sanoo että on pakko.

Tämä on syy jonka vuoksi näkisin että PerSut olisivat ottaneet hallitusvastuun koska Soini on varmasti tietoinen tällaisista väärinkäytöksistä.

Kenraali Francisco Franco hallitsi Espanjaa vuodesta 1939 vuoteen 1975 asti diktaattorina. Tämä oli todellisuus ennen Espanjan EU-jäsenyyttä. Francon hallitessa tavallisten kansalaisten ihmisoikeuksista ei ollut tietoakaan ja maan talous kituutti diktatuuriajan eristyneisyydestä ja huonosta tuottavuudesta johtuen maanosamme pohjamudissa. Olli Rehn ei edusta komissaarina EU:ssa Suomea.

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kenraali Francisco Franco hallitsi Espanjaa vuodesta 1939 vuoteen 1975 asti diktaattorina. Tämä oli todellisuus ennen Espanjan EU-jäsenyyttä. Francon hallitessa tavallisten kansalaisten ihmisoikeuksista ei ollut tietoakaan ja maan talous kituutti diktatuuriajan eristyneisyydestä ja huonosta tuottavuudesta johtuen maanosamme pohjamudissa. Olli Rehn ei edusta komissaarina EU:ssa Suomea.

topi

En nyt kyllä välttämättä ymmärrä mitä Franco tekee Kataisen hallituksessa. Mutta Olli Rehn on vielä tiettävästi Suomalainen. Maanpetturi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eduskunta päätti Suomen liittymisestä unionin jäseneksi 18. marraskuuta 1994, käsittääkseni olit silloin 10-vuotias ala-astelainen ja Jyrki Katainen oli 23-vuotias yhteiskuntatieteiden opiskelija Tampereen yliopistossa. Ottamatta kantaa kansantaloustieteelliseen osioosi sanoisin, että jo nämä kaksi viimeisintä väittämääsi ovat aika kovaa tekstiä mieheltä joka on elänyt lähes koko elämänsä EU-Suomessa. Onko elämä EU:ssa todellakin nuorille näin vaikeaa?

Taasko se Topi täällä trollaa... Kyllä Jyrki on se joka näitä tukipaketteja kovimmin ajaa täällä ja tarjoilee ainoana vaihtoehtona. Ei sillä ole merkitystä lähes 20 vuoden takaisiin asioihin. Tämä ei myöskään liity elämän vaikeuteen EU:ssa. Vai mitä olet sitä mieltä, että esim Saksassa ollaan jo kovinkin hanakasti vastaan näitä kaiken maailman tukipaketteja esim Kreikalle. Onko heilläkin elämä EU:ssa vaikeaa? Vai olisikohan kyse kuitenkin jostain ihan muusta.

Tuntuu kovasti siltä, että sinä olet sitä mieltä, että koska asumme EU:ssa, niin täytyy olla myötämielinen kaikkiin EU-asioihin. Pitäisköhän sun Topi muuttaa vaikka Pohjois-Koreaan asumaan. Siellä varmasti iloitaan kaltaisistasi ihmisistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt kyllä välttämättä ymmärrä mitä Franco tekee Kataisen hallituksessa. Mutta Olli Rehn on vielä tiettävästi Suomalainen. Maanpetturi.

Topia ei kannata ottaa vakavasti. Topilla on vahva taipumus trollata aina silloin tällöin aiheesta kuin aiheesta ;)

EDIT: Kyllähän se Rehn meillekin aina kertoo, kuinka rahan jakaminen on ainoa vaihtoehto. En muista Rehnin painottaneen esim Saksalle tai Ranskalle yhtä voimakkaasti, kuinka se on niin tärkeää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cäsh Käteinen, siinä se on oikein kermaperseiden perikuva.

Se kun pienestä lähtien isukki on opettanut rahankäytön salat niin se sen taidon vanhana taitaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastasin vaan kysymykseesi kommentiisi espanjalaisesta joenpohjasta. Komission jäsenet eivät edusta EU:ssa kansallisvaltioita.

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuntuu kovasti siltä, että sinä olet sitä mieltä, että koska asumme EU:ssa, niin täytyy olla myötämielinen kaikkiin EU-asioihin. Pitäisköhän sun Topi muuttaa vaikka Pohjois-Koreaan asumaan. Siellä varmasti iloitaan kaltaisistasi ihmisistä.

Ei mun tarvitse, mä olen kasvanut Kekkosen ajan Suomessa.

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cäsh Käteinen, siinä se on oikein kermaperseiden perikuva.

Se kun pienestä lähtien isukki on opettanut rahankäytön salat niin se sen taidon vanhana taitaa.

Tuleva pääministeri Käteinen siirsi kirjansa takaisin Siilinjärvelle vaalien jälkeen ja kulukorvauksen nyt sitten sen mukaan.  Asuu kuitenkin Espoossa ja puoliso työskentelee Uudellamaalla sekä lapset hoidossa tai koulussa Uudellamaalla. Voiko häskimpää verokikkalijaa olla ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuleva pääministeri Käteinen siirsi kirjansa takaisin Siilinjärvelle vaalien jälkeen ja kulukorvauksen nyt sitten sen mukaan.  Asuu kuitenkin Espoossa ja puoliso työskentelee Uudellamaalla sekä lapset hoidossa tai koulussa Uudellamaalla. Voiko häskimpää verokikkalijaa olla ?

Ei taida Käteinenkään kiinnostua kuin rahasta ja vallasta. Johan se nähtiin, ettei kansa voisi vähempää kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

topi

Kasvoin sitä itsekin vuoden verran[EDIT](jopa parisen vuotta) ja ei tunnu vaikuttavan missään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

topi

Olen syntynyt 1951. Olen siis ollut myös Kekkosen ajan Suomessa. Lähdin 17 vuotiaana maailmalle ja kiersin tämän pallon muutamaan kertaan erilaisissa hommissa. Nyt 60 vuotiaana pidän noita sun vertauksias (Castro) vähän tyhminä. Niiden jokien rannoilla on edelleen kyltit joissa nuo EU:lta  saadut summat näkyvät. eli ne ovat EU aikaa. Ei Castron aikaa.

Mutta en vastaa enää sinu provoihisi joten turha enää vastata tähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höh, ihme keskustelupalsta, ensin joristaan ja dissataan aiheen ohi sitten paljastetaan oma tietämättömyys ja lopuksi aloitetaan mykkäkoulu. Mutta palataan otsikon aiheeseen: mielestäni tällä hallituksella on hyvät edellytykset tehdä yhteistyötä niin kauan kun persut keikkuvat galluppien kärkipaikoilla. Uutta vaalivoittoa kyttävä Timo Soini varmasti motivoi vanhat puolueet vielä nielemään useasti monia perinteisiä riidanaiheita.

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti kansa (me) kaataa tuon pilipali make-up meiningillä tehdyn pellekomision eikä Soinista tule presidenttiä.  ???

Ei noista äänestetyistä oikein oo muuhun kun oman liksan nostamiseen mutta niinhhän tänäpänä kaikki ajattelee vaan omia pikkuhousujaan, eikä enää sitä persettä jota nuolisi.

-Eduskuntatalon voi siirtää Korkeasaareen.-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään