Miko Verno

HEL-BCN-AGP-(Gibraltar-)BCN-HEL

36 viestiä aiheessa

Nyt ollaan kummitädin luota lähdetty(itse asiassa kummitäti perheineen lähti myös) kohti Barceloonaa :thmbup: Ajettiin Granadan kautta Alicanteen. Matka kestää kahden pysähdyksen taktiikalla ja pikkuteitä ajamalla(tulleja välttämällä) noin 5 tuntia.

Joo, Fuengirolasta pääsee hintaan 2,10€/henkilö Malagan lentokentälle 8) Käytiin vuokraamassa auto ja ajettiin(minä ja isäni) IKEA:n kahvilaan, koska nousivat merelle päin. En sitten tiedä pääseekö kentän länsipuolelle ollenkaan, kun ei isäni jaksanut sinne lähteä  :-\ No, oltiin noin 30-45min. IKEA:ssa ja sillä aikaa näki ihan kohtalaisesti, noin 2 nousua/5min.

Harvoin tätä näkee suomessa

[ attachment removed / expired ]

Tästä on hyvät näkymät, paitsi että ikean valot heijastuvat ikkunasta

Pläjäykset osa 1

Pläjäykset osa 2

:thmbup:

toinen sille

:thmbup:

tälläinen laitettu koristeeksi

näitä oli 20min. sisällä 5kpl

sitte Alicanteen

kommentia thanks

Barcelona spotting is wating me :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Malagasta pääse bussilla jotenkin vaihdoilla muttei kuulemma suoraan, jos aikoo sinne jäädä. Jos sitten haluaa vain käydä niin päiväreissuja järjestää VDT (Visit & Daily tours) vaihtoehtoja on semmoinen luolaretki, delfiinit tai sitten sinne ylös vuorelle tippukiviluolaan ja apinoita töllistelemään. Voi myös viettää sen 3-4v tuntia ihan vain kaupungilla. Lippuja saa hotellien vastaanotosta tms. Bussilla kuljetetaan, ja rajalla ei menomatkalla tarvitse kuin istua bussissa ja näyttää konstaapelille passia. Tulo matkalla kävellään tullin läpi jossa passin näyttäminen sai virkailijan nauramaan huvittuneesti. Eli ei mitään kunnon muodollisuuksia. Bussimatka kestää 2-3 tuntia (en muista tarkkaan) ja itse sain monta kivuliasta suonenvetoa jalkaan matkalla.  >:(

Olin viimeksi pari viikkoa sitten että ei liene paljoaa muuttunut järjestelyt. En tiedä muita kuin tuon VDT:n, suoria ei kuulemma mene (tai sitten virkailija valehteli, saanee vähän ittelleen rahaa jokaisesta myydystä matkasta).

Malagasta pääsee bussilla La Lineaan ilman vaihtoa, josta voi kävellä passia vilauttamalla Gibraltarille. Bussivuoroja menee edestakaisin muutama päivässä ja lippu on syytä ostaa etukäteen linja-autoasemalta. Meno-paluu hinta 23,60 e.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Malagasta pääsee bussilla La Lineaan ilman vaihtoa, josta voi kävellä passia vilauttamalla Gibraltarille. Bussivuoroja menee edestakaisin muutama päivässä ja lippu on syytä ostaa etukäteen linja-autoasemalta. Meno-paluu hinta 23,60 e.

Ok, kiitos. Ei voi muuta sanoa kuin että on huijattu olo. Ei tullut minulle mieleen mennä lentokentän bussiasemalle ja etsiä sieltä bussia. Tuo turisti matkahomma kun makso kaikkineen 40 euroa.  >:( En muista miten paljon se vuorikierros toi lisää hintaa, mutta... Tosin junamatka lentokentälle olisi maksanut n. 10 euroa ja kestänyt tunnin. Joten ehkä se olisi maksanut sitten saman verran loppujen lopuksi.

Se mikä minua harmitti oli se että Gibrattarilla oli vain vajaa tunti omaa aikaa, kun bussi lähti takaisin jo kolmen aikaan, se kun oli perilläkin vasta puoliltapäivin. Fish & chips:it ehti syömään muttei muuta, kallis reissu oli. Vuorimatka kesti kaksi tuntia.

Miko Vernolle:

Malagan kentällä olisi muuten Kar-Airin DC-6 kone josta on täälläkin kerrottu. Et sitten sitä Miko käynyt kuvaamassa. Sen näkee auton ikkunasta ajettaessa kentälle.

Alicantessa jos käyt niin käy Benidormissa myös:

http://i293.photobucket.com/albums/mm66/mcbl/BC/29.jpg

http://fi.wikipedia.org/wiki/Benidorm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone on Convair Metropolitan ja ainoastaan maalattu Kar-Airin väreihin, ei alkuperäinen Kar-Airin kone. Lisätietoja ketjuissa http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,89622.0.html ja http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,90429.0.html.

Ahaa, ovat niin samanäköisiä nuo koneet. Ja nuo ketjut tai ainakin toisen niistä luin ehkä kaksi vuotta sitten viimeksi...  :-[

Mutta hyvä että aina löytyy joku joka kertoo miten asiat ovat, etten tule vahingossa antaneeksi kellekkään väärää tietoa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tullut katottua sitä Kar-airia :(  Ei nyt niin paljon kiinnosta :laugh: Minun opettajani isän veli on perustanut Kar-airin  ::) Näkyy kyllä motarilta :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tullut katottua sitä Kar-airia :(  Ei nyt niin paljon kiinnosta :laugh: Minun opettajani isän veli on perustanut Kar-airin  ::) Näkyy kyllä motarilta :thmbup:

Olethan lueskellut Karhumäkien historian?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olethan lueskellut Karhumäkien historian?

Joo, olen. Tarkoitan siis, että oli toinen veljeksistä.

Nyt olemme matkan loppuvaiheissa, ylihuomenna on KLM:n lento Amsterdamin kautta Helsinkiin. eBookersin mukaan lento on EFHK:lla klo 23:59 keskiviikkona, mutta minusta tuntuu, että se menee kyllä torstain puolelle :) Miul' on yksi kysymys EHAM:ista:"Onko järkevää mennä ulos ja spottailla koneita panorama-terassilta ja tulla takas sisälle(siis 2 tunnin vaihtoajan aikana)?"

Mutta eilen käväistiin(minä ja isi) palauttamassa meidän Ford Barceloonan El Pratille. Ennen sitä oli pakko käydä kattelemassa koneita hetken aikaa(noin 45min.), jonka aikana tuli aika paljon Vuelingia ja Spanairia, mutta oli siellä joukossa muutakin:

Vuelingista on hyvä aloittaa  ::)

Sitten ihmettelin kauheaa ääntä ??? Sitten sietä tulikin vain Air Europan emppu :thmbup:

peruskauraa, mutta minun mielestä onnistuneet kuvat  :thmbup:

Nämä CRJ:t ovat mukavia

Sitten ihmettelin oikein kunnon bassoääniä ja sitten aidan rakosista alkoi näkyä sinipunainen pyrstö...vähitellen alkoi kuulua lujempaa mylinää...sitten näin valkoisen rungon...sitten aloin ihmetellä, kun runko nojaa pikkusen etupyörälle...näin wingletit...näin textin jossa lukee DELTA...sitten aloin räpsyttämään sormea...tuli varmaan 30 kuvaa ko. koneesta... :thmbup:  en ole ennen nähnyt DELTA:n a330:sta

sitä samaa...

...

spanair...

CS-DLH  Dassault Falcon 2000EX

taas >:( ...

...

...

eir lingäs

...

zwiis

stär älliäns spaneir

ainoa Ryanair koko päivänä  :o

>:(

tälläiset näkymät T1 -> T2 bussista ;)

Back in BCN

Thankjyy  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos mainioista kuvistasi ja kuvakertomuksesta! Kyllä luulisin, että jos Amsterdamissa kahden tunnin stopover, että ehditte käymään terassilla kuvaamassa. Mutta varmistakaa tilanne toki kentän henkilöstöltä.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla