Guest henkkafinn

Turku Airshow - palaute ja kokemukset

265 viestiä aiheessa

Jep. Kaikki ei valitettavasti pääse omalla autolla aivan portin eteen ensimmäisenä ja ilmaiseksi. Turvajärjestelyt on suomessa aina täysin mielivaltaiset, trafin tarkastajat nyt on vaan aina aivan pihalla kaikesta, mutta siihenkin ollaan jo totuttu eikä sille voi mitään tällaisessa valtiossa kuin suomi, mutta siitä nyt ei kannata välittää kun asialle ei kukaan voi mitään, sitä osaamista ei ole koskaan ollut eikä varmaan koskaan tule olemaankaan.

mun on pakko tähän sanoa, että kyllähän osaamista on, mutta sitä joudutaan muljaamaan sen mukaan, mitä viranomaiset määrää. Kukaan ei valitettavasti taida olla niin suuri herra meillä, että säähän pystyisi vaikuttamaan, mutta lentonäytösten tekemisen osaamista ei voi väittää puuttuvaksi. Ongelma muodostuu vaan usein budjetissa, kun pitää tehdä juttuja ihan liian pienellä rahalla, sponsorien saaminen kun on kiven alla ja kaikki maksaa - silloin säästetään väkisinkin aina jostain muusta.

Ruoan loppuminen ja hinta tuskin oli järjestäjän vika, oli aika selvästi "alihankkijoita" niiden toimittajat, ja sormea voi osoittaa sinne suuntaan.

Järjestyksenvalvojia on raavittu kasaan talkoolaisista, samoin kuin liikenteenohjausta ja valitettava tosiasia on, että viranomaiset vaativat sen 1 järjestyksenvalvojan / odotettu 100 henkeä. Ammattitaitoista ja asiakaspalvelun taitavaa remmiä on vain valitettavan vähän (ja ne usein maksavat toisin kuin talkoolaiset) ja näinollen taas toimittiin sillä resursseilla mitä oli. Muistettakoon, että alueella oli lukuisia järkkäreitä ja yhden tai kahden hölmöilystä ei voi syyttää kaikkia. Hymy pelastaisi paljon - puolin ja toisin.

Lisäksi yleisöstä... Sehän ON henkilökunnan vika jos sataaa. Sehän ON henkilökunnan vika, jos Viima ei lennä. Sehän ON henkilökunnan vika, jos hävittäjät lentää matalaa ohjelmaa "kun se on niin tylsä katsoa", sehän ON henkilökunnan vika, jos ne lentävät korkealle niin, ettei niitä näy pilvien keskeltä ja sehän ON henkilökunnan vika, jos joutuu jonottamaan ulos. jne...

No joo, en tiedä mikä oli tapahtuman budjetti, eikä se edes kuulu minulle, mutta olen vilpittömästi iloinen, että varsinkin lauantaina oli niin paljon väkeä paikalla. Olen vilpittömästi iloinen, että koneet lensivät sen mitä pystyivät ja että maanäyttelyssäkin oli paljon nähtävää ja kuultavaa. Olen vilpittömästi iloinen, että mitään ikävää ei tapahtunut, kukaan ei kuollut eikä kai pahasti loukkaantunutkaan jos ollenkaan. Näiltä osin tapahtuma oli varsin onnistunut.

Ja kyllä, Suomen lainsäädäntö valitettavasti kieltää omien alkoholijuomien tuomisen yleisötilaisuuksiin (pl. esim jazzien piknik konsertti, mutta se onkin sivistävää ;) ) samoin kuin teräaseiden, jne... Tapahtumanjärjestäjä saa määrittää myös muut kielletyt esineet, joita ei saa alueelle tuoda, ja usein esim festareilla siihen lukeutuu myös sateenvarjot. Ai miksi? Siksi kun niillä peittää sujuvasti näkyvyyden takana olevilta ja puhkoo silmän vahingossakin naapurilta. Jos asiakas yrittää tuoda kiellettyjä tavaroita alueelle, voi järjestyksenvalvoja estää pääsyn. MUTTA, järjestäjän on myös tultava asiassa vastaan ja järjestettävä narikka, johon kielletyt asiat voi jättää tapahtuman ajaksi.

Suomen alkoholilainsäädäntö määrittää myös hyvin tarkasti sen, missä tapahtumissa saa nauttia alkoholia tai tupakoida.. Niillä mennään mitä on ja mitä saadaan, kuuta on vaikea hakea taivaalta.

no joo, tulipa sekava ja pitkä juttu, ehkä joku sai jotain irti, ehkä ei. We'll see...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tuo nykyjään lentonäytös jo sen verran iso massatapahtuma, ja nykyihminen niin vaativa, että vaatisi paljon, paljon paremmat ennakkovalmistelut, mitä nyt Turussa oli tehty.

Lauantaiaamu näytti olevan melko härdelli henkilökunnan piirissä. Kukaan ei oikein tuntunut tietävän, mihin pitää mennä töihin talkoisiin.

Porttien piti aueta klo 9, mutta ei. Mentiin parkkiin pellolle n. 8.30, ei näkynyt missään SISÄÄN tai vast opastetta. Henkilökunta kävelytti meitä varmaan pari kilometriä opastaen aina sinne tänne.

Sisälle alettiin sitten päästää vasta n. 9.40. kun sopiva portti oltiin löydetty.

Aamun porukat laitettiin parijonoon ja sitten tehtiin muka joku turvatarkastus, jossa lentokerhon tai vast. harrastelijat katsoivat repun ja avatut juomapullot piti poistaa.

Oli kyllä naurettavan näköstä touhua.

Myöhemmin tulleille tutuille ei kyllä kukaan tehnyt mitään tarkastuksia, eikä edes lippuja oltu tarkastettu, vaan he pääsivät samoilla päivälipuilla ilmaiseksi myös sunnuntain näytökseen.

Lipuista sen verran, että mainostettiin, että kun ostat liput etukäteen netistä, ei tarvi jonottaa lippuluukulla. Nyt kuitenkin nettiliput piti jonottaa vaihtaan oikeisiin lippuihin.

Parkkilippua ei tarvinnut ostaa, eikä sitä kukaan kysellyt.

Sitten tuon tasoisessa näytöksessä pitäisi olla ammattitason kuuluttaja, joka tietää ja tuntee ammatti-ilmailua, eikä puhu ihan höpöjä.

Ottakaa oppia viimevuoden Selänpään näytöksestä, jossa oli mielestäni paras lentonäytöksen kuuluttaja, mitä missään olen tavannut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kysyjä olisi koulutettu työhönsä näkisi hän kysymyksen jälkeen kysyttävän ilmeestä onko pulloa eli ei tai ehkä -->tarkistukseen ?

Varmasti tämä koulutettu henkilö pystyisi kysyttäessä ilmeestä päättelemään myös löytyykö pullosta alkoholia.

Ja kyllä, Suomen lainsäädäntö valitettavasti kieltää omien alkoholijuomien tuomisen yleisötilaisuuksiin (pl. esim jazzien piknik konsertti, mutta se onkin sivistävää ;) ) samoin kuin teräaseiden, jne...

Ja järjestäjä määrittelee miten kieltoa valvotaan. Minusta olisi ihan perusteltua miettiä onko riski alkoholin tuomisesta omassa pullossa niin suuri, että sen takia on tarpeellista kieltää omat vesipullot.

Joillain tuntuu olevan tässä keskustelussa se henki, että jos näytöksestä on jotain kritisoitavaa niin voi pysyä poissa. No, minä sanoisin, että jos annettu palaute on vaikeaa hyväksyä, niin on ehkä parasta olla lukematta palautekeskustelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ilman palautetta mitään ei voida kehittää. Se on vain kylmä fakta.

Mutta yksikään koulutettu henkilö ei pysty kenenkään ilmeestä näkemään onko pulloa tai alkoholia mukana kysyttäessä. Mikään kristallipallo sitä ei kerro...

Mä olen ihan samaa mieltä, naurettavia sääntöjä ja määräyksi sekä kieltoja on pilvin pimein. Mutta tuo on varsin yleinen käytäntö suurissa tapahtumissa, omia pulloja ei viedä sisälle, piste. niin kivaa kuin se olisikin ottaa oma kylmälaukku mukaan ja naatiskella muutama huurteinen nurmikolla katsellen lentonäytöstä auringonpaisteessa. Ai, mutta eihän nyt edes paistanut aurinko.

Mutta olet oikeassa, järjestäjä määrittelee miten kieltoja valvotaan. Mutta kun järjestäjä ei ole ainoa valvoja. Lisäksi on lääninhallituksen alkoholitarkastajat, poliisi jne... Ja jos näitä viranomaisten sääntöjä ja määräyksiä rikotaan, on mahdollista että jopa koko tapahtuma keskeytetään. Onneksi näin ei juuri ole tapahtunut, mutta kerta se ensimmäinenkin. Kuka haluaa ottaa sen riskin?

no joo, meneepä taas jankuttamiseksi. Mukavampaahan se olis kun sais olla kuin pellossa eikä olis niin noita rajoittavia määräyksiä. Mutta kun on, ja niiden kanssa on vaan pakko elää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten tuon tasoisessa näytöksessä pitäisi olla ammattitason kuuluttaja, joka tietää ja tuntee ammatti-ilmailua, eikä puhu ihan höpöjä.

Disagree!  Kuuluttaja oli ehdottomasti tilaisuuteen sopiva - asiallinen, selkeäsanainen eikä leipiintynyt puhumaan pelkillä ammattitermeillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta tuo on varsin yleinen käytäntö suurissa tapahtumissa, omia pulloja ei viedä sisälle, piste. niin noita rajoittavia määräyksiä. Mutta kun on, ja niiden kanssa on vaan pakko elää.

Eikö sitten olisi pitänyt tarkastaa koko porukka, mikä tulee sisään ?  Miksi Turussa tästä livettiin?? Ei tarkastukset toimineet.

Nyt joku pieni "aamuryhmä" joutui "turvatarkastuksen"  ;D piiriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö sitten olisi pitänyt tarkastaa koko porukka, mikä tulee sisään ?  Miksi Turussa tästä livettiin?? Ei tarkastukset toimineet.

Nyt joku pieni "aamuryhmä" joutui "turvatarkastuksen"  ;D piiriin.

aivan, samat säännöt kaikille. Itse olin työntekijänä tapahtumassa joten vältin nämä, mutta toki ne tarkastukset olis pitänyt suorittaa kaikille tasapuolisesti. Syytä, miksi siitä livettiin, en tiedä.

Ja minunkin mielestäni juontaja hoisi homman kotiin viimeisenpäälle hyvin. Olkoonkin että mimmi kuuluu kaveripiiriini =) Nyt siitä ymmärsi "tavallisetkin ihmiset" eikä tullut pelkkää ammattitermiä.

Selänpään tapahtuman juontajasta en osaa sanoa kun en ollut paikalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi minusta tuntuu että kauniimpi sukupuoli pystyy keskimäärin fiksumpaan palautteen antoon ja sääntöjen ymmärtämiseen (tässäkin) säikeessä. Kuten sanoin varmaan, rivitalkoolainen(-työläinenkin) tietää vain hyvin pienen osan kokonaisuudesta yleensä. Pitäisikö tietää kaikista asioista paljon tai vähän, en ole varma. Millä saataisiin kaikki paikalle johonkin pitkään infoon? Kuka ne kaikki asiat muistaisi? Tai ehtisi jotain pitkiä listoja lukemaan kun tulee paha kysymys kesken parkkiohjailun tai liikennetehtävien? Koitetaan tietty auttaa parhaan taidon mukaan, mutta aika vähän siinä on muuta tehtävissä, kuin ohjata kysymään joltain muualta , jos et kerta tiedä asiasta mitään. Eikä työpistettään voi jättää ja alkaa kädestä taluttamaan, eikä aina edes kunnolla suullisesti asiaa pohtimaan. Olisihan se mukava antaa joka kysymykseen vastaus kuin apteekin hyllyltä. Toisaalta kävijätkin voisivat lukea kunnolla säännöt ja ohjeet, katsoa karttoja ja tulostaa niitä ja vaikka aikataulun itselleen, niistä jo moni asia selkenee. Mitä tulee tuohon tuvatark. asiaan, säännöt jo oli netissä luettavissa, ja koska aina on vastarannankiiskejä tai aidosti tietämättömiä ja unohduksia, ehkä on parempi edes yrittää löytää kiellettyjä tavaroita, kuin ottaa riski että koko homma on seis lopullisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta olet oikeassa, järjestäjä määrittelee miten kieltoja valvotaan. Mutta kun järjestäjä ei ole ainoa valvoja. Lisäksi on lääninhallituksen alkoholitarkastajat, poliisi jne... Ja jos näitä viranomaisten sääntöjä ja määräyksiä rikotaan, on mahdollista että jopa koko tapahtuma keskeytetään. Onneksi näin ei juuri ole tapahtunut, mutta kerta se ensimmäinenkin. Kuka haluaa ottaa sen riskin?

Tapahtumaa tuskin keskeytetään sen takia, että siellä sallitaan omat vesipullot. Jos meno alueella yltyy aivan mahdottomaksi, niin ehkä. Mutta vaikuttavatko nykyiset kiellot ja tarkastukset jollain tavalla ratkaisevasti asiaan? Voin käytännössä luvata, että eivät. Tuon tyyppiset kiellot ovat lähinnä symbolisia eleitä, joilla halutaan osoittaa, että jotain tehdään vaikka vaikutus on vähäinen. Pelotevaikutus on tietenkin aina, mutta se toimii kiellettiin pullot tai alkoholi.

Joku ihmetteli aikaisemmin miten voitaisiin käytännössä valvoa mitä kenenkin pullosta löytyy. Ei voidakaan, aivan samalla tavalla kun nykyään ei voida valvoa etteikö alueelle menisi omia pulloja. Voin luvata, että alueelle päätyvän alkoholin määrä ei suuresti muutu jos kysymyksen "onko pulloja?" sijaan kysytään "onko täällä vettä?". Mahdollisten epäilyttävien tapauksien tarkempi tutkiminen on joka tapauksessa tarkastajan arviointikyvystä kiinni.

Jos joku viranomainen on todella jollain tavalla ohjannut pullokieltoon, niin sitten asia ei ole järjestäjän käsissä. Mutta jos päätös pullokiellosta on järjestäjän itse päättämä tapa hoitaa alkoholivalvonta, niin kehottaisin kyllä miettimään uudestaan. Ja katastrofi kiellosta saadaan siinä vaiheessa kun tapahtuman myyntipisteistä saadaan juomat loppumaan (case Tampere 2010). Jos lauantai olisi ollut hellepäivä niin olisin aivan varmasti tuonut oman juomapullon, oli kiellettyä tai ei.

P.S. Joko Malmilla tai Tampereella kysyttiin vain onko lasipulloja.

Mitä tulee tuohon tuvatark. asiaan, säännöt jo oli netissä luettavissa, ja koska aina on vastarannankiiskejä tai aidosti tietämättömiä ja unohduksia, ehkä on parempi edes yrittää löytää kiellettyjä tavaroita, kuin ottaa riski että koko homma on seis lopullisesti.

Tämä taas menee ohi siitä oikeasta kysymyksestä, eli olivatko ne säännöt alkujaankaan järkeviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siitä, onko säännöt järkeviä vai ei, voidaan varmasti kinastella hamaan tappiin asti, mutta ei niitä oo keksitty ihan vaan kiusan takia, vaan yleisen järjestyksen, turvallisuuden ja viihtyisyyden takia. Niin mä oon ainakin yrittänyt asian ymmärtä. Ja olihan sallittua tuoda omat AVAAMATTOMAT juomapullot alueelle ja oli järjestetty vielä vesipiste, josta sen oman pullon sai täyttääkin. Olkoonkin sitten että se oli vähän huonosti merkitty missä se on mahdollista mutta kuitenkin.

ehkä tämä taas tästä tällä erää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä taas menee ohi siitä oikeasta kysymyksestä, eli olivatko ne säännöt alkujaankaan järkeviä.

Komppaan tässä Hannaa. Säännöt on ilmoitettu ja niitä noudatetaan omantunnon ja valvonnan rajoissa. Vai kiipeätkö sen metrisen rauta-aidan tai lippusiiman yli ja kävelet platalle, kun ei nyt minua huvita pelkästään rajatulla alueella olla ja kyllä minä osaan liikkua koneiden joukossa? Varmaan suurin osa palstan jäsenistä siellä osaisi liikkua, mutta kun sitä ei voi muut tietää ja sietää, miksi toiset pääsee ja toiset ei. Sama pätee omiin juomiin, suurin osa varmaan olisi ihan OK, mutta kun kaikilta se ei millään onnistu, niin ehkä sillä kiellolla saadaan edes pientä vaikutusta. Enkä noita busineksen edistämistarkoituksia kyllä pois laske, siitähän kaikilla paikan myyjillä on kysymys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säännöt on ilmoitettu ja niitä noudatetaan omantunnon ja valvonnan rajoissa. Vai kiipeätkö sen metrisen rauta-aidan tai lippusiiman yli ja kävelet platalle, kun ei nyt minua huvita pelkästään rajatulla alueella olla ja kyllä minä osaan liikkua koneiden joukossa? Varmaan suurin osa palstan jäsenistä siellä osaisi liikkua, mutta kun sitä ei voi muut tietää ja sietää, miksi toiset pääsee ja toiset ei. Sama pätee omiin juomiin, suurin osa varmaan olisi ihan OK, mutta kun kaikilta se ei millään onnistu, niin ehkä sillä kiellolla saadaan edes pientä vaikutusta.

En, koska liikkumisrajoitukset ovat epäilemättä yleisesti ottaen turvallisuuden kannalta hyvinkin perusteltuja. Sekin on minusta perusteltua, että alkoholin tuomista alueelle rajoitetaan. Kyseenalaistan vain juomapullojen kieltämisen mielekkyyden. Ns hyvin käyttäytyville aiheutuva haitta suhteessa saavutettuun hyötyyn tuntuu kohtuuttomalta. Näitä turvallisuuden nimissä tehtyjä rajoituksia on niin helppo kehittää miettimättä vaikutuksia oikeasti ja olen yleisestikin hiukan kyllästynyt nykyiseen suuntaukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä turvallisuuden nimissä tehtyjä rajoituksia on niin helppo kehittää miettimättä vaikutuksia oikeasti ja olen yleisestikin hiukan kyllästynyt nykyiseen suuntaukseen.

Olen tästä kanssasi ihan samaa mieltä, mutta kun nykyään rasismi ja syrjintä tms, ei voida muissakaan turvatarkastuksissa, rajatarkastuksissa yms käyttää omaa harkintaa vaan joka muksu ja mummeli syynätään.  Itse siellä kentällä olin välillä mönkijän lavalla lauantaina, mukana puukot ja puntarit, eikun olikin käsisaha ja pienehkö kirves ja pattinkin pätkiä sekä betonimöykkyjä ja rautatappeja, olisinhan niillä saanut pahaa aikaan jos olisin pimahtanut tai muuten vaan halunnut. Eikä kukaan tarkistanut lastia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selänpään tapahtuman juontajasta en osaa sanoa kun en ollut paikalla.

Ellen nyt ihan väärin muista oli Jorma Pulkkinen, lähestulkoon myös kaikki Malmin näytökset selostanut jo ties kuinka kauan. Vai mitä Jaska?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tästä kanssasi ihan samaa mieltä, mutta kun nykyään rasismi ja syrjintä tms, ei voida muissakaan turvatarkastuksissa, rajatarkastuksissa yms käyttää omaa harkintaa vaan joka muksu ja mummeli syynätään.  Itse siellä kentällä olin välillä mönkijän lavalla lauantaina, mukana puukot ja puntarit, eikun olikin käsisaha ja pienehkö kirves ja pattinkin pätkiä sekä betonimöykkyjä ja rautatappeja, olisinhan niillä saanut pahaa aikaan jos olisin pimahtanut tai muuten vaan halunnut. Eikä kukaan tarkistanut lastia.

Eräs Finnairin lentäjä kiteytti asian hyvin turvatarkastushässäköinnin alkutaipaleella 911-jalkeen.

"Kun turvatarkastaja on kopeloinut ja punninnut munatkin siltä pohjalta oletko saanut vai et tulee turvallinen tunne kun istahtaa työtuoliinsa palokirveen viereen."

Onneksi Provinssista ei ole tällaista rokkifoorumia, (vai onko?) siellä voitais puida mitä syödään ja mitä tungetaan suoraan ulostuloon ennen turvakastusta.  ::)

Kukaan suomalainen ei ole koskaan tyytyväinen nykypäivänä mihinkään, niin se vaan on. Valitettavasti. Ennenvanhaan oltiin vielä tyytyväisiä.

Pitäisköhän nykyihmisen vaan pysyä kotonaan sen naamakirjan vieressä kun ei enää kyläänkään tarvii mennä, netti toimii heti ja nyt eikä tarvii jonottaa.?

Tapahtuman budjettiin vaikuttaa tietenkin suomipöllöjen 15e\h (vitsi ;D) palkka, kiinalaisia sais 35 ja homma toimisi. Ne sitä paitsi osaakin.

Täältä papparaiselta tulee kuitenkin 9+ lauantaille, sunnuntaina ois kai sitten pitäny olla muovilla katettu ilmatila jotta sade ei olis häirinnyt ja 20000 makkaranmyyjää omine grilleineen ?

PS. Onkohan asia niin että kuuluisaa Sami Kontiota ei sitten haukutakaan kun kyseessä on kuuluisa Sami Kontiio? Siellä kaikki toimii kun asia vaan on niin ?? Blondilokiikkaa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rajat on auki; ei täällä ole pakko kai sinunkaan olla..? Pelkkiä menolippuja saa laivoihin ja lentokoneisiinkin.

Onpas mustavalkoista...

Suomennos: Jos vallitsevat epäkohdat eivät miellytä, niin voi sitten suksia Hevon whidduun? Jep Jep... Kaikki eivät (onneksi) taida olla mitään heikkitynyksiä, jotka onnellisina nielevät kaiken skeidan silmät sinisinä, tilanteeseen tyytyen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin paikalla lauantaina. Autojonot kohtuullisia, kananugetit täyttäviä, ei kusettanut päivän aikana kertaakaan, esiintyjät ja showt mielenkiintoisia eikä pääsylippukaan maksanut mitään. Oikein hyvä keikka.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä rahoja oltiin vaatimassa heti takaisin ja ihan keltä vaan, kuka ensiksi kohdalle sattui, kun tuli tietoon, että TB ei lennä.

terv. Ramppityöntekijä

No huhheijjaa.. Kyllähän se itseäkin hieman keljutti kun rovaniemeltä tuonne raahauduin, mutta eihän se nyt järjestäjien vika ole että taivaalta alkoi tulemaan vettä. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ellen nyt ihan väärin muista oli Jorma Pulkkinen, lähestulkoon myös kaikki Malmin näytökset selostanut jo ties kuinka kauan. Vai mitä Jaska?

Ja jorma pulkkinen on siis se, joka tietää ilmailusta kaiken ja osaa sen siksi selostaa oikein. Vai johtuuko se sittenkin vain nimestä.

No, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas Jormasta.  En osaa Pulkkisen työtä tuossa lajissa kommentoida mutta hyvä jos hyvin veti. Mun mielestä se toimi tuolla Turussakin.  *just my opinion.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lauantaina olimme rippijuhlissa, joten jäi vain sunnuntai ilmailunäytökselle. Sinnekin saavuimme klo 15 jälkeen ja näimme osan hävittäjien ryhmälennosta pilvisellä taivaalla.Pilvet olivat niin alhaalla, että koneista näkyi vain häivähdyksiä.No joskus käy näinkin.Antti,poika, keksi ajaa bussireittiä ulos parkkialueelta, joten selvisimme ilman suurempia odotteluja alueelta ulos.Pahin ongelma oli vanhentunut akku videoissa,joka lopahti taas alkuunsa.Nyt olen opiskellut Olympus FE-20 pokkarin käyttöä, jolla saa myös videokuvaa ja on pienuutensa ansiosta helppokäyttöinen maastossa, joten seuraavat tapahtumat ovat paremmin hallinnassa kuvaamisen puolesta.

Edellisen kerran tulikin oltua Turussa ilmailunäytöksessä 19v. sitten ,jolloin oli suurenmoinen sää ja hieno taitolentoryhmä: US. Navy Blue Angels 1992 European tour 31.8.-1.9.1992

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä se toimi tuolla Turussakin.  *just my opinion.

Mun mielestä kanssa Turussa oli ihan huippu selostaja. Meni selostus sujuvasti sekä suomeksi että englanniksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan vaan uteliaisuuttani...eikö(s) Turun Lentokerholla ollut tämä järjestelyvastuu?

Arvaanko oikein että heilläkään ei ollut resursseja hoitaa koko suurta tapahtumaa vaan

järjestelyt käytännössä hoiti "lähes" sama firma kuin esim 2010 Tampereella?

Eli uskon että Turkulaiset tekivät parhaansa tilaisuuden eteen.

Asiaa mitenkään tuntematta,miten tuollaisen shown tulot/menot jakaantuvat?

Miten esim Thunderbirds toimi...oliko paikalla vain talkoohengessä vai ottaako

tuollainen ryhmä minkälaisen korvauksen paikallaolostaan?

-tomppa-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaan järjestelyt käytännössä hoiti "lähes" sama firma kuin esim 2010 Tampereella?

Eli uskon että Turkulaiset tekivät parhaansa tilaisuuden eteen.

Mitä tarkoittaa sama firma, kuin 2010 Tampereella? Jos meinaat Speediä, niin onko koko firmaa enää edes olemassa? Oli miten oli, eivät kuitenkaan ole millään tavalla tekemisissä Turun näytöksen kanssa. Parhaansa varmaan on tehnyt joka tapauksessa jokainen...

Miten esim Thunderbirds toimi...oliko paikalla vain talkoohengessä vai ottaako

tuollainen ryhmä minkälaisen korvauksen paikallaolostaan?

Olen kuullut, että ottavat jonkin nimellisen korvauksen, mutta se tosiaankin on nimellinen summa, eikä millään tapaa suhteessa osaston todellisiin kuluihin. Heidän tehtävänsä on promota USA:n ilmavoimia ja siitä lystistä he luonnollisesti huolehtivat itse taloudellisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoittaa sama firma, kuin 2010 Tampereella? Jos meinaat Speediä, niin onko koko firmaa enää edes olemassa? Oli miten oli, eivät kuitenkaan ole millään tavalla tekemisissä Turun näytöksen kanssa. Parhaansa varmaan on tehnyt joka tapauksessa jokainen...

Jos muistan oikein niin Speed kupsahti nurin mutta sama organisaatio olisi edelleen voimissa,uudella nimellä...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään