Guest Nicket

FUK, pokkariräpsyjä sieltä sun täältä, enimmäkseen sieltä eli Fukuokasta.

9 viestiä aiheessa

Näköjään ilmestynyt muutama muukin kuvarapo viimeisen vuorokauden aikana, joten pistetään jonon jatkoksi muutama oma kohinakuva.  :)

 

Reissu kulki Finnairilla Souliin, sieltä KAL:lla  Fukuokaan josta Cathayllä Honkkariin ja lopulta Finskillä Stadiin. Kyseessä kauan odotettu kesäloma reissu.

 

Helsinki-Vantaalta en kuvia jaksanut ottaa, joten laitetaan ensimmäiseltä lennolta auringonlasku kuva.

[ attachment removed / expired ]

 

Soulissa tuli vierailtua mm. War Memorialissa jota suosittelen ehdottomasti!  :thmbup: Jostain syystä viimeksi ei tullut käytyä, joten nyt oli korkea aika. Nähtävää ja koettavaa kyseisessä museossa on todella paljon ja sisäänpääsy on ilmainen. Erilaista sotakalustoa on paljon, eniten ehkä juuri ilmailuun liittyvää. Ohessa muutama kuva:

 

Eh, oliko tämä joku T8x Trainer tjsp? Tunnistusapua anyone?North American AT-6D Texan

[ attachment removed / expired ]

 

Niin ruma, että onkin kaunis. Curtiss-Wright C-46 Commando.

[ attachment removed / expired ]

 

Northrop F-5A Freedomfighter

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä taisi olla F-86 Sabre.

[ attachment removed / expired ]

 

Kopteri kauneutta. Sikorsky UH-19D "Chickasaw", lukee taulussa.

[ attachment removed / expired ]

 

Parin päivän jälkeen koitti matkan ensimmäinen siirtymävaihe, lento Fukuokaan. Itsehän päädyin "nukkumaan" Soulin lentokentälle, siitä syystä että illan futismatsi päättyi myöhään ja aamulla lento oli melko varhain. Noh, ratkaisu oli mitä parhain (ja edullisin  :-[ ), sillä Soulin kenttä on maailman kirkkainta kärkeä. Tarkennetaan sen verran, että nukkuminen tapahtui lentokentän pohjakerrkoksen Lounge/kylpylässä ja kustansi alle 20e. Varmaan paras 20e mitä on tullut ikinä käytettyä. Kylpylässä on mm. höyrysauna, sauna, aasialaiseen tyyliin kuumavetinen allas ja runsaasti tilaa rentoutua. Suosittelen ehdottomasti vierailua, vaikka vain pariksi tunniksi!

 

Yksi kuva terminaalista. Istumatilaa on riittävästi, toisin kuin monilla muilla kentillä.

[ attachment removed / expired ]

 

Korean Airin A330 ja taka-alalla Lufthansan aamulento saapumassa.

[ attachment removed / expired ]

 

Korean Airin B739 wingletein varusteltuna.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten hypättiin A330:n kyytiin ja edessä vain noin tunnin lento Fukuokaan. Pokaa oli yli 200 ja lennon lyhyydestä huolimatta tarjottiin aamiainen. Meinasi tulla matkustamohenkilökunnalla kiire, mutta siitä huolimatta pahoittelivat että eivät kerenneet aloittaa myyntiä.  ;D Korean Air teki kyllä minuun vaikutuksen. Pakko tykätä pienistä yksityiskohdista, kuten istuimen USB-asemasta ja siitä kuinka lentokentällä tasan kello 06:20 Korean Airin tunnusmusiikki pärähti käyntiin kovaäänisistä ja koko henkilökunta asettui riviin ja kumarsi muutaman kerran syvään matkustajille.

[ attachment removed / expired ]

 

B773

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen B737.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten kuvia Japanista ja Fukuokan lentokentältä. Fukuokan kenttä on melkoisen vilkas, vuonna 2006 n. 18 miljoonaa matkustajaa ja lentoja on sekä kotimaan että Aasian kohteisiin. Kentältä operoi koneita laidasta laitaan (Saab 340-B747).

 

ANA:n tripla laskeutuu ja JAL:n SB340 holdaa.

[ attachment removed / expired ]

 

ANA B777

[ attachment removed / expired ]

 

ANA B763

[ attachment removed / expired ]

 

Skymark Airlines on ensimmäinen japanilainen yhtiö joka on tilannut A380:ä.

[ attachment removed / expired ]

 

ANA:n A320.

[ attachment removed / expired ]

 

EVA Air A330 Taipeista.

[ attachment removed / expired ]

 

Taas ANA, missä JAL?

[ attachment removed / expired ]

 

Skymarkin B738

[ attachment removed / expired ]

 

Thain A330, joka rullasi erikoista reittiä, kun ylitti kiitotien ja siirtyi lähtöasemiin kotimaan puolelta.

[ attachment removed / expired ]

 

Kohta portilla ja edessä kohtuu nopea kääntö laajarungolle. Vaikutti olevan tehokasta toimintaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Löytyihän sieltä JAL:n B763:kin.

[ attachment removed / expired ]

 

Kuitenkin tuntui siltä, että ANA on vallannut Fukuokan. Tiedä sitten oliko näin jo ennen JAL:n konkurssia?

[ attachment removed / expired ]

 

Oho, en tiennytkään että JAL konserni operoi myös CRJ:llä.

[ attachment removed / expired ]

 

ANA Wingsin B737. Ota noista ANA:n ja JAL:n tytäryhtiöistä sitten selvää...

[ attachment removed / expired ]

 

JAL:n Oneworld B767.

[ attachment removed / expired ]

 

Fuji Dream Airlines on suhteellisen uusi tulokas Japanin markkinoilla. Yhtiö operoi värikkäillä Embraer 170/175 koneilla.

[ attachment removed / expired ]

 

JAL Express B738.

[ attachment removed / expired ]

 

Air Nippon B737-700.

[ attachment removed / expired ]

 

Uutta kuvakulmaa. ANA:n B767:n lastaus alkamassa.

[ attachment removed / expired ]

 

Kotimaan hevyjä.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä taisi olla ainoa JAL:n kone jonka näin "uusissa" väreissä.

[ attachment removed / expired ]

 

Pari kevennystä tähän väliin. Hiroshima Castle, joka on luonnollisesti kopio alkuperäisestä (oikea tuhoutui atomipommista).

[ attachment removed / expired ]

 

Ainoa jäljelle jätetty rakennus joka muistuttaa atomipommin kauheuksista.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten nokka kohti Hong Kongia Taipein kautta. Cathay operoi Fukuokan lennon, kuten muutaman muunkin Japanin kohteen lennot Taipein kautta. Cathayn tytäryhtiö Dragon Air lentää suoraan Hong Kongiin pienemmällä Airbusilla. Fukuokan kenttä on muuten kaupungin ympäröimä, joten nousut ja laskut ovat maisemarikkaita. Tässä youtube pätkä laskusta Fukuokaan (ei ole oma video):

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kambodzalainen yhtiö, jolla wikipedian mukaan vain yksi kone, eli tämä kyseinen B737-300 (kuva Taipeista).

[ attachment removed / expired ]

 

Kääntymässä finaaliin.

[ attachment removed / expired ]

 

Jetstar Asia Airways/Valuair A320.

[ attachment removed / expired ]

 

Dragon Airin A320.

[ attachment removed / expired ]

 

Sellaista tällä kertaa. Laatu ei ole parasta, mutta toisaalta ei ollut kamera tai kuvaajakaan.  :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä turhaan laadusta valittele. Mielestäni todella hyviä kuvia, ja tämmösissä kuvissa laatu ei tule ensimmäisenä mieleenkään. Tosi mukava katsella kuvia muualtakin päin maailmaa kun pelkästään Suomesta.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eh, oliko tämä joku T8x Trainer tjsp? Tunnistusapua anyone?

North American AT-6D Texan

 

Tunnistustehtävä

Northrop F-5A Freedomfighter

 

Tämä taisi olla F-86 Sabre.

Juu on, North American F-86F Sabre

 

 

Kopteri kauneutta. H-19 "Chickasaw", lukee taulussa.

Sikorsky UH-19D Chickasaw

 

Tiedot poimittu www.aviationmuseum.eu -sivulta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset Petrille tunnistuksista. Yritin etsiä koneita museon omilta sivuilta, mutta en löytänyt.

Kiitokset myös kommenteista, lisääkin saa laittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä turhaan laadusta valittele. Mielestäni todella hyviä kuvia, ja tämmösissä kuvissa laatu ei tule ensimmäisenä mieleenkään. Tosi mukava katsella kuvia muualtakin päin maailmaa kun pelkästään Suomesta.  :thmbup:

 

Komppaan.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla