Guest Tape

Romanialaiset upotettakoon mereen.

141 viestiä aiheessa

Ennen tätä keskustelua tällä forumilla en ollut koskaan antanut lanttiakaan romanikerjäläisille- NYT OLEN ja annan uudelleenkin

Järjestäytyneen rikollisuuden tukeminenhan on aina iloinen asia  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukka Siirilä, oliko tuo kommentti osoitettu minulle ja vastaatko siitä jatkossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukka Siirilä, oliko tuo kommentti osoitettu minulle ja vastaatko siitä jatkossa?

Kyllä mä luulen että se oli joulupukille osoitettu.

Ja tämä kommentti on osoitettu puolestaan Ukko Ylijumalalle.

ps. Olen Jukan kanssa samaa mieltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi siihen teon laillisuuteen ei tarvitse sinällään ottaa mitään kantaa, koska poliisia voi myös pyytää tutkimaan, onko rikosta tapahtunut. Tätä kutsutaan tutkintapyynnöksi. Se tosin kirjataan sinällään ihan samalla tavalla kuin muutkin rikosilmoitukset, joissa suoraa esitetään arvioita/väitteitä jonkun epäillyistä syyllisyydestä.

Ps. Välillä täytyy olla samaakin mieltä jannen kanssa, mitään rikoksen tunnusmerkkejä ei tämä ketju täytä...

Kiitos kuitenkin vihjeestä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Annan lisää vihjeitä: ainakaan ei kannata tehdä tutkintapyyntöä joka sivuaa jollain lailla aihetta tai asettaa kyseenalaiseksi, onko romanitouhu järjestäytynyttä rikollisuutta. KRP:llä on siihen jo kanta valmiiksi:

Poliisin tietojärjestelmään kirjattiin vuonna 2010 noin 2 500 rikoslakirikosta, joiden tekijäksi epäilty on romanialainen. Keskusrikospoliisin arvioin mukaan suurella osalla heistä on kytkentä järjestäytyneeseen rikollisuuteen joko ryhmien jäseninä tai niiden käskyläisinä. Keskusrikospoliisi perustaa arvionsa romanialaisrikollisuuden järjestäytyneisyydestä Suomessa ja muissa EU-maissa kerättyyn tiedustelutietoon sekä rikosten tutkinnan yhteydessä saatuun tietoon.  Romaniassa käsiteltiin viime syksynä oikeudessa kahta rikoskokonaisuutta, joissa sikäläiset rikollisryhmät olivat käyttäneet maanmiehiään hyväkseen Suomessa, toisessa pimeänä työvoimana, toisessa mm. kerjäläisinä ja varkaina. Rikollisryhmien jäsenet saivat pitkiä tuomioita ihmiskaupasta.

Viranomaisten tiedossa ei ole, miten suuri osa Suomessa olevista romanialaiskerjäläisistä toimii rikollisryhmän valvonnassa ja miten moni itsenäisesti. Romanialaisten tekemät omaisuus- ja muut rikokset ovat ainakin pääosin ennalta suunniteltua ja järjestettyä toimintaa.

Lähde: http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/DD246162688C7D9CC22578A2003E4724

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä kirjoitetaan omalla nimellään ja vastataan siitä mitä kirjoitetaan.

Sinä sanoit antaneesi rahaa romanikerjäläiselle. Monien lehtiartikkeleiden ja poliisin mielipiteen mukaan romanikerjäläiset ovat varsin usein osa järjestäytynyttä rikollisuutta.

Myönnän toki että kirjoitin provosoivaan sävyyn. Provo provosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/juuri-nyt-tuijotuskilpailu-senaatintorilla---poliiseja-enemman-kuin-romaneja/art-1288410912093.html?ref=rss

Ja

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/helsingissa_mielenosoitus_haadettyjen_romanien_puolesta/

Meillä on enemmänkin näitä fiksuja. Samaa tasoa kuten eräskin Nobel-kandi.

Suosittelen kuitenkin varovaisuuteen kommenttien kanssa. Nykyinen holtittoman maahanmuuton vastustajien lynkkaushalu, yhdistettynä nyt muutaman kirjoittajan rivien välistä pilkoittavaan Gestapo/KGB menttaliteettiin tarkoittaa sitä että joku p.skapää voi hyvinkin käydä naputtamassa tutkintapyynnön. Olen mielestäni yhden sellaisen tyypin tunnistanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä on enemmänkin näitä fiksuja. Samaa tasoa kuten eräskin Nobel-kandi.

Siellä on uutisessa mm. tälläinen kommentti:

Helsingin asukasluku on vajaa kuusisataa tuhatta asukasta ja uutisoitte mielenosoitusta johon osallistuu 50 mielenosoittajaa. Helsinkiläisistä 0.0083 % kannattaa noita romaneja. Samalla logiikalla kun Persuja on vastustettu niin totean että helsinkiläisistä 99,9916 prosenttia ei kannata romaneja. Eli todennäköisesti kokee että häätö oli kohdallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

että joku p.skapää voi hyvinkin käydä naputtamassa tutkintapyynnön

Oman ylläpitokokemuksen mukaan näitä poliisilla uhkailijoita on aina silloin tällöin, lähinnä kun mikään muu argumentti ei enää pure tai huomaa olevansa itse väärässä tai jotain vastaavaa. Mutta puheet on puheita.

Mutta sen verran köykäistä tekstiä tällä palstalla on kyllä, noin yleisesti, etten olisi kovin huolissaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuijotuskilpailu HaH.. Sinivalkoiset vellipöksyt "tuijottaa" kun muuta ei saa tehdä.  :o

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tuijotuskilpailu-senaatintorilla---poliisilla-iso-operaatio-romanien-takia/art-1288410912093.html

Toisaalta vastapuolen rosvot tekee ihan mitä vaan niin kauan kuin niitä paijataan.

Tässä ois urpiaiselle ja käteiselle oikeaa työtä sen sijaan että nassutetaan Kreikan tukiaisista jotka on jo isossa maailmassa tyrmätty.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta rikollisuudesta tiedä mitään mutta, kaverini ajelee henkilövuokraautoa helsingissä, tiedän etteivät osaa ajaa ja aiheuttavat jatkuvaa haittaa muille kulkijoille.Kertoi koska joutuu tätä katselemaan kun autojonossa istuu ja lihoo, aamulla kerjäläinen tulee ennalta määrätylle paikalleen ja herrasmies antaa hänelle kertakäyttökupin, kuppi käydään tyhjentämässä määrätyin väliajoin saman herrasmiehen toimesta.

Jos joku toinen herrasmies tuo liiankin lähelle toisen kupposen pitäjän tämä ensimmäinen herrasmies ystävineen käy uutta tulokasta potkimalla neuvomassa ettei kilpailua synny.Tämä on kuulemma jokapäiväistä toimintaa, tiedä sitten lienee vapaan kilpailun tuotosta tämä.Itse ainakin lahjoittaisin tällaisiin kuppeihin viimeisetkin rahani, en nyt vain ole tuonne helsinkiin ehtinyt. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, "töissähän" he ovat.

Romaneiden olot Euroopassa ovat ties monettako sukupolvea sillä mallilla, että heillä vaan ei ole paikkaa minne mennä eikä kukaan ota heitä töihin vaikka haluaisivatkin. Minä yritän lähteä kaikesta huolimatta siitä, että jokainen elämä on ainutlaatuinen.

Meidän kannattaisi muistaa, että ei ole ollenkaan itsestäänselvää tämä hyvinvointi täällä meillä. Liekö mennyt liian pitkä aika sodista kun oletetaan, että meillä on etuoikeus hyvinvointiin. Toivon, ettei meillä ole pian kerjäläisiä omasta takaa kerjäämässä ropoja kuppeihin, että saisivat maksettua takaisin sadan tonnin opintovelat....kun näyttää siltä että kaikki työpaikat häviävät alta. Tietenkin onhan se vaihtoethto aina olemassa, että voi lähteä ulkomaille työnhakijaksi, niinkuin useimmat tekevätkin.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaa minulle tyhmälle, mistä kumpuaa se romanien itsestäänselvyytenä pitämä asia, että muiden on kustannettava heidän elämisensä. Kysyn siksi, että valtaväestön odotetaan yhtä itsestäänselvästi suorittavan oppivelvollisuutensa, opiskelevan ammattiin ja luovan työuran.

Maailmassa on vääryyttä ihan kylliksi ja vääryyksillä on pitkä historiansa. Se ei mielestäni kuitenkaan oikeutta millaiseen elämäntyyliin tahansa muiden kustantamana. Omasta elämästä ja yhteiskunnan pelisääntöjen kunnioituksesta pitää jokaisen kykyjensä mukaan kantaa kortensa kekoon. Jos tämä ei sovi jollekulle, sopii mennä etsimään itselleen paremmin soveltuvaa yhteiskuntajärjestelmää muualta.

Tulee mieleen se vanhan kansan kysymys, että mikä erottaa köyhän laiskasta?

Seppo 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seppo, se on kovaa työtä tuo kerjääminen. Käypä kokeilemassa. Varsinkin kun siinäkin on esimies joka kerää potin ja jakaa palkat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Romaneiden olot Euroopassa ovat ties monettako sukupolvea sillä mallilla, että heillä vaan ei ole paikkaa minne mennä eikä kukaan ota heitä töihin vaikka haluaisivatkin. Minä yritän lähteä kaikesta huolimatta siitä, että jokainen elämä on ainutlaatuinen.

Meidän kannattaisi muistaa, että ei ole ollenkaan itsestäänselvää tämä hyvinvointi täällä meillä. Liekö mennyt liian pitkä aika sodista kun oletetaan, että meillä on etuoikeus hyvinvointiin. Toivon, ettei meillä ole pian kerjäläisiä omasta takaa kerjäämässä ropoja kuppeihin, että saisivat maksettua takaisin sadan tonnin opintovelat....kun näyttää siltä että kaikki työpaikat häviävät alta. Tietenkin onhan se vaihtoethto aina olemassa, että voi lähteä ulkomaille työnhakijaksi, niinkuin useimmat tekevätkin.....

"Töissä", joista ei makseta veroja tai mitään muitakaan maksuja. "Töissä", jossa ei noudateta työsopimuslakia. "Töissä", joissa ei tuoteta mitään hyödykettä, vaan joka perustuu vain siihen, että jonkun muun pitäisi maksaa tyhjästä, ihan maksamisen ilosta.

Jos jokainen elämä on ainutlaatuinen, niin tulisi varmaan pyrkiä olemaan tukematta tälläistä ihmiskauppaa tai "orjuuttamista", eli jättää ne rahat antamatta tälle mitä todennäisimmin järjestäytyneeseen rikollisuuteen kuuluvalle ihmisjoukolle, koska se kannustaa vain lisäämään tämänkaltaista toimintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaa minulle tyhmälle, mistä kumpuaa se romanien itsestäänselvyytenä pitämä asia, että muiden on kustannettava heidän elämisensä. 

Mistä kumpuaa se luulo, että romanit pitävät tätä itsestäänselvyytenä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä kumpuaa se luulo, että romanit pitävät tätä itsestäänselvyytenä?

Heidän sekä yleisradion että mainostelevision kanavilla antamistaan haastatteluista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heidän sekä yleisradion että mainostelevision kanavilla antamistaan haastatteluista.

Minkä maan passin ko. romanit/romanialaiset omistavat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän, olen oikeasti ollut muuallakin kun telkkarin edessä, heillä vain kun on tuo kulkeminen verissä, täällä suomessa on nuita irlannistakin tulleita vaeltajia, niitä vain on hiukka joka puolella maailmaa.Emme kuitenkaan käsittääkseni voida huolehtia kaikista kulkijoista.Ennen näin tehtiin suomessakin, jokunen tuli silloin/tällöin ja talossa riitti ruoka sekä yöpaikka ovensuussa.

Työpaikat lähtevät täältäkin mutta viisaat? ihmettelevät kun vienti vähenee, tottakai kun tuhansien ihmisten isot tehtaat sulkevat.Katajainenkin sanoi että on luotava uusia työpaikkoja, mistä ne tehdään, oli sitten tietotaitoa vaikka kuin.Kyllä täälläkin näitä leipäjonoon lähteviä löytyy jo nyt ja lisään tulee.

Nomadeiksi näitä ihmisiä ennen sanottiin, eli kulkevat jatkuvasti, oli olot mitkä tahansa, vakituista työtä ei oteta koska luonne vaatii kulkemista?Tiedän että on tarjottu, tiedän myös että ei ole otettu.

Muistan lapsuudestani Kallen ja vaimonsa, aina kun kevät saapui lähtivät liikenteeseen, ensin hevosella, viime vuosinaan -70 luvulla jo autolla, kulkivat kesän ja syssyllä jo kunnan vuokraasunto kelpasi.

Mukavia ihmisiä sinänsä muttei vakituiseen työhön.

Minulla on ollut koulukavereina suomen romaneja, tulin hyvin toimeen, asuivat aivan lähistöllä lastenkodissa, tietääkseni yksi ainoa tuosta porukasta on soittajana leipänsä ansainnut, loput hevosmiehinä ym.

Tällainen maailma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näistä passeista en tiedä, mutta tässä esimerkkejä romanien oloista Euroopassa: Useita poliiseja epäillään kuuden romanilapsen kiduttamisesta Slovakiassa…Itä-Unkarissa Kisletan kylässä ammuttiin hengiltä keski-ikäinen romaninainen, hänen tyttärensä haavoittui pahasti…romanimies ammuttiin kotinsa edustalla…isä ja viisivuotias poika ammuttiin hengiltä ja heidän kotinsa poltettiin…romanipariskunata surmatiin….

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään