Miska Suoreijus

Skiathos, paljon kuvia

24 viestiä aiheessa

Terppa!

Viikko siellä vierähti ihan rennosti, mutta en välttämättä olisi enää jaksanut olla poissa suomesta toista viikkoa. Ehdottomasti paras paikka tähän mennessä missä olen kuunaan käynyt ja kyllä sinne joskus toistekkin lähden :thmbup: Monessa paikassa kuullut siitä hirmuisesta jarrutuksesta ja kiihdytyksestä tuolla kentällä, mutta itse en kyllä nähnyt siinä hirveämmin eroja muihin kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Ennen asemaa on kyllä pakko tulla kosketus, muuten voi tulla jo tiukat paikat.

Aluksi luulin saarta todella pieneksi, mitä se kyllä jossain määrin onkin, mutta läheskään kaikkia paikkoja ei kerennyt viikossa koluamaan läpi. Kaupunki alue on yllättävänkin iso ja monipuolinen. Varsinainen iltaelämä sijoittuu lähinnä satama alueelle, jossa on illan tullen todellinen vilinä. Kuten hyvin monesa muussakin kohteessa, myös tässä on rantaviiva pullollaan ravintoloita. Kolmen hengen syömingit tuli keskimäärin maksamaan n.30e, mutta vaihteluja toki oli. Minun kaltaiselle ihmiselle paras ravintola oli tietenkin tuo tuulimyllyksi kutsuttu pytinki, jossa osa pöydistä on eräänlaisella ulokkeella aivan meren rannassa. Huonopuoli tässä on se, että aaltojen tullessa olet ainakin jalkoja myöten märkä ::) 

Mutta muitta mutkitta, nyt kuviin, joita en heti alkuun laita kaikkia, mutta myöhemmin tulee sitten lisää:

[ attachment removed / expired ]

Tämmönen näkymä tuulimyllyltä 8) Ja joo joo, rupelit ei pyöri..

Tämä tuli kyllä suurena yllätyksenä!! Itse en ainakaan tiennyt että tuonne mahtuu 767 kokoinen kone :o Oli sen verta ryysistä taas siinä kuvauspaikalla tämän tullessa, että oli poliisi tullut mopolla siihen vahtimaan tilannetta :thmbup:  Juuri ja juuri mahtui kääntämään kiitotien päässä ja tornista tuli semmoset ohjeet, että rullaa hyvin varovasti ja pidä tehoasetus tyhjäkäynnillä ::)

Joo myöhemmin tulee lisää, jos vain jaksatte katsoa. Kuvathan eivät ole taaskaan parhainta tasoa, mutta saa luvan kelvata ainakin toistaiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohho, enpä tiennytkään, että Euroopastakin löytyy "St. Maarten".  :thmbup:

Veit sanat suustani, joskus Samoksella lomailleena sielläkin kiitotie alkaa rannasta.

PS. Mikähän lie neloskuvan ropelikone  ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wikin mukaan kiitotie:

02/20  5,341 ft/1,628 m, Asphalt

Siitä sitten 767:lla!  ???

Ei mahdu laajarunko Skiathokselle. Max. 757.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wow! Hienot kuvat hienosta paikasta! :thmbup:

Kannattaa muuten jättää se auto tuohon kiitotien keskilinjalle.... saa hienon hiekkapuhalluksen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komeita kuvia! Tonne voisi itsekkiin matkustaa joskus. :) Alussa oleva kuva Thomsonin pejpestä tuo sen pituuden hyvin esille ja loppupäässä oleva Adrian a319 kuva on muuten loistava! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän toi ainakin kuvien perusteella näyttää mahtuvan  ;D

Näköjään, Kreikassahan on kaikki mahdollista kunhan euroa sataa sisään.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä kuvia, hienosta paikasta!  :thmbup:

Finnairkin lentää nykyään Skiathokselle 752, viime vuonna oli vielä A320. Eikös Finski tee välilaskun lähisaarella, katselin jotain sellasta Aurinkomatkoilta.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös Finski tee välilaskun lähisaarella, katselin jotain sellasta Aurinkomatkoilta.  :)

AY1775 - Paluulennolla välilasku Limnoksella, B752.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniiin... nythän on Miskalta kerrassaan hienoa settiä :thmbup:. Erityisesti tykkään tuosta Thomas Cookin 757 -kuvasta ja sen alla olevasta... värit ja maisemat ainakin kohdillaan 8). Ja sikälikin kiva katsella kuvia Kreikasta, kun itse olen lähdössä lokakuussa Samokselle. Sielläkin on lyhyt kiitorata meren rannassa... mutta niitä sitten syksymmällä. Jos vaan saisivat jonkinlaisessa kasassa pidettyä sen maan siihen asti :P.

Mikäs kone tuo muuten on millä itse lensitte? Ikkunasta päätellen ehkä 737?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniiin... nythän on Miskalta kerrassaan hienoa settiä :thmbup:. Erityisesti tykkään tuosta Thomas Cookin 757 -kuvasta ja sen alla olevasta... värit ja maisemat ainakin kohdillaan 8). Ja sikälikin kiva katsella kuvia Kreikasta, kun itse olen lähdössä lokakuussa Samokselle. Sielläkin on lyhyt kiitorata meren rannassa... mutta niitä sitten syksymmällä. Jos vaan saisivat jonkinlaisessa kasassa pidettyä sen maan siihen asti :P.

Mikäs kone tuo muuten on millä itse lensitte? Ikkunasta päätellen ehkä 737?

No konehan on B752! Ja kiitti vaan kaikille.

Tosiaan Limnoksella oli välilasku, joka kesti tunnin ja sinä aikana kone siivottiin täysin. Oli kiva se Skiathos Limnos väli, kun kesti vain 20min ja oli varmasti rennoin matka 757lla ikinä! Sai mennä istumaan tolla pätkälle mille paikalle tahansa ja lentoemo istui naama minuun päin ja minä kuvasin ikkunasta siitä asti, kun pyörät olivat ilmassa, eikä hän sanonut mitään :thmbup:

Ja tuo Limnos oli kyllä todella kuivan näköinen paikka :thmbdn: Jäi aika paha maku siitä paikasta, vaikkei siellä tarvinnut olla kuin tunti. Puita ei juuri näkynyt, eikä ilmastakaan käsin näkynyt mitään suurempaa talo keskittymää. Paikka oli myös aika iso ja välimatkat näytti kyllä todellakin pitkille :-\  Lentokentällä oli jonkun asteinen militarismin keskittymä. Tigruja näkyi jonkun verran ja jämäkän näköisiä koptereita. Kiitotiellä oli ne vaijerit, mitä näkee myös lentotukialuksilla.

Ja vielä sen verran tuosta 757sta. Skiathoksella kitotien 02 päädyssä odoteltiin lähtölupaa, niin kapteeni otti puheenvuoron ja sanoi "Huomenta vaan täältäkin miehistön puolesta ja tervettuloa tähän hienoon amerikanrauta boeing 757 koneeseen!" Koko matkustamo kohahti ;D  Mutta kuitenkion ikä alkaa näkyä ja kuulua noissa. Meidän yksilö oli paluumatkalla bravo sierra ja ylös päästyä, kun solakot otettiin sisään, kuului ihan karmea "SKRIIIIIKSSS!" ääni :thmbdn: Itekkin säikähdin.. Ja laipoista kuuluu karmea ääni myös, mutta se taitaa tulla sieltä niitä liikuttavista moottoreista.

Meno matkalla ratsuna toimi bravo romeo, josta ei kuulunut mitään kummallisia ääniä, mutta silloin oli paikkoina rivi 10 paikat DEF, eli yksi koneen huonoimmista paikoista :thmbdn: Tosin toisella puolella olevilla ei ollut ikkunaa ensinkään.. Minulla oli sentäs puolikas ::)

Mutta joo. Huomenissa voisin laittaa lisää kuvia reissulta. Hiukan ehkä itse paikkaankin liittyviä, eikä vain konekuvia :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa, eli ihan sinivalkoisin siivin.

Tuosta Skiathoksen konetyyppi- ja välilaskupolitiikasta tietää näköjään Wikipedia kertoa että..

Skiathos Island National Airport (IATA: JSI, ICAO: LGSK) is an airport on the island of Skiathos, Greece. Its 5,341-foot runway is able to accommodate aircraft up to the size of a Boeing 757-200.

Most flights that depart Skiathos bound for British airports such as London Gatwick and London Luton do so with only 40% of the fuel they need to complete their journey. This is necessary so that the aircraft's weight is reduced enough for it to be able take off safely from Skiathos's short runway. Such flights, typically operated by A320-211s, A321-211s, B737-800s or B757-200s under the ownership of charter carriers such as Thomson Airways and Monarch then nearly always refuel fully at Thessaloniki International Airport (which has a considerably longer runway) on the Greek mainland before continuing their journey.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air Italyn vehje, villi veikkaus Milano tai Rooma?

Joo air italyhan se ja jostain italian suunnaltahan se tuli. Mahtoikohan liittyä jollain lailla noihin vammaisten olympia henkilöiden jäähyväisiin, jotka oli vissiin satamassa joku päivä loppu viikosta?

Ja ei tainnut olla ihan normi kone, kun oli niin moni tullut ihmettä kattomaan :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitä ainakaan noissa kahdessa aiemmassa viestissä mainittu... ::)

Kertaus on opintojen äitee vai....  ;D En huomannutkaan tätä toista sivua kun tuota viestiä pistin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla