Juha Klemettinen

Finnair ja Flybe ostavat Finnish Commuter Airlinesin ja perustavat Flybe Nordic-yhtiön

161 viestiä aiheessa

Miten?

 

Tuossa esimerkki vertailu Porista Helsingin keskustaan, tuskin Jyväskylästä sen nopeammin tulee:

 

Menen lentokentälle klo.0530, kone lähtee 0600, olen Vantaalla 0640, siitä suoraan ulos terminaalista ja bussipysäkille, josta bussi Rautatientorille, olen Helsingin keskustassa noin klo.0740 tienoilla. Klo. 0620 lähtevä juna olisi tässä vaiheessa vasta Nokian ja Tampereen välissä ja bussilla oltaisiin Huittisten ja Forssan välissä matkalla. Junalla/bussilla kummallakin olisin Helsingin keskustassa vasta klo.10.

 

 

Juha-Matti, et ottanut tuossa huomioon sitä kauanko keskustassa olevalta asunnolta menee matka-aikaa kentälle siirtymiseen, Porissahan aika on mitätön mutta Jyväskylässä on ensin lähdettävä ns väärään suuntaan kohtalaisen monta kilometriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juha-Matti, et ottanut tuossa huomioon sitä kauanko keskustassa olevalta asunnolta menee matka-aikaa kentälle siirtymiseen, Porissahan aika on mitätön mutta Jyväskylässä on ensin lähdettävä ns väärään suuntaan kohtalaisen monta kilometriä.

Silti hieman epäilen, että junalla olisi nopeammin perillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jyväshyvästä ajaa Tikkikselle puolisen tuntia ja taas Pendolino tulee apaut kolmessa tunnissa, jos jaksaa.

 

Suunnilleen samoihin menee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten?

 

Tuossa esimerkki vertailu Porista Helsingin keskustaan, tuskin Jyväskylästä sen nopeammin tulee:

 

Menen lentokentälle klo.0530, kone lähtee 0600, olen Vantaalla 0640, siitä suoraan ulos terminaalista ja bussipysäkille, josta bussi Rautatientorille, olen Helsingin keskustassa noin klo.0740 tienoilla. Klo. 0620 lähtevä juna olisi tässä vaiheessa vasta Nokian ja Tampereen välissä ja bussilla oltaisiin Huittisten ja Forssan välissä matkalla. Junalla/bussilla kummallakin olisin Helsingin keskustassa vasta klo.10.

 

 

Mutta jos otat jo 05.20 lähtevän junan - eli lähtö kotoa about samaan aikaan - niin olet Rautatientorilla klo 08.30 ja jos siltä 06.30 junalta vaihtaa Tampereella Pendoliinoon, niin silloin Rautatientorilla 09.25. Vaihto toki Tampereella, mutta niinhän on lentäenkin EFHK:lla bussiin. Olettaen että aikataulut pitää, mutta pettää ne voivat kummallakin kulkuvälineellä. Kun Hesassa pitää olla kahdeksalta, niin silloin lentäminen on ainoa vaihtoehto oman auton lisäksi, monelta muultakin paikkakunnalta kuin Porista.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj

Pörssitiedote

 

Flyben ja Finnairin Finnish Commuter Airlines -yrityskauppa saatiin päätökseen

 

FINNAIR OYJ  PÖRSSITIEDOTE  18.8.2011  19.25

 

Yrityskauppa, jolla uusi, Flyben ja Finnairin yhdessä omistama Flybe Nordic -yhtiö ostaa Finnish Commuter Airlinesin, on saatu päätökseen. Flybe omistaa Flybe Nordic AB:stä 60 % ja Finnair 40 %. Flybe vastaa uuden yhtiön operatiivisesta toiminnasta.

 

Flyben ja Finnairin yhteisenä visiona on rakentaa Flybe Nordicista Pohjoismaiden ja Baltian maiden johtava alueellinen lentoyhtiö. Uuden lentoyhtiön toimintaa on Suomen lisäksi tarkoitus laajentaa Ruotsiin, Tanskaan, Viroon ja Latviaan.

 

Finnair Oyj

Viestintä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finncomm on hakenut elinkeinolupaa Ahvenanmaan maakuntahallitukselta. HBL:n verkkosivujen mukaan lupa on myös myönnetty samantien.

 

http://www.alandstidningen.ax/article.con?id=27868&iPage=1

 

Ahvenanmaan lainsäädännön mukaan yhtiön saa perustaa maakuntaan, jos 2/3-osalla osakkaista ja hallituksen jäsenistä on Ahvenanmaan kotiseutuoikeus, tai ovat asuneet saarilla vähintään 5 vuotta. Poikkeuksia tästä voidaan myöntää harkinnanvaraisesti, ja näin on siis käynyt.

 

Mitähän on tekeillä? MHQ:honhan toki voi liikennöidä ilman tuollaista manööveriä. Ettei peräti käy niin, että Air Åland-rakennelma liitetään FlyBe Nordic-pakettiin. Tämä vaikuttaisi loogiselta kun Ruotsin puolelta hankittavat lentopalvelut saattaa pian joutua ukrainalaisomisteiseen konserniin, joka ostelee yhtiöitä nyt vauhdilla, alkaen Cimber-Sterlingistä.

 

[EDIT: spekulaatiot]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

www.fc.fi:

Olet varmaan kuullut tai lukenut, että Euroopan suurin alueellinen lentoyhtiö Flybe sekä Finnair ovat ostaneet Finncomm Airlinesin. Flyben ja Finnairin yhteisenä tavoitteena on luoda johtava alueellinen lentoyhtiö Pohjoismaiden ja Baltian markkinoille. Lentoyhtiön nimi on yksinkertaisesti Flybe.

 

Nähtävästi markkinoinissa ei tulla puhumaa FlyBe Nordicista, vaan pelkästään FlyBe:stä. Firmalle ei varmaan tulee omaa maalaustakaan?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj

Lehdistötiedote

Finnairin ja Flyben yhteistyölennot käynnistyvät

Lentoyhtiö Flybe on tänään kertonut Flyben ja Finnairin yhdessä omistaman ja toimintansa nyt aloittavan Flybe Nordicin reittisuunnitelmista.

 

Flyben brändiä toiminnassaan käyttämä ja Flyben operatiivisesti johtama Flybe Nordic lentää Finncommin aikaisemmin operoimat reitit sekä runsaasti uusia reittejä ja aloittaa näin asemansa vahvistamisen Pohjoismaissa ja Baltiassa. Uudet reitit täydentävät myös Finnairin kansainvälisten yhteyksien syöttöliikennettä.

 

Uudet reitit, jotka tulevat myös Finnairin valikoimaan, lennetään ns. code share -lentoina. Finnair Plus -asiakkaat voivat kerryttää pistetiliään Flybe Nordicin lennoilla.

 

Yrityskauppa, jolla Flybe Nordic osti Finnish Commuter Airlinesin, saatiin päätökseen aiemmin elokuussa. Flybe omistaa Flybe Nordic AB:stä 60 % ja Finnair 40 %.

 

Finnair Oyj

Viestintä

24.8.2011

 

Seuraavat Flybe-reitit laajentavat Finnairin verkostoa talviliikennekaudella 30.10. alkaen:

HelsinkiKemi/Tornio

HelsinkiKokkola/Pietarsaari

HelsinkiPori

HelsinkiSavonlinna

HelsinkiSeinäjoki

HelsinkiVarkaus

HelsinkiEnontekiö

HelsinkiNorrköping

HelsinkiSkelleftea

Kokkola/PietarsaariSkelleftea

HelsinkiGdansk

SeinäjokiKittilä

TampereKittilä

TurkuKittilä

TampereKuusamo

HelsinkiMaarianhamina

HelsinkiTartto

HelsinkiTrondheim

HelsinkiUumaja

TallinnaVaasa

TallinnaOulu

TallinnaTurku

TallinnaTampere

TallinnaTukholma (Bromma)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HelsinkiMaarianhamina

 

Jippii!

Ei varmaan tulevaisuudessa tule menemään hyvin Air Ålandilla :thmbdn:

 

Aloittaisivat vielä reitin Mikkeliin :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aloittaisivat vielä reitin Mikkeliin :-[

 

Jos aloittavat ja hiinat on järki luokassa niin aina kun menen moikkaamaan muoria Otavaan menen lentäen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos aloittavat ja hiinat on järki luokassa niin aina kun menen moikkaamaan muoria Otavaan menen lentäen ;)

Menee OT, mutta mökki meillä Pääskyniemessä Otavassa ::)

 

Joo, ei siinä mitään järkeä maksaa 150€/suunta, että pääsee lentäen Joensuuhun, kun halvemmin pääsee Lontooseenkin :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe tulee rytinällä: palkkaa Suomesta sata

 

Toivottavasti tästä hieman kestävää helpotusta lentäjienkin työtilanteelle!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen mielestäni myös tuo Tallinnan kehittäminen hubiksi. Onko TLL:stä tulossa vaihtoehtoinen gateway Eurooppaan sisämaan suomalaisille? Tuskinpa sitä vain suomalaisten Vironmatkailua varten rakenneta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varatessa lentoa Flybe Economy Plus-lipulle matkustaja saa kuljettaa max. 40kg matkatavaraa ilman kuluja, miten käy sitten jos Finnairin jatkolennolla istutkin karjaluokassa, jossa raja on 23kg. Maksat Flybe Economy Plus-lipusta extraa ja vielä sitten pari euroa 17kg ylimääräistä matkatavaraa? :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varatessa lentoa Flybe Economy Plus-lipulle matkustaja saa kuljettaa max. 40kg matkatavaraa ilman kuluja, miten käy sitten jos Finnairin jatkolennolla istutkin karjaluokassa, jossa raja on 23kg. Maksat Flybe Economy Plus-lipusta extraa ja vielä sitten pari euroa 17kg ylimääräistä matkatavaraa? :D

 

Riippuu siitä miten noi on varattu ja liputettu. Jos kaikki on samalla PNR:llä/lippunumerolla niin käytännössä silloin suurempi sallittu määrä on voimassa. Tee-se-itse vaihdoilla toki käy juurikin noin.

 

Ihan sama asia kuin se, että jos lennät vaikka Kuopiosta Helsingin kautta New Yorkiin (siis kaikki samalla Finnairin lipulla), niin suurempi kaukolennon matkatavaramäärä on myös voimassa KUO-HEL legillä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippuu siitä miten noi on varattu ja liputettu. Jos kaikki on samalla PNR:llä/lippunumerolla niin käytännössä silloin suurempi sallittu määrä on voimassa. Tee-se-itse vaihdoilla toki käy juurikin noin.

 

Ihan sama asia kuin se, että jos lennät vaikka Kuopiosta Helsingin kautta New Yorkiin (siis kaikki samalla Finnairin lipulla), niin suurempi kaukolennon matkatavaramäärä on myös voimassa KUO-HEL legillä.

 

 

Paitsi, että sitä korkeampaa standardimatkatavaramäärää ei enää kaukolennoilla ole, vaan on sama 23 kg, kuin kaikkialle muuallekin.

Flybellä on neljä eri matkatavaramaksua myös "säästöhinnoilla" 15 kg (8.99€)/20 kg (10.99€)/23 kg (20€)/40 kg (2 laukkua) (30€).

Ja luottokorttivaraukset luonnollisesti maksavat ekstraa, esim. tuolla Oulu - Tallinna - Oulu -reitillä lisämaksu olisi n. 4 EUR, debit- ja elektron-korteilla ei ole lisämaksua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoisia uusia reittejä Flybellä, mutta aika vähälle huomiolle on jäänyt monen kotimaan reitin vuorotiheyden karsiminen talviaikatauluihin siirryttäessä.

 

- Helsinki-Pori ja Helsinki-Seinäjoki väleiltä tippuu pois peräti kaksi nykyisestä viidestä päivittäisestä lennosta. Helsingistä lähtevä aamuvuoro sekä kahdeksan jälkeinen iltavuoro jää pois molemmista kohteista, joten ensimmäinen lento Helsingistä lähtee vasta yhden jälkeen iltapäivällä.  :o  :thmbdn:

 

- Helsinki-Kokkola ja Helsinki-Kemi väleiltä karsitaan myös joitakin lentoja niin, että jäljelle jää viisi lentoa päivässä kumpaankin kohteeseen. Kemin lennot operoidaan lisäksi marraskuun alusta alkaen ainoastaan ATR-kalustolla.

 

Porin ja Seinäjoen lentojen kannattavuushan on ollut jo pitkään kysymysmerkki, joten siinä mielessä vähennykset eivät ole yllättäviä. Mennäänkö nyt kuitenkin jo vaarallisen harvaan liikennöintiin, kun esimerkiksi Helsingistä ei enää lentäen voi lähteä aamulla ja tulla takaisin illalla? Mutta jostainhan ne koneet toki uusille reiteillekin on löydettävä. Kaksi ATR-72 -konetta sijoitetaan muuten nyt Tallinnaan, josta käsin BMA, TKU, TMP, OUL ja VAA lennot lennetään.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se Flybe:n kaverihan sanoi eilen uutisissa, etta muutoksia tehdaan nimenomaan kannattamattomille Porin ja Seinajoen reiteille. Han myos mainitsi neljasta lisakoneesta -- mista ne sitten tulevat? Onko kellaan parempaa tietoa?

 

Tuo Tallinnan laajennus nyt saattaa iskea kovastikin Taskilaa ja Estonian Airia. Taisi Flyben myota menna Taskilan strategiat uusiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään