Juha Klemettinen

Finnair ja Flybe ostavat Finnish Commuter Airlinesin ja perustavat Flybe Nordic-yhtiön

161 viestiä aiheessa

OH-ATN tuli perjantaina illalla Vantaalle kokovalkoisena.

 

OH-LEE on toisena 170-sarjan koneena saanut Finnairin uuden värikaavion, joten se jatkaa sinivalkoisissa väreissä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LEE on toisena 170-sarjan koneena saanut Finnairin uuden värikaavion, joten se jatkaa sinivalkoisissa väreissä.

Tervicko!

 

Lee:stä olikin jo juttua tuolla "Finnairin uusi väritys" -säikeessä.

 

P.

 

EDIT: Poistettu tuplainfot!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katselin mielenkiinnosta tämän viikonvaihteen tulokkaan lippuvaihtoehtoja, joissa kovasti tarjotaan Economy Plus-asiakkaille pääsyä loungeen. Tosiasia vain näyttäisi olevan, että kovin on vähissä nuo lounget esimerkiksi kotimaan lennoilla...

 

http://fi.flybe.com/flying_flybe/lounges.htm

 

...mutta eipä siinä mitään, onnea ja menestystä tulokkaalle. Kilpailun ja sitä kautta tarjonnan lisääntyminen on aina tervetullutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään oli ensimmäiset lennot uudella Flybe:lla, onko täyttöasteesta tietoja jo?

 

Mike Rutter kerto että eka 3vk sisällä 10K lippua oli myyty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meitä oli ensimmäisellä lennolla Uumajaan ruhtinaalliset 8 matkustajaa, joista kolme tältä forumilta :). Ei paljon juhlimista ollut, lukuunottamatta Uumajan punaista mattoa (jo toinen kerta samalla matolla - kävelin sitä pitkin myös BT:n ensimmäisellä lennolla Vaasasta puolitoista vuotta sitten).

 

Kone oli -ATB joten ei edes FlyBEn väreissä päästy juhlimaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone oli -ATB joten ei edes FlyBEn väreissä päästy juhlimaan.

Trondheim, Maarianhamina ja Tartto lennettiin Flyben väreissä olevalla koneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

 

Acars-pannu nurkassa on havainnut tänään OH-ATO:n.

 

Onko kellään visuaalihavaintoa uudesta koneesta, tuliko blankkona vai FlyBe:nä?

 

P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

 

Acars-pannu nurkassa on havainnut tänään OH-ATO:n.

 

Onko kellään visuaalihavaintoa uudesta koneesta, tuliko blankkona vai FlyBe:nä?

 

P.

 

Toisesta ketjusta saksittua:

Valkoinen on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisesta ketjusta saksittua:

Tervicko!

 

Tänks, tuollahan se sekaisissa keskusteluissa olikin. Katsoin vain uutiset-finncommia. Ja eilen jo tuli...

 

Seison myöhässä.  :-[

 

P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe Nordic aloittaa Bromma-Köpis 23.1. Yhtiö lentää ma-la kolme lentoa/päivä.Myös Norwegian ja Sterling Cimber suunnittelevat lentoja samalle reitille.

 

flygtorget

 

Tämä taitaa olla nyt osa sitä Baltian ja Scandinaavian "valloitusta".

Good :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe Nordic aloittaa Bromma-Köpis 23.1. Yhtiö lentää ma-la kolme lentoa/päivä.Myös Norwegian ja Sterling Cimber suunnittelevat lentoja samalle reitille.

 

Norwegian? Millähän koneella? Taitaa tulla 738:lle aikamoiset painorajoitukset Bromman kiitoradan pituuksilla, kun jo SN:n Avrotkin joutuu ajamaan kierrokset täysille ennen jarrujen vapauttamista.

 

Lensin muuten aikaisemmin tänään BMA-TLL, täysin suomalaista oli FlyBen miehistö (ja naisisto) vielä tässä vaiheessa. OH-ATF, täysissä Finncommin väreissä (ja jostain syystä Bromman boardilla oli vaan FC:n lennonnumero). Matkustajia oli muistaakseni 12, hypättiin aika kivasti ilmaan :).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Matkustajamäärät romahtivat sen jälkeen, kun yhtiö karsi lentojensa määrää reitillä. Kato kävi etenkin sen jälkeen, kun liikematkustajille tärkeät aamulennot loppuivat, kertoo Seinäjoen lentoaseman päällikkö Aki Rasku.

Seinäjoki–Helsinki-väliä lensi aiemmin Finncomm. Sen liikenne siirtyi Flybelle lokakuun lopussa. Päivittäiset lentovuorot vähenivät aiemmasta viidestä kahteen vuoroon.

 

– Seinäjoella ei osattu odottaa, että liikenne loppuu näin nopeasti. Tarkoitus on löytää reitille uusi lentoyhtiö, Rasku sanoo.

 

aamulehti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samasta uutisesta:

 

Yhtiö vastasi Finncommin ostossa sitoutuneensa arvioimaan yhtiön toimintaa, jotta sen tulos saataisiin käännettyä voitolliseksi. Finncomm on tehnyt tappiota 10 miljoonaa euroa vuodessa.

 

:o  Kalliit on harrastukset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mietinkin jo, että mistä ne ottaa Bromman ja Köpiksen välille koneen....

 

No kait ne matkustajamäärät romahtaa jos aikataulut on noin idioottimaiset kuin nuo nykyiset ovat...

 

Väistämättä tulee mieleen, että heikennettiinkö aikataulua tarkoituksella tuolla reitillä. Suoraanhan lentoja ei voitu lopettaa sitoumusten takia, vaikka reitti tuotti tappiota. Ei kukaan liikennesuunnittelupäällikkö niin tollo ole, että laittaa vahingossa syöttöliikennettä hoitavan koneen saapumaan Helsinki-Vantaalle vasta sen jälkeen, kun valtaosa aamuaallon lennoista on jo lähtenyt.

 

Vai onko? Juuri samaahan ne tekee Jyväskylän aamussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään