Jukka Juutilainen

Seafire pois pelistä...

9 viestiä aiheessa

Kennet Aviationin Seafire teki pakkolaskun telineet sisällä Ranskassa. Onneksi Anna Walker käveli koneesta omin jaloin... ;)

Siis oliko tää nyt pakkolasku vai eikö telineet vaan tullu ulos?

edit: foorumilinkin perusteella, tämä ei ollut pakkolasku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhmiä kysymyksiä: onko tuo kuomu auki tarkoituksella että pääsee nopeasti ulos pysähtymisen jälkeen, vai olisiko järkevämpi pitää kuomu kiinni kun kabiiniin saattaa lennellä mahalaskussa kaikenlaista tavaraa rupelinpalasista lähtien??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhmiä kysymyksiä: onko tuo kuomu auki tarkoituksella että pääsee nopeasti ulos pysähtymisen jälkeen, vai olisiko järkevämpi pitää kuomu kiinni kun kabiiniin saattaa lennellä mahalaskussa kaikenlaista tavaraa rupelinpalasista lähtien??

No ainakin mulle on opetettu, että ennen pakkolaskua ovet auki. Ideana taustalla se, että jos koneen runko vähän nitkahtaa siinä pakkolaskussa vaikka kuperkeikan seurauksena, niin sitten ovea ei välttämättä enää saakaan niin helposti avattua ja sisällä on ikävä jumittaa, jos vaikka sattuu tulipalo syttymään. Liekö tuossa samaa haettu sitten..?

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ainakin mulle on opetettu, että ennen pakkolaskua ovet auki.

Mulle on opetettu, että laskeutuminen telineet sisällä tehdään lentokäsikirjan mukaan.

Edelleen, minä jättäisin suattaisin jättää kyllä niiden ovien/kuomujen räpläämisen kyllä väliin (tietysti käsikirja huomioiden ;), jos olisin tekemässä pakkolaskua esimerkiksi kiitotielle. Kun ylösvedon mahdollisuutta ei ole, niin turhia häiriötekijöitä jotka vaikeuttavat laskeutumista, tuskin kannattaa lisätä. Pakkolasku kiitotielle ei tietenkään ole sama asia kuin ei-pakkolasku telineet sisällä nurmikolle, jälkimmäisessä on aika selvää, että kone tulee hajoamaan, ensiksi mainitun voi suorittaa konetta hajottamatta, myös kiitotien ulkopuolelle (esimerkiksi polttoaineen loputtua, kuten vähän aikaa sitten todistettiin...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on opetettu, että laskeutuminen telineet sisällä tehdään lentokäsikirjassa kuvatulla tavalla.

Niin sitä on monenlaista oppia. :)

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta eikös tuossa kuvassa ole telineet ulkona vai löytyykö jostain vielä eri kuva

edit: No pitäisi ensin katsoa silmillä kaikki linkit ennen kun alkaa kirjottaan mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään