Guest russianpilot

Anistropic FIltering....

4 viestiä aiheessa

Minulla on GForce FX 5200 128mb ja sinä on sellainen toiminto nimeltä Anistropic Filtering.Siinä voi pistää 2x 4x 8x ja pois käytöstä. Niin minkä se on ??? Mitä se tekee? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parantaa tekstuurien terävyyttä, kun katsotaan pitkälle. Se kyykyttää myös näytönohjaimen tehoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

3D-grafiikassa käytetään joko bilinear tai trillinear filtteröintiä, joka muodostaa "pehmeän" kuvan kun esim katsotaan maata joka menee kauemmaksi Z-akselilla(eli kauemmas katsojasta). Eli siis näillä kahdella filtteröinneillä tekstuuria pehmennetään riippuen katselukulmasta. Tämä siis eliminoi neliömäiset pixelit. Lieveilmiönä näillä onkin se, että usein kaukainen alue, kute esim. taso kauempana on usein "liian" pehmeä ja

epätarkka.

 

Tuo Anisotropic-filtterin pitäisi siis parantaa terävyyttä tekstuurissa, mutta sinun ei kyllä kannatta tuota toimintoa käyttää, ei ainakaan yli 2x sillä tuo filtteri kuluttaa sen verran tehoja, että tuo sinun jo valmiiksi hidas näytönohjain menee kyykkyyn. Ei tuo filtteri nyt niin tärkeä ole.

 

Itsellänikin on vain 5600 Ultra. En itse tuota filtteriä normaalisti käytä. Itselläni on muistaakseni tuo "off" tai "application preferred" asennossa nvidian ajureissa.

 

Voithan sinä sitä koittaa ja katsoa näetkö kuvassa eroa, ja miten paljon se hidastaa. Ehkä helpoin tapa testata tuon vaikutusta, on vertailla "off" ja "4x" asentoja. Nämä siis voit pakottaa nvidian ajureista.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei anisotrophy niin kamalan paljoa FPS:ään vaikuta.

FSAA kyllä vaikuttaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään