Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2011 Finnairin teknisen alan toimihenkilöiden pääluottamusmies Markku Kaukanen arvioi, että Helsinki-Vantaasta tulee asema, jolla tehdään vain kevyitä huoltoja. Puolentoista vuoden välein tehtävät huollot Finnair on jo ulkoistanut Aasiaan. Perässä menevät myös muut raskaammat huollot, Kaukanen arvioi. Vielä 2000-luvun alussa Finnairin lentokonetekniikassa oli työntekijöitä melkein 2 500. Viime kevään yt-neuvottelujen jälkeen luku on puolet pienempi, 1 200. - Pohjaa ei ole vielä saavutettu. Ihmettelen, jos meillä ei ole ensi vuonna tai jopa vielä tämän vuoden kuluessa yt-neuvotteluita, joissa puhutaan taas sadoista työpaikoista, Kaukanen sanoo. Kaukanen uskoo, että seuraavaksi vuorossa ovat moottori- ja laitekorjaamoiden alas ajaminen sekä lentokonehuollon pienentäminen. Finnairin lentokonehuollon johtaja Janne Tarvainen kieltää tekniikan alasajon. Niin kauan kuin Helsingistä lennetään, tarvitaan täällä tekniikkaa, Tarvainen vakuuttaa. Hän kuitenkin myöntää, että isojen perushuoltojen määrä vähenee rankasti. Jos aikaisemmin on ollut neljästä seitsemään konetta hallissa perushuollossa, tulevaisuuden näkymä on se, että yhtä konetta kerrallaan huolletaan, Tarvainen antaa esimerkin. taloussanomat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2011 Finnair näyttää ajavan tekniikkansa aivan nollille. Suomalainen työ ollaan liputtamassa törkeästi pihalle. Sen sijaan että heitellään törkeyksiä ilmoille, olisi ehkä syytä miettiä miksi tässä tilanteessa ollaan ja olisko jotain pitänyt tehdä asian suhteen vaikka 10v sitten? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2011 http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,97844.msg1299666.html#msg1299666 Liippaa sen verran samaa aihetta, että jatketaan tuolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla