Guest harriveikko

Fillarointia

3 viestiä aiheessa

No tänäämpä sattu,vaikka ajelin pyörällä vaan kolme kilsaa.Ensin meni etukumi puhki,ajoin johonkin "naulaan".No kaverilla paikattiin se rengas ja kotiin tullessa,ekan kilsan kohdilla lähti se rauta mikä pitää etulokaria alapäästään paikoillaan.No se rautahan pyörähtä renkaan mukana reilun kierroksen ja etuvanne meni ihan puoikkuuks.Siitä sitten raahailin fillaria himaan,vielä kerkis takakumikin tyhjentyä ihan noin vaan.No sain ton raadon sentään himaan,saa nähä tuleeko edes sitä laitettua ikinä.Että sellanen reisu tänään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin tänään Mikkelin Urskissa katsomassa MiKin jalismatsia. Fillarilla. Toimi kuin enkeli. Siis se fillari. Vaikka on vanha Tunturi, kolmivaihteinen. Tosin siinäkin on satula päin persettä, ketjuissa reikiä ja tanko mutkalla, mutta hyvin toimii. Edelleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanomalehtiä jakaessa fillari joutuu koville ja erilaisia vikoja tulee melko tiheään. Pari viikkoa sitten oli hauska tilanne: Pyörä oli täydessä lastissa kun kesken ajon takapyörästä kuului tuttu ääni "Naps" . . jahas pinna meni poikki, no jatkoin matkaa ja kuului toinen "Naps" Kappas toinenkin pinna meni poikki! Vilkaisin vauhdissa takapyörää, sivuheittoa oli tullut muutama sentti eikä se vielä menoa haittaa. Ajelin siinä sitten muutaman kymmenen metriä ja jarrutin postilaatikoille tultaessa, kuului jälleen "Naps" nyt meni etujarruvaijeri poikki! Viikon verran ajelin sitten jakokeikat rikkinäisellä pyörällä, ennenkuin kerkesin sen korjata.

:)

Puhjenneet renkaat korjaan heti tienpäällä, minulla on vara-sisärengas ja paikkausvälineet mukana. Siinä renkaan korjauksessa menee se 5-8 minuuttia. Mikäli rupeaisin taluttamaan rengasrikkoista pyörää koko jakopiirin läpi niin jakelu myöhästyisi tunnilla + kotimatkan talutus.

Mikäli pyörällä vain voi jotenkin ajaa niin yleensä korjaan sen vasta seuraavana viikonloppuna.

Pahimmillaan olen ajanut viikon ilman eturattaan puoleista keskiölaakeria! Kuularengas tuli pieninä murusina ulos mutta ketjut pysyivät silti päällä, joten eipä muuta kun "antaa mennä vaan" Tosin ylämäissä ei voinut "vedättää" tasamaalla pystyi kyllä "pyörittämään"

;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään