John Firth

Matkatoimisto lipunkirjoitusta varten

4 viestiä aiheessa

Olen yleensä suht tarkka matkustusajankohtieni, suosimieni lentoyhtiöiden ja matkabudjettini kanssa, joten pyrin useimmin löytämään parhaat lentoni itse käyttäen ITA:n matrixia ja/tai kayakia.

Tarvitsisinkin matkatoimistoa, joka kirjoittaisi lipun antamieni tietojen pohjalta. Onko foorumilaisilla tietoa hyvistä firmoista, jotka voisivat tarjota tälläistä palvelua esim. sähköpostitse? En mielellään maksaisi hirvittävän paljoa tästä palvelusta, sillä vaativin työ (itse lentojen ja lippuluokkien metsästys) on jo tehty.

Sijaintipaikkakunnalla/-maalla ei ole väliä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän mikä tahansa "oikea" matkatoimisto voi tuon tehdä normaalien palkkiotaksojensa mukaan. Ainakin tunnetuimmat suomalaiset varmasti. Arean ja SMT:n vapaa-ajan matkat tosin fuusioitiin taannoin Aurinkomatkoihin, joten kokeile sitä tai vaikka CWT Kaleva Travelia. Palkkiot löytyvät heidän nettisivuiltaan.

Aurinkomatkojen lentovarausten palvelumaksu on 30 - 70 EUR riippuen kohteesta ja samat taksat olivat aiemmin sekä SMT:llä että Arealla. CWT Kaleva Travel 24 - 70 EUR.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Expedia/Travelocity taipuu aika hyvin noihin ITA:n löydöksiin. Joskus tarvitsee multi city hakua.

Palvelumaksu 0e samoin kuin puhelinpalvelun taso täysi nolla... Kaveri käski soittaa US IRS kun pyysin fuel surchargea peruuntuneesta lennosta takaisin.  :thmbdn::( Siis paikalliseen verovirastoon kun lipun säännöissä luki YQ CAN BE REFUNDED.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkeistä.

Kalevan 70 euroa (yleensä lennän kaukolentoja) on minulle liian kallista lystiä, joten pitänee käyttää expediaa edelleen. Lähinnä ongelmaksi muodostuu mixed class varaukset.

Esim:

TK:n ex-FRA J-menopaluuseen (FRA-IST-XXX-IST-LHR) pitäis tägätä alkuun turistilento LCY:ltä. Mielellään tietty samalle lipulle. TK:n J-hinnassa ei ole rajoituksia tähän, joten olis kiva laittaa alkuun LH:n lento, jottei tule matkalaukku yms ongelmia. Miksen ota LHR-IST-XXX-LHR -lentoja? Koska ne maksaa J:ssä £1000 enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään