Hanna Räihä

kuvat muistikortilla omissa kansioissaan

11 viestiä aiheessa

kertokaa nyt dorkalle...

mistä ihmeestä johtuu, että kun kuvaan tuolla mun canon 30Dllä ja alan purkamaan kuvia kamerasta koneelle, niin joka ikinen kuva on omassa kansiossaan? Ihan kohtuullisen rasittavaa, nytkin lähes 400 kuvaa ja JOKAINEN omassa kansiossaan... niitä sitten plärään eestaas että saan ne yhteen pötköön...

onko joku asetus vaihtunut, ei se aina oo tehny tätä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä asetuksista mutta eikö explörerillä kannattaisi hakea kortilta kaikki CRW päätteiset ja sit kopsulla filet jonnekin talteen? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä asetuksista mutta eikö explörerillä kannattaisi hakea kortilta kaikki CRW päätteiset ja sit kopsulla filet jonnekin talteen? ;)

Ei taida tolla haulla paljoa kuvia löytyä. Taitaa olla kuitenkin cr2 päätteisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin mä oon kuvannu ihan JPG:nä nuo kaikki, toki jos hakis tiedostonimellä niin.. hmm... pitää vähän miettiä, koska tää juttu tuntuu vähän oudolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida tolla haulla paljoa kuvia löytyä. Taitaa olla kuitenkin cr2 päätteisiä.

No eiköhän idea käynyt selväksi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kävi joo, ja itseasiassa siitä oli se apu, että nuo n. 400 kuvaa kuvaa sain nyt yhteen ja samaan kansioon tuon hakutoiminnon kanssa, piti vaan vähän vaivata pieniä aivoja että kuinkas sen järkevimmin tekis...

no, saa nähdä tekeekö samaa jatkossa, alustin muistikortin nyt, liekö tuolla silti vaikutusta ollenkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no, saa nähdä tekeekö samaa jatkossa, alustin muistikortin nyt, liekö tuolla silti vaikutusta ollenkaan...

Hanna !

Noin vihjeenä: Muistikortit on nykyään niin halpoja (n 20€/8Gt) ettei niistä minusta kannata kuvia poistaa / alustaa. Muistikortti toimii varmuuskopiona...(lisänä)

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no joo, tuo on tietty yks vaihtoehto, mutta mä oon koittanu saada niitä tuonne ulkoiselle kovolle tallenneltua aina tämän tästä. tuossa tietty olis ideaa, yhdelle muistikortille kuitenkin kuvaa aika runsaasti... hmm... laitetaan harkintaan, jos ostais vaikka repullisen niitä täältä Puolasta, Mediamarktissa tuntuis olevan melko mukavat hinnat suomalaiselle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanna !

Noin vihjeenä: Muistikortit on nykyään niin halpoja (n 20€/8Gt) ettei niistä minusta kannata kuvia poistaa / alustaa. Muistikortti toimii varmuuskopiona...(lisänä)

Markku

Itse ainakin pidän fiksumpana sitä että kuvien karsimisen, käpistelyn ja täggäyksen jälkeen otetaan varmuuskopsu esim. Lightroomin kirjastosta ulkoiselle kovalevylle.

Jos kovalevy leipoo kiinni niin sulla on varmuuskopiona jotain muutakin kuin laatikollinen täysinäisiä muistikortteja ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kovalevy leipoo kiinni niin sulla on varmuuskopiona jotain muutakin kuin laatikollinen täysinäisiä muistikortteja ;)

Enkä tarkoittanutkaan tuota ainoaksi varmuuskopioksi vaan viimeisenä varmistuksena kun ainakin minä onnistun joskus tietokoneella sähläämään tiedostoja ties minne bittitaivaaseen. Ja kun mulla vaan on jäänyt sellainen "levy päälle" noilta filmi/dia-ajoilta etten paa alkuperäistä "tadaa" koskaan hukkaan....

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään